Hvilke symptomer gutt/jente?

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Synes det er så spennende med de forskjellige symptomene, til tross for det er null fasit på det!
Forrige gang var jeg litt kvalm og hadde VELDIG ømme pupper! Det ble jente!
Denne gang er jeg SUPERKVALM men ikke ømme pupper!

Vet andre som har fått gutter ikke hadde ømme pupper, men med jentene hadde de:hilarious:

Hvilke symptomer, og har dere noe stor forskjell da dere har fått gutt eller jente?:D
 
Synes det er så spennende med de forskjellige symptomene, til tross for det er null fasit på det!
Forrige gang var jeg litt kvalm og hadde VELDIG ømme pupper! Det ble jente!
Denne gang er jeg SUPERKVALM men ikke ømme pupper!

Vet andre som har fått gutter ikke hadde ømme pupper, men med jentene hadde de:hilarious:

Hvilke symptomer, og har dere noe stor forskjell da dere har fått gutt eller jente?:D
Sniker fra Desember, med førstemann hadde jeg kun ømme pupper, og var veldig trøtt i første trimester, det var gutt! Nå har jeg også kjempeømme pupper, og trøttheten begynner å komme mer Og mer, så spent denne gangen :joyful:
 
Forrige gang fikk vi jente.
Symptomer den gang første trimester (luktesans varte ut hele svangerskapet) var:

- en helt ekstrem luktesans. Alt luktet intenst vondt, og det som vanligvis lukter godt kjente jeg ikke lukten på.

- kvalmen var uutholdelig, jeg gikk i lang tid å brukte en hel dag på å spise en frukt. Ved 9 uker veide jeg like lite som da jeg var 15 år, ribbena var synlige.

- hadde helt avsmak på kjøtt, kjøtt luktet og smakte død og fordervelse.

- jeg var alltid veldig varm.

- Sliten.

- Fikk en annen kroppslukt. Svetten luktet som den gjorde i puberteten.

- Mye mensenmuringer og følelsen av at underlivet var fylt opp.

- Jeg hadde ingen følelse av hva kjønnet kom til å bli.


Dennne gangen er det annerledes.

- Kvalmen er annerledes. Denne gangen kan jeg spise for at de skal lette litt. Spesielt peppermynte og eukalyptus hjelper. Kvalmen er mer at jeg føler meg uvel og brekker meg og blir verre av å tenke på enkelte matsorter. Kvalmen er mer helbredelig på en måte, og jeg kan få i meg det meste men i små porsjoner (kanskje en spiseskje).

- Denne gangen har jeg normal luktesans.

- Sliten, men det er vanskelig å sammenligne med forrige gang for den gang hadde jeg ikke barn så jeg fikk hvile etter jobb.

- ikke ømme pupper hverken nå eller forrige gang.

- kalde føtter og hender. Når jeg er trøtt så fryser jeg (gjør ikke det til vanlig)

- Har ikke hatt mensenmurringer, kjenner ikke underlivet er fylt opp. Føler meg ganske normal sånn sett.

- Jeg er helt sikker på at dette er en gutt.
 
Last edited:
Er så utrulig spent på om vi får gutt eller jente! Har hatt en del smerter i bekkenet denne gangen her, hadde jeg ikke sist. Og en del hodepine. Har også vært kvalm, men var det sist også. Har gutt fra før. Ømme bryst med begge to. Tror det er jente denne gangen her :)
 
Forrige gang fikk vi jente.
Symptomer den gang første trimester (luktesans varte ut hele svangerskapet) var:

- en helt ekstrem luktesans. Alt luktet intenst vondt, og det som vanligvis lukter godt kjente jeg ikke lukten på.

- kvalmen var uutholdelig, jeg gikk i lang tid å brukte en hel dag på å spise en frukt. Ved 9 uker veide jeg like lite som da jeg var 15 år, ribbena var synlige.

- hadde helt avsmak på kjøtt, kjøtt luktet og smakte død og fordervelse.

- jeg var alltid veldig varm.

- Sliten.

- Fikk en annen kroppslukt. Svetten luktet som den gjorde i puberteten.

- Mye mensenmuringer og følelsen av at underlivet var fylt opp.

- Jeg hadde ingen følelse av hva kjønnet kom til å bli.


Dennne gangen er det annerledes.

- Kvalmen er annerledes. Denne gangen kan jeg spise for at de skal lette litt. Spesielt peppermynte og eukalyptus hjelper. Kvalmen er mer at jeg føler meg uvel og brekker meg og blir verre av å tenke på enkelte matsorter. Kvalmen er mer helbredelig på en måte, og jeg kan få i meg det meste men i små porsjoner (kanskje en spiseskje).

- Denne gangen har jeg normal luktesans.

- Sliten, men det er vanskelig å sammenligne med forrige gang for den gang hadde jeg ikke barn så jeg fikk hvile etter jobb.

- ikke ømme pupper hverken nå eller forrige gang.

- kalde føtter og hender. Når jeg er trøtt så fryser jeg (gjør ikke det til vanlig)

- Har ikke hatt mensenmurringer, kjenner ikke underlivet er fylt opp. Føler meg ganske normal sånn sett.

- Jeg er helt sikker på at dette er en gutt.
Litt nysgjerrig her nå. Har du funnet ut av kjønn allerede??? :)
 
Sniker fra juni. Har vært gravid både med gutt, tvillinger (gutter) og jente. Min erfaring er at med jenta hadde jeg mye mer uren hud (i starten) var kvalmere og mer rævva form, men ikke superømme pupper, som med guttene. Jeg følte meg mye "freshere" med guttene. Jeg syntes magen var mye finere. Både med tvillingene og med den ene gutten.
 
Sniker fra juni. Har vært gravid både med gutt, tvillinger (gutter) og jente. Min erfaring er at med jenta hadde jeg mye mer uren hud (i starten) var kvalmere og mer rævva form, men ikke superømme pupper, som med guttene. Jeg følte meg mye "freshere" med guttene. Jeg syntes magen var mye finere. Både med tvillingene og med den ene gutten.
Jeg føler litt det motsatte av det du skriver :p jeg vet ikke hvem som befinner seg i magen her. Men har vert gravid me to ganger før og begge var jenter :) hadde så fin hud og hår og ikke ømme bryst elns. Mens nå har jeg hatt fryktelig mye uren hud! Og ømme bryst og generelt mye dårligere i kroppen en me di to andre :p men mage følelsen ser nok en gang jente for det om alle andre tror gutt :hilarious::hilarious:
 
Det blir spennende! Jeg kjenner meg veldig igjen i symptomene dine for gutt. :) Håper du oppdaterer her i tråden også. ❤️
Skal prøve å huske akkurat denne tråden:)
 
Litt nysgjerrig her nå. Har du funnet ut av kjønn allerede??? :)
I dag viste ultralyden ingen guttetiss. De mener det kan være tidlig. Men de gjetter foreløpig jente:)
 
Venter (etter alt å dømme etter tul i uke 14) en liten gutt. Har vært uggen og kvalm av og på helt siden positiv test, men det har gått an å holdt de verste symptomene i sjakk ved å spise regelmessig, helst før jeg blir sulten. Har ikke kastet opp en eneste gang. Utrolig mye sliten og trøtt i starten og utover helt frem til uke 12. Det er litt bedre nå:) Men føler dagene har vært ganske uforutsigbare, og plutselig har jeg måttet holde sofaen en hel dag. Likevel føler jeg meg veldig heldig, og tror jeg har hatt det forholdsvis enkelt:) Var også bombesikker på gutt helt fra starten, aner ikke hvorfor:hilarious:
Edit: og ja! Ømme bryster siden dag 1, og fortsatt!
 
Last edited:
Sniker litt fra oktober :)
Første svangerskap (Jente)
- mett og oppblåst frem til uke 8-9, men ikke kvalm
- ømme pupper
- «mensensmerter» når livmora vokste

Andre svangerskap (kjønn ukjent MA)
- ingen symptomer

Tredje svangerskap (gutt i følge oul)
-trøtt


Jeg fikk høre at man ikke fikk ømme pupper om svangerskapene var tette eller man nettop hadde sluttet å amme. Det stemmer ganske godt for meg tror jeg. Denne gangen føler jeg meg ikke gravid annet enn litt bekken problemer som har begynt litt.
 
Har en sønn på 10 måneder! Under svangerskapet med ham var jeg kun kvalm én gang. Jeg hadde plettfri hud, tykt hår og følte meg generelt veldig bra frem til de 8 siste ukene av svangerskapet.

Er 15+5 med ei jente nå, og har vært ekstremt kvalm siden uke 7. Hadde masse kviseutbrudd til ca. uke 11, og hår og fjes er kjempe tørt.

Totalt ulike svangerskap for min del :happy:
 
Fant ut av kjønnet 12+5, ei lita jente og det var ingen tvil. Fikk det bekreftet på sykehuset i dag, 15+5 :happy:
Så de tre streker i kjønnsorganene? sånn så de det på datteren min, men det var en privat veldog flink gynekolog i uke 17.
I dag er jeg 15+2 og de bare så at det ikke var noen penis
 
Synes det er så spennende med de forskjellige symptomene, til tross for det er null fasit på det!
Forrige gang var jeg litt kvalm og hadde VELDIG ømme pupper! Det ble jente!
Denne gang er jeg SUPERKVALM men ikke ømme pupper!

Vet andre som har fått gutter ikke hadde ømme pupper, men med jentene hadde de:hilarious:

Hvilke symptomer, og har dere noe stor forskjell da dere har fått gutt eller jente?:D
Motsatt her! Veldig lite symptomer og i god form nesten hele svangerskapet. Tett nese og høyt blodtrykk mot slutten eneste. Det ble jente :)

Denne gangen har jeg kjent på alt mulig. Kasta opp til uke 14, hatt sinnsykt ømme pupper, masse menssmerter, blødninger og det hele. Er skikkelig tappet for tiden! Spent på om det er motsatt kjønn denne gangen. Håper litt det, nemlig.
 
Jeg er i uke 12 og har ingen symptomer , hadde jeg ikke vært på UL og sett så hadde jeg ikke trodd jeg var gravid. Får vite kjønn i dag ( på nipt test), så veldig spent på det.
 
Sniker litt fra oktober :)
Første svangerskap (Jente)
- mett og oppblåst frem til uke 8-9, men ikke kvalm
- ømme pupper
- «mensensmerter» når livmora vokste

Andre svangerskap (kjønn ukjent MA)
- ingen symptomer

Tredje svangerskap (gutt i følge oul)
-trøtt


Jeg fikk høre at man ikke fikk ømme pupper om svangerskapene var tette eller man nettop hadde sluttet å amme. Det stemmer ganske godt for meg tror jeg. Denne gangen føler jeg meg ikke gravid annet enn litt bekken problemer som har begynt litt.

åå, jeg har nettopp født! Mulig derfor jeg ikke merker NOE i puppene, iforhold til tiligere ja! Og godt er det, auu:hilarious::hilarious:
 
Back
Topp