Hvilke navn har dere på listen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Er det enighet om hva barnet skal hete eller diskuteres det enda? :)

Vi er enige, og navnet er spikret. Det eneste som kan få oss til å endre mening er om det kommer en annen guttebaby i bygda som får navnet før vår. Da må vi velge noe annet.

Vi fant navnet sammen etter ultralyden - samme dag ❤️
Fant navn like etter ultralyden sist også

Her blir det nok oppkalling etter mannens farfar :happy: Muligens ikke mitt førstevalg ellers, men det er et bra navn, et sterkt navneønske fra pappaen og jeg har ingen andre soleklare favoritter, så da går vi nok for det :happy:

Vi (jeg) hadde 3 navn, han hadde 1. Så vi var enige på 1 navn og da ble det det..:love017:love017

Vi tenker enda. Er nokså enige om de på lista. Har funnet det ene. Vi har dobbeltnavn på de andre og vi selv har det, så da får hun det også.

Vi har kommet frem til noen favoritter, men er enige om at vi ikke tar noen avgjørelser før han er født :) vi må se han først, særlig gjelder dette for samboer.

Vi har ikke snakket så mye om det, og jeg har virkelig ingen anelse. :hilarious:

Vi blir ikke enige. Men sambo vet jeg er litt irritert på ham. Så han sa her om dagen at jeg kunne bestemme. Men vil ikke det heller. Har hatt et favoritt jentenavn alltid. Nå er jeg så sikker på at hun skal hete det, men sambo forbinder det navnet med noe negativt. Vi får se.

Her har vi hatt to navn vi har stått i mellom, så vi lot våre to gutter bestemme

:happy:Jeg tror 3 åringen vår har valgt det, for oss! Og det gjør ikke meg noe, for jeg leste opp fra mine favoritter. Da utbrøt hun plutselig det navnet, og har stått sterkt på at det skal Lillebror hete helt siden :D
Derfor tror jeg mannen min som har stått hardt på, og ikke diskutere, eller velge navn før han er født kan se seg nedstemt :p Valget er gjort for han:joyful: Tipper han ikke klarer å skuffe henne :happy: Så bestemt som hun er på dette :hilarious:

Vi er veldig bestemte på et navn, men det sårer meg at nesten samtlige mener dette er tull og kan ikke forstå hvorfor vi vil kalle vår lille prins dette navnet. Det er et helt norsk navn, litt gammelt og ikke like mye brukt idag. Nettopp derfor vi vil ha det. Hvordan skal jeg forholde meg til alt det negative som blir slengt etter oss mtp navnevalget? Begynner å tære på tålmodigheten min!

Vi er veldig bestemte på et navn, men det sårer meg at nesten samtlige mener dette er tull og kan ikke forstå hvorfor vi vil kalle vår lille prins dette navnet. Det er et helt norsk navn, litt gammelt og ikke like mye brukt idag. Nettopp derfor vi vil ha det. Hvordan skal jeg forholde meg til alt det negative som blir slengt etter oss mtp navnevalget? Begynner å tære på tålmodigheten min!
Nettopp derfor prøvde vi å holde det hemmelig. Mye lettere å presentere et født barn ved navn, de fleste holder negative kommentarer for seg selv da.

Nå ble navnet på lillebror her røpet til min mor, av en litt uoppmerksom niåring, og reaksjonen var ikke udelt positiv fra hennes side. Nå har det sunket litt mer inn, og hun greier å si navnet uten å rynke på nesa av det. [emoji21] Er jo en tilvenningssak. Dessverre er det at mamma vet det, synonymt med at "alle" vet.

Det er så leit at folk ikke klarer å holde meningene sine for seg selv. Merka det i forrige runde, at det kom endel kommentarer på navnene vi hadde på lista - så denne gangen blir det ikke sagt noe til noen om hva vi vurderer. De får bare presentert gutten med navn når han har kommet til.

Tror ikke folk er klar over at det faktisk sårer, det er jo en grunn til at en vurderer det navnet liksom. At en liker det selv. Syns det var litt vanskelig å forholde meg til det selv forrige gang, men de fleste navnene vi vurderte var ganske vanlige så det var ikke så mange meninger som dukka opp. Men noen var det. Jeg overså det bare, og fokuserte på at jeg og mannen skulle like navnet - og tenkte at de får bare venne seg til det om vi velger ett de syns er kjedelig/stygt/alt for gammeldags/alt for moderne/har dårlige assosiasjoner.

Vi sliter fortsatt! Synes det er skikkelig vanskelig. Begge to er så innmari fornøyd med navnet på frøkna, så vi sliter litt med å finne ett som vi synes er på samme nivå. Så hjelper det heller ikke at trollungen nekter å avsløre sitt sanne jeg, så vi må ha to lister...

Back
Topp