Hvilken barnevogn skal jeg velge?

Mts96

Andre møte med forumet
Det kryr av ulike barnevogner, og som førstegangs mor synes jeg det er ufattelig vanskelig å vite hvilken vogn vi bør gå for.

Del gjerne erfaringer med vognen du har eller vognene du har hatt.

Det vil være en fordel at vogna tar «liten» plass i bil og at det er svinghjul framme.
 
Har Stokke beat, brio smile( nå heter de Britax smile), emmaljunga edge duo med svingebart og de ekstra store hjulene, basson, babyjogger city mini og babyjogger city mini gt double. Men har du planer om å gi i snø på vinteren så anbefaller jeg ikke svingbare hjule foran. Her ender jeg altid opp med å gå i veien med sånne vogner. Bruker emmaljunga edge duo med de største hjulene(deluxe understellet) om vinteren. Den tar veldig stor plass i bilen. Men det spørs veldig på hva slags bil man har. Emmaljunga vogna tar hele bagasjerommet på svigerfar outlander, men det gjør de fleste vogner. Vi har flere biler og plass til emmaljunga vogna i alle sammen. Anbefaller uansett en med stort nett under. Veldig kjekt å ha. Stokke beat og brio smile har de større nettene under av de vognene vi har, men de er vanskelige å gå med på vinteren. Deluxe understellet er rett etter de to på plass under.
 
Vi har Emmaljunga nxt90 og er veldig fornøyd:) svingbare hjul foran som man også kan låse, så snø er null problem. I tillegg kan man enkelt ta hjulene av og på for å spare plass i bagasjerommet om det trengs.
Anbefaler å dra innom en butikk som selger vogner og prøve å trille og se hvordan de ”fungerer”
 
Babyjogger city premier hadde passa fint til de kriteriene, men den er bare på bruktmarkedet nå, da de har slutta å produsere den. Veldig synn, for det er den beste vogna jeg har hatt. bugaboo fox passer også kriteriene dine, aldri testa den selv, men de skryter veldig av den på barnevogn gruppa
 
Vi har bugaboo fox. Veldig fornøyd. Kjøpte den fordi vi har en utrolig liten gang og liten baggasjerom på bilen vi ville ha plass til vogna. Enkel å klappe sammen og kan enkelt ta av bakhjulene for mindre plass. Eneste jeg synes at det kunne vært litt bedre plass i nettet under. Men det går kanskje mer på preferanse. Får fint plass til stellebag og en pose med matvarer feks.
 
Når jeg skrev planer om snø på vinteren og ikke anbefalte svingbare så gjelder det alle svingbare på steder der det ikke måkes så fort det er en mm snø på bakken. Og steder hvor det er masse snø. Ei jeg kjenner hadde en Stokke vogn som var helt perfekt i Lofoten, men her på Østlandet så sleit Hu med å komme frem. Svogeren og svigerinnen min har buggaboo og de kommer seg nesten ikke frem her. Så er det mange snøkanter, flere cm snø osv så er ikke svingbare lett å komme frem med. De fleste her ender med 4 faste hjul.
 
Når jeg skrev planer om snø på vinteren og ikke anbefalte svingbare så gjelder det alle svingbare på steder der det ikke måkes så fort det er en mm snø på bakken. Og steder hvor det er masse snø. Ei jeg kjenner hadde en Stokke vogn som var helt perfekt i Lofoten, men her på Østlandet så sleit Hu med å komme frem. Svogeren og svigerinnen min har buggaboo og de kommer seg nesten ikke frem her. Så er det mange snøkanter, flere cm snø osv så er ikke svingbare lett å komme frem med. De fleste her ender med 4 faste hjul.

På Fox 2 kan fremhjulene låses om man vil, så det hjelper noe :happy:
 
Vi har Bugaboo Fox 1 og bor i Oslo. Den er fantastisk å trille med! Kan også låse hjulene når det er snø så null stress å komme seg frem. Anbefaler den absolutt!
 
Når jeg skrev planer om snø på vinteren og ikke anbefalte svingbare så gjelder det alle svingbare på steder der det ikke måkes så fort det er en mm snø på bakken. Og steder hvor det er masse snø. Ei jeg kjenner hadde en Stokke vogn som var helt perfekt i Lofoten, men her på Østlandet så sleit Hu med å komme frem. Svogeren og svigerinnen min har buggaboo og de kommer seg nesten ikke frem her. Så er det mange snøkanter, flere cm snø osv så er ikke svingbare lett å komme frem med. De fleste her ender med 4 faste hjul.
Det går helt fint med svinghjul også på vinteren altså
 
Det går helt fint med svinghjul også på vinteren altså
Spørs hvor man bor. Her går det ikke. Min eks svigerinne hadde det fint i Lofoten med svingbare hjul men Hu kom seg nesten ikke ut av togstasjonen og til bilen min 10 meter unna her. Her måkes snøen på fortau kanskje to dager etter at det kom, veien prioriteres og derfor har vi vanvittige snøfonner på fortauet og mot sebra stripene. Er nesten umulig å komme seg frem. Jeg prøvde i vinter etter mange år med deluxe understellet til emmaljunga, jeg endte med å måtte gå i veien fordi jeg ikke kom meg frem på fortauet siden hjulene foran satte seg fast i snøen. Jeg kunne rygget vogna med kun hjulene bak nedi snøen, men det er slitsomt i oppoverbakke. Så derfor bruker ikke jeg svingbare på vinteren for da kommer jeg meg ikke på butikken som er 5 min gange unna uten å gå måtte gå i en traffikert vei.
 
Spørs hvor man bor. Her går det ikke. Min eks svigerinne hadde det fint i Lofoten med svingbare hjul men Hu kom seg nesten ikke ut av togstasjonen og til bilen min 10 meter unna her. Her måkes snøen på fortau kanskje to dager etter at det kom, veien prioriteres og derfor har vi vanvittige snøfonner på fortauet og mot sebra stripene. Er nesten umulig å komme seg frem. Jeg prøvde i vinter etter mange år med deluxe understellet til emmaljunga, jeg endte med å måtte gå i veien fordi jeg ikke kom meg frem på fortauet siden hjulene foran satte seg fast i snøen. Jeg kunne rygget vogna med kun hjulene bak nedi snøen, men det er slitsomt i oppoverbakke. Så derfor bruker ikke jeg svingbare på vinteren for da kommer jeg meg ikke på butikken som er 5 min gange unna uten å gå måtte gå i en traffikert vei.
Her er det mye snø og jeg hadde null problemer mef å komme meg frem hverfall
 
Spørs hvor man bor. Her går det ikke. Min eks svigerinne hadde det fint i Lofoten med svingbare hjul men Hu kom seg nesten ikke ut av togstasjonen og til bilen min 10 meter unna her. Her måkes snøen på fortau kanskje to dager etter at det kom, veien prioriteres og derfor har vi vanvittige snøfonner på fortauet og mot sebra stripene. Er nesten umulig å komme seg frem. Jeg prøvde i vinter etter mange år med deluxe understellet til emmaljunga, jeg endte med å måtte gå i veien fordi jeg ikke kom meg frem på fortauet siden hjulene foran satte seg fast i snøen. Jeg kunne rygget vogna med kun hjulene bak nedi snøen, men det er slitsomt i oppoverbakke. Så derfor bruker ikke jeg svingbare på vinteren for da kommer jeg meg ikke på butikken som er 5 min gange unna uten å gå måtte gå i en traffikert vei.

må si meg enig meg kengu her. Har kun hatt svingbare hjul som jeg låser på vinteren, og har kommet meg frem selv med masse ubrøytet snø (er rimelig mye snø her jeg bor).
 
må si meg enig meg kengu her. Har kun hatt svingbare hjul som jeg låser på vinteren, og har kommet meg frem selv med masse ubrøytet snø (er rimelig mye snø her jeg bor).
Som sagt så brytes snøen fra veien og over på fortauet. Altid hatt problemer med å komme frem her. Ingen som bruker svingbare om vinteren her og i så fall så sliter de veldig med å komme seg frem. Jeg må ta fart nedover med 4 faste.
 
Som sagt så brytes snøen fra veien og over på fortauet. Altid hatt problemer med å komme frem her. Ingen som bruker svingbare om vinteren her og i så fall så sliter de veldig med å komme seg frem. Jeg må ta fart nedover med 4 faste.

Tror vel de fleste steder så brøytes snøen fra veien og over på fortauet.
 
hvis man kommer frem på dag en så kommer man jo frem på dag 2 og 3 også :)
Men man kommer ikke frem på noen av dagene. Det er poenget. Hvis jeg kun hadde hatt vogn med svingbare hjuel så måtte jeg ha holdt meg inne hver gang det hadde snødd i minst 2 dager før det var mulig å gå med vogna. Jeg har prøvd flere ganger med forskjellige vogner og ender med å måtte gå i veien. Derfor er jeg avhengig av emmaljunga deluxe understellet. Jeg gidder ikke å kjøre når det tar maks 5 min å gå til butikken.
 
Cybex priam. Jeg har hatt utallige vogner til ungene mine, men priam er den som scorer absolutt høyest. Svingbare hjul, men man kan kjøpe tilbehør som gir store, faste hjul foran eller ski, så vinterføre ikke skal være noe problem.
Bagen er romslig med nettingluker/panorama for god ventilasjon og tittemulighet for baby, og sittedelen er i komfortabel høyde, så barnet kan sitte inntil et bord ved måltid uten å sitte for lavt, samt lang og god liggestilling. Vogna er superlett å trille, men kan også kjøpes med El-funksjon om man går mye i bakker. Dessuten finnes vogna i mange farger og design.
Vogna er av det dyre slaget, men jeg mener absolutt den er verdt det.
 
Men man kommer ikke frem på noen av dagene. Det er poenget. Hvis jeg kun hadde hatt vogn med svingbare hjuel så måtte jeg ha holdt meg inne hver gang det hadde snødd i minst 2 dager før det var mulig å gå med vogna. Jeg har prøvd flere ganger med forskjellige vogner og ender med å måtte gå i veien. Derfor er jeg avhengig av emmaljunga deluxe understellet. Jeg gidder ikke å kjøre når det tar maks 5 min å gå til butikken.
Jeg har brukt min emmaljunga nxt90 både på Vestlandet og på Østlandet i vinter, jeg kom meg frem uten å låse hjulene i skikkelig slaps og bløt snø, til og med i lange oppoverbakker, så alt er smak og behag:) selvfølgelig gikk det mye lettere når jeg låste hjulene
 
Back
Topp