Hvilke vogn?

Jeg sikler på Emmaljunga nxt90 2022 med skinndetaljer Blir nok mye turer i ulent terreng og grus så vil ha en litt tung og stødig vogn. Men vil gjerne prøve å avvente kjøp til det evt kommer en 2023 modell som kanskje er enda finere?

har nxt90 med lufthjul og vi har grus vei og bor i en bygd og funker supert

Ja jeg vet, altfor tidlig til å tenke på sånt. Eller kanskje ikke :confused: ivrig er vel forbokstaven som nygravid.. så hvilke vogn har dere tenkt å bruke når den lille kommer?:rolleyes: Selv digger jeg Bugaboo fox, men herre for en pris. Eneste jeg kan forsvare det med er vel at en får solgt den til en ok pris etter bruk.
Syns det er en jungel av vogner, men så på denne og ønsker meg den.

Dumt spm: Barnehagevog, når den tid kommer - den trenger vel ikke være superfancy?

Jeg bruker min Emmaljunga Super Nitro fra forrige, og Baby Jogger City Elite.

Hadde jeg skulle kjøpe ny vogn idag, hadde det blitt en ny Emmaljunga.

Dumt spm: Barnehagevog, når den tid kommer - den trenger vel ikke være superfancy?

Trenger overhode ikke være superfancy, så lenge den fungerer for deg :shy: det er virkelig masse der ute å velge i

Nei, barnehagevogn trenger ikke være fancy. Men greit med noe som er litt stødig. Kan være greit å snakke med barnehagen før du kjøper noe. Hos oss f.eks. sover alle barna inne på saueskinn på gulvet. Ikke nødvendig med sovevogn da. Og bruker de sovevogn er det veldig kjekt å høre hva slags type vogn barnehagen foretrekker. Om de har krav til internseler ol.

Nei, barnehagevogn trenger ikke være fancy. Men greit med noe som er litt stødig. Kan være greit å snakke med barnehagen før du kjøper noe. Hos oss f.eks. sover alle barna inne på saueskinn på gulvet. Ikke nødvendig med sovevogn da. Og bruker de sovevogn er det veldig kjekt å høre hva slags type vogn barnehagen foretrekker. Om de har krav til internseler ol.

Takk!

Var innom Barnas hus og kjente litt på Fox 2 og Emmaljunga. Bugaboo er klart lettere. Dere som har det ene eller det andre; hvorfor valgte dere som dere gjorde?

Jeg ser for meg bytrilling (bor i sentrum) og på grusvei, ikke i skog uten sti.

Vi valgte Emmaljunga fordi designet var pent og den så praktisk ut. Er veldig fornøyd med NXT90. Vi valgte ikke outdoorhjulene, men skal kjøpe til de til kommende baby nå, siden de vanlige hjulene klabber skikkelig på ny-kram-snø. Ellers synes jeg baby ristet ganske mye i bagen når vi trilla på litt annet underlag enn asfalt, men så ikke på det som et problem, det tror jeg gjelder mange vogner. Mulig dette er bedre på den nye modellen med ny og bedre demping. På asfalt er vogna utrolig god og lett å trille! Og veldig praktisk å sette sammen og få opp og inn og ut av bilen.
Det at den virket solid og var produsert i Skandinavia var et pluss for oss når vi først skulle bruke så mye penger på vogn. Vi valgte også å kjøpe vogna lokalt så vi får «service» på den og kan gå dit om det blir noe.

Nå kan jeg ikke snakke for Bugaboo, men synes de har nydelig design - og jeg vil tro den også er knallbra. Kunne godt tenkt meg den også :angelic:

Takk!

Var innom Barnas hus og kjente litt på Fox 2 og Emmaljunga. Bugaboo er klart lettere. Dere som har det ene eller det andre; hvorfor valgte dere som dere gjorde?

Jeg ser for meg bytrilling (bor i sentrum) og på grusvei, ikke i skog uten sti.
Jeg digger at Fox er så lett i vekt, og jeg synes den er bedre å trille enn de fleste andre vogner med fire hjul.

Vi hadde Stokke Trailz til nummer to og var kjempe fornøyd med den. Solgte den i vinter da vi ikke skulle ha flere barn……. Mannen er 194cm så vi må ha noe som er behagelig for han å trille. Syns Fox og mange av vognene på markedet nå er så veldig lave? Men er åpen for det meste, utenom Emmaljunga Mondial med 4 låste hjul. Må ha sving, ble gal med førstemann av den tunge umulige vogna:hungover:

Vi hadde Stokke Trailz til nummer to og var kjempe fornøyd med den. Solgte den i vinter da vi ikke skulle ha flere barn……. Mannen er 194cm så vi må ha noe som er behagelig for han å trille. Syns Fox og mange av vognene på markedet nå er så veldig lave? Men er åpen for det meste, utenom Emmaljunga Mondial med 4 låste hjul. Må ha sving, ble gal med førstemann av den tunge umulige vogna:hungover:
Ja, syns Stokke sine er nydelige - elsker dem! Tror kanskje mannen vil like sci fi-vibbene? ;) De er ikke for lette?

Ja, syns Stokke sine er nydelige - elsker dem! Tror kanskje mannen vil like sci fi-vibbene? ;) De er ikke for lette?
Vi var kjempe fornøyd! God og stødig vogn. Lett å trille. Det eneste jeg ikke likte var at den tar litt plass i bagasjerommet da du må ta av bag/sittedel fra understellet hver gang, så det er alltid to deler. Jeg klarte fint å løfte understell og bag inn og ut av bagesterommet, er 45kg og 162 høy. Ikke for lett og ikke for tung.

To venninner med Fox har veltet vognen. De er pene, men altfor lave og ustabile.

To venninner med Fox har veltet vognen. De er pene, men altfor lave og ustabile.
Aldri aldri velta Fox. Og jeg har trilla på skogssti, i dyp snø og på bar asfalt. Så det er jeg helt uenig i, etter snart 1,5 år med daglig trilling på svært variert underlag.

Vi har outdoor-hjulene. De klabber noe helt sinnsykt på kram snø. Vogna blir til en brøyte og det er vanskelig å komme seg fremover synes jeg.
Jeg og en venninne har akkurat samme vogna, men hun har outdoor, og vi gikk tur sammen på nysnø, mine var 10 ganger verre enn hennes, så om de klabber, så er «bydekkene» enda verre :hilarious::hungover:

Jeg og en venninne har akkurat samme vogna, men hun har outdoor, og vi gikk tur sammen på nysnø, mine var 10 ganger verre enn hennes, så om de klabber, så er «bydekkene» enda verre :hilarious::hungover:

lurer på hva slags gummi de bruker som suger til seg snø på den måten:pompus:

Om ikke vendbar sittedel er et must kan du jo titte på Thule Urban Glide 2 og Babyjogger City Elite.

Jeg tenker at vendbar sittedel er bra, mer fleksibilitet etterhvert som Knøttet blir større. Eller?

Om ikke vendbar sittedel er et must kan du jo titte på Thule Urban Glide 2 og Babyjogger City Elite.
Vi har alltid hatt flere vogner så har ikke vært et problem. Liker at man kan se de hele tiden og snakke med de når den tid kommer:) Alltid irritert meg mer over sportsvogn som er vendt fremover. Må alltid bøye meg over kalesjen for å snike på de i «vinduet».

Back
Topp