Hvilken adventskalender skal du ha i år?

Vurderer feelinique sin, var fornøyd med den i fjor :) I år har jeg for første gang på åresvis ikke fulgt med på adventskalenderfronten og ikke forhåndsbestilt noe. Uvant :playful:

Har tidligere hatt Rituals sin og dener alltid veldig fin, men er mye repeats i den, så plutselig har man mye man også fikk året før. Mulig jeg kjøper loccitane sin om jeg ikke får feelunique, den hadde jeg for 6(?) år siden og var veldig fornøyd med!
 
Vurderer feelinique sin, var fornøyd med den i fjor :) I år har jeg for første gang på åresvis ikke fulgt med på adventskalenderfronten og ikke forhåndsbestilt noe. Uvant :playful:

Har tidligere hatt Rituals sin og dener alltid veldig fin, men er mye repeats i den, så plutselig har man mye man også fikk året før. Mulig jeg kjøper loccitane sin om jeg ikke får feelunique, den hadde jeg for 6(?) år siden og var veldig fornøyd med!
God tid igjen til å bestille da:)
 
Nå oppdaget jeg Lumene sin og den frister veldig! Elsker serien når de hadde den i Vita for 10+ år siden, men har ikke testet noe nå som de har fått den inn igjen da fokuset har vært ett helt annet sted. Reisestørrelser for å teste hadde vært perfekt. Hmmm valgets kvaler!
 
Nå oppdaget jeg Lumene sin og den frister veldig! Elsker serien når de hadde den i Vita for 10+ år siden, men har ikke testet noe nå som de har fått den inn igjen da fokuset har vært ett helt annet sted. Reisestørrelser for å teste hadde vært perfekt. Hmmm valgets kvaler!
Lykke til med valget
 
Frøken Holm, og en flaxkalender
 
Mannen overrasket meg med Rituals premium-kalenderen :nailbiting:
Eldstemann får Among Us-kalender og en billig sjokoladekalender, mellomste får Jurassic World-kalender og en billig sjokoladekalender.
Minstemor får ingenting i år og mannen min vil ikke ha :)
 
Chiliklaus på mannen
Pakkekalender og haribo til elste
Pakkekalende og sjokokalender på minstemann
 
Jeg har et prosjekt hvor jeg ønsker å "ta julen tilbake" og fant nylig fram en bok jeg kjøpte for noen år siden som heter Listelykke JUL. Der fant jeg en egen side som heter gode julegjerninger. Det inspirerte meg til å lage min egen adventskalender. Jeg gleder meg skikkelig til desember nå faktisk! Tror dette vil hjelpe oss til å få fine opplevelser. Så langt er dette mine 24 "luker".
- Lage "mobilhotell" sammen med barna og begynn å legge mobilen der når jeg er sammen med dem, vi lager flere "rom" så kanskje mannen og gjester blir inspirert til å gjøre det samme.
- Sette automatisk trekk på bankkortet slik at hver gang jeg bruker penger på noe i desember så sparer jeg 5 kr og totalsummen donerer jeg til Leger Uten Grenser.
- Ta med barna på lekebutikken og la de velge ut en leke hver som vi pakker inn og gir til noen som ikke har mulighet til å kjøpe julegaver til barna sine. Før kunne man legge de under juletreet på Torgallmenningen, men jeg er usikker på om det fortsatt er en mulighet.
- Handle inn mat til noen i nærheten som ber om hjelp til det via Goodify .
- Dra på julebesøk til min bestefar som ble enkemann i høst. Han bor i en annen by enn oss og vi kan ikke bo hos ham, så det er et litt større prosjekt, men jeg har virkelig lyst til å få det til.
- Kjøpe en julegave på bymisjonen sin julebutikk.
- Kjøpe en julegave på Plan Norge sin nettbutikk.
- Kjøpe en julegave på Naturvernforbundet sin nettbutikk.
- Kjøpe en julegave på Voksne for Barn sin nettbutikk.
- Rydd i klesskapet. Gi bort noen varme, gode klær jeg ikke bruker så mye til noen som trenger det via Goodify.
- Bli medlem i en organisasjon som gjør arbeid for å hjelpe noen som trenger det.
- Ta meg tid til å reparere noen av barnas ulltightser og ullstrømpebukser i steden for å kjøpe nytt.
- Se etter ting vi trenger til jul på finn.no og Fretex heller enn å kjøpe nytt.
- La være å kjøpe noe jeg ønsker meg/kunne tenke meg å ha, men strengt talt ikke trenger.
- Invitere noen jeg vet vil sette veldig pris på det til å komme på kaffebesøk i romjulen.
- Invitere en person som ikke har noen å feire jul med til å komme til oss på julaften.
- Ta meg tid til å skrive et hyggelig julebrev til noen jeg vet vil sette pris på det.
- Tilby noen jeg kjenner som jeg vet nesten aldri har barnevakt til å passe barnet deres en ettermiddag.
- Si til de som spør hva jeg ønsker meg til jul at jeg ønsker meg en gave til Unicef eller Redd Barna.
- Book time til massasje til mannen og send ham avgårde (han har et ubrukt gavekort liggende).
- Sett meg inn i en miljøutfordring som kommer av forbruk og gjør noe med min egen handlemåte (jeg tenker kanskje klesproduksjon og vurderer å ha som nyttårsforsett i 2023 å ikke kjøpe meg noen nye klær og deretter bare kjøpe etter bestemte kriterier, men har ikke bestemt meg helt)
- Lære meg hvordan jeg kan handle via rekoring og støtte lokale bønder og små produsenter.
- Planlegge noen hyggelige aktiviteter som passer for svigermor/bestemor til hun kommer på besøk i julen og tilrettelegge hjemme slik at hun føler seg velkommen.
- Plukk søppel i nærområdet. Hvis det kommer snø: måke snø på gangveien utenfor for naboene.
 
Samboeren får Dolce Gusto kaffekapsel-kalender, og ungene får Paw Patrol og Pokémon. Har ikke funnet en til meg selv enda. :confused013
 
Back
Topp