Hvilke stelleprodukter anbefales til baby?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg sitter fortsatt oppe, og nå ser jeg litt rundt på hva som er av stelleprodukter til baby :-) Det er jo enda en stund til den lille kommer, men liker å se litt rundt å bestemme meg for hva jeg vil bruke til den lille :-) Men så vet jeg ikke hva som er bra og hva som ikke er bra av disse produktene.. Har tenkt litt på Burts Bees, men er fortsatt litt usikker :-)

Hva skal dere bruke av stelleprodukter til den lille? Og hvorfor? :-)

Har ingen egne erfaringer, men det er ganske mange her på babyverden som skryter av Burts Bees. :)

Forresten, hvor kan man bestille Burts Bees?

Edit: fant det. :P

Last edited:
Burts Bees.
Årsak: fornøyd med mama bee produktene.
Naturlig uten noe særlig lukt!

Da kommer jeg også til å bruke Burts bees til den lille :-) tror nok kanskje jeg kjøper den ene kremen i mama bee som er mot strekkmerker :-) har enda ikke fått noen enda, men burde vel begynne å smøre meg snart for å kanskje unngå disse strekkmerkene :-) gleder meg til å prøve produktene :-)

Vi bruke doktor greve sin sjampoo og olje. Natusan sin såpe. Inityol og bephanten fra apoteket. Og aderma for atopisk hud.

Det eneste du egentlig trenger til en nyfødt er baby olje til å bade med og en krem som heter inotyol for såre rumper! En baby skal ikke smøret inn i kremer og slikt, det ødelegger den naturlige balansen i huden! På Barsel Rikshospitalet anbefalte de det og jeg syns det høres veldig fornuftig ut! Har aldri brukt krem på gutten min og han har aldri hatt eksem eller noe! Det er jo helt naturlig!!!!

Det eneste du egentlig trenger til en nyfødt er baby olje til å bade med og en krem som heter inotyol for såre rumper! En baby skal ikke smøret inn i kremer og slikt, det ødelegger den naturlige balansen i huden! På Barsel Rikshospitalet anbefalte de det og jeg syns det høres veldig fornuftig ut! Har aldri brukt krem på gutten min og han har aldri hatt eksem eller noe! Det er jo helt naturlig!!!!
Jeg tenker nok at man trenger kremer til den lille uansett for huden kan bli tørr uansett, og da er det lurt å tilføre huden fuktighet med en krem :-) og jeg tenker at alle babyer er forskjellige så det er nok veldig individuelt om babyen trenger å bruke kremer eller kan la være :-) det må man nesten se når ungen kommer :-) men du har nå ihvertfall vært heldig og ikke har trengt å bruke kremer da :-)

Jeg tenker nok at man trenger kremer til den lille uansett for huden kan bli tørr uansett, og da er det lurt å tilføre huden fuktighet med en krem :-) og jeg tenker at alle babyer er forskjellige så det er nok veldig individuelt om babyen trenger å bruke kremer eller kan la være :-) det må man nesten se når ungen kommer :-) men du har nå ihvertfall vært heldig og ikke har trengt å bruke kremer da :-)
Ja, men husk at hvis du smører små spedbarn med krem så vil du måtte fortsette å smøre dem. Den naturlige balansen ødelegges. Jeg snakket mes både hudlegen og lege om dette! Så vær bevisst! Det blir en ond sirkel og det skal ikke være nødvendig å smøre de selv om de er litt tørre! Alle barn er det og det beste du kan gjøre er å la det gå sin naturlige gang! Kroppen retter opp i det selv! Bruk heller litt økologisk olje i badet! Hvis barnet har mye tørr hud kan det være eksem, så da må lege kontaktes! En annen ting du bør vite er at barnet vil flasse en del etter fødsel, mange tror at barnet trenger krem og at barnet har tørr hud! Dette stemmer ikke. Når barnet ligger i magen er hele kroppen dekket med noe som heter vernix. Det er en slags voks som beskyttet huden mot fostervannet- dette tørker bort etter de er født. Mange tror at barnet har tørr hud, noe de ikke har. Det er en helt naturlig prosess for kroppen å kvitte seg med dette etter fødsel! Så ikke smør krem, det går over helt naturlig :)

Minst mulig produkter til baby;) inityol fra apoteker til spr stump, babyolje i badevannet og kanskje litt talkum hvis babyen gulper mye og det legger seg under haka (de har ikke mye til hals i begynnelsen, så det blir klamt under der).

Enig med de andre som skriver minst mulig produkter i starten. Vi brukte kun babyolje det første halve året, både i badevannet og for å smøre stumpen med. Fungerte kjempefint. Med en stor gutt så bruker vi initoyl og har brukt mye Weledaprodukter :)

Minst mulig produkter til baby;) inityol fra apoteker til spr stump, babyolje i badevannet og kanskje litt talkum hvis babyen gulper mye og det legger seg under haka (de har ikke mye til hals i begynnelsen, så det blir klamt under der).
Enig med de andre som skriver minst mulig produkter i starten. Vi brukte kun babyolje det første halve året, både i badevannet og for å smøre stumpen med. Fungerte kjempefint. Med en stor gutt så bruker vi initoyl og har brukt mye Weledaprodukter :)
Okei, ikke lett for meg som er førstegangs gravid :-) trodde liksom at hvis babyen blir får tørr hud at man bruker fuktighetskrem siden de liksom selger kremer til baby/barn, men da vet jeg at jeg ikke skal bruke kremer til den lille og heller bruke olje :-)

Men, så var det en venninne av meg som har en datter og sa at jeg aldri måtte finne på å bruke olje på babyen siden det var noen hun kjenner som hadde brukt det på babyen sin i badevannet og sånt og ble skikkelig tørr i huden og sliter med eksem i dag.. men tror nok at den babyen har fått en allergiskreaksjon av den oljen de har brukt, og at de muligens har brukt en olje fra libero eller natusan som nok ikke er like heldige mot huden som dem man får kjøpt på apotek eller for eksempel burts bees sin serie. Vet ihvertfall at jeg ikke skal høre på henne ihvertfall for hun har jo helt feil og setter alle under en kam, så her kommer jeg til bruke olje til babyen uansett. bare visste ikke det at man ikke skal bruke kremer :-)

Natusan og libero er helt ok oljer å bruke. Det er stort sett de jeg brukte på guttene. De er svanemerket, uten parfyme og parabener, helt på linje med de fra apoteket;)

Back
Topp