Hvilke matvarer tolererer du ikke?

Kaffe og sjokolade klarer jeg ikke! Trodde ikke det var mulig, jeg som kunne levd på akkurat det:confused:
Sure ting, kaldt vann og te er tingen nå :hungry:

Takler ikke stekt bacon lengre! :/ har veldig lite lyst på kaffi og sjokolade, men det går av og til :p ellers er jeg veeeldig glad i grønne epler, kremet supper, farris blandet med juice, og lakris :)

Og hvilke er du skikkelig sugen på?

Her takler jeg plutselig ikke mange former for kjøtt. Orker ikke tanken engang, spesielt litt søtt eller stekt kjøtt. Noe kjøtt går riktignok fint da, som wienerpølse, også har jeg et stort sug på pinnekjøtt og spekeskinke, men det er vel bare fordi det er så salt :eek: Andre pølser, spesielt stekt er bare blæ!

Ellers digger jeg grønsakssuppe og nudler (med krydderblandinga), bær og frukt er en hit!

Sist taklet jeg ikke fritert mat (noe alla det med kjøtt denne gangen), og heller ikke kokosvann eller rosmarin, men det spiste jeg mye av på det kvalmeste sist og fikk bare nok, kan ikke drikke kokosvann enda!
Du skal ikke spise spekeskinke når du er gravid!

Har ikke hatt noen mataversjon fram til nå, men oppdaget i dag at jeg ikke helt takler å spise noe som enda ser ut som dyr. F.eks hel fisk/fiskekotelett hvor jeg kom til ryggsøyla. Synet av ryggvirvlene og leddene som beveget seg fikk det til å vrenge seg i magen :P
Og jeg er veterinær, har sett og vært borti det meste gjennom studiet og er IKKE vrimlemage, haha :P

Takler ikke stekt bacon lengre! :/ har veldig lite lyst på kaffi og sjokolade, men det går av og til :p ellers er jeg veeeldig glad i grønne epler, kremet supper, farris blandet med juice, og lakris :)
Åh farris med juice drikker jeg masse av her og, er sååå godt!!

Det er glukosesirup og kunstig framstilt sukker jeg ikke tåler, men fant en i går! Isrosa har vaniljeis uten kunstig søtning :D o lykke!
Er det kunstig søtning i oatly? Jøss, det var jeg ikke klar over :(

Svinekjøtt, pølser, bacon :bored:

Sugen på kaffe med melk og grønn salat med olivenolje og salt og pepper på:)

Her er cheeseburger noe jeg har lyst på hver dag, men har holdt meg unna i litt over 2 uker nå :) ellers så takler jeg ikke å smøre gomme på brødskiver til dattera mi som eeeeelsker det for da kaster jeg opp av å se / lunte det. Har også veeeeldi lyst på stekt egg men når jeg får det servert har jeg ikke like lyst på det lengre. Rart

Klarer ikke kaffe - heller ikke lukten. Det går fint å være i samme rom som noen som lager/drikker kaffe (det gikk ikke for en mnd siden...) men jeg orker ikke å få det helt opp i ansiktet. Lukter helt forferderlig! Har aldri vært en stordrikker av kaffe, så det føles ikke som et tap.

Ellers elsker jeg farris, spesielt med sitron! Og lakris (men passer på å ikke spise for mye/ofte). Og nybakt brød med smør og hvitost (nå ble jeg sulten..) - egentlig hvetebakst generelt sett! Kunne mer enn gjerne gått til bakeren og kjøpt meg er par skolebrød og spist i stedet for middag!

Middagsmessig elsker jeg salte supper. Mmm. Sikkert litt pga varmen også, da er det deilig med noe som glir lett ned. Hehe.

Jeg klarer ikke varm kaffe, men iskaffe går fint. Tidligere så elsket jeg all form for egg, spesiellt løskokte egg. Men nå brekker jeg meg ved tanken av eggule. Ellers går det litt opp og ned, men som mange skriver så spiser jeg mye mer frukt og bær.
Og så klarer jeg ikke søtningmiddel som aspartan i for eksempel saft eller brus. Det blir en ettersmak som smaker såpe i munnen.

Back
Topp