Hvilke matvarer tolererer du ikke?

Maggie2015

Glad i forumet
Og hvilke er du skikkelig sugen på?

Her takler jeg plutselig ikke mange former for kjøtt. Orker ikke tanken engang, spesielt litt søtt eller stekt kjøtt. Noe kjøtt går riktignok fint da, som wienerpølse, også har jeg et stort sug på pinnekjøtt og spekeskinke, men det er vel bare fordi det er så salt :eek: Andre pølser, spesielt stekt er bare blæ!

Ellers digger jeg grønsakssuppe og nudler (med krydderblandinga), bær og frukt er en hit!

Sist taklet jeg ikke fritert mat (noe alla det med kjøtt denne gangen), og heller ikke kokosvann eller rosmarin, men det spiste jeg mye av på det kvalmeste sist og fikk bare nok, kan ikke drikke kokosvann enda!

Sliter med kylling! Men på lørdag kastet jeg inn håndkle og prøvde meg på kyllingklubber på grillen. Det funket :) Jeg som egentlig eeeeelsker kylling. Iom at jeg må holde meg unna så mye pga magen føler jeg ikke jeg har den "luksusen" å kutte noe i 9 mnd hehe..

Ellers har jeg hatt dilla på Farris, Ifa og sure føtter, men spist meg litt lei..

Nå er favoritten ferskt nybakt brød fra Baker Hansen :)

Diverse sauser. Slike smørsauser er verst. Veldig grovt brød setter definitivt oppkastrefleksen i gang

Skikkelig lysten på makrell i tomat for tiden

Første biten av alt, er egentlig veldig vanskelig.. Men så går det bedre.. Men pga sv diabetesen må jeg vær veldig nøye med hva jeg spise å ikke. Å det er veldig vanskelig. Så det tar bort til gleden av maten for meg.

Jeg har pleid å spise cottage cheese med litt bringebærsyltetøy til frokost hver dag. I kvalmeperioden klarte jeg ikke det, maten vokste i munnen. Nå føler jeg meg som normalt igjen, og kan spise cc også. :)

Ikke hatt noe mat jeg ikke har taklet (enda). Cravings har det vært lite med, og de få periodene jeg har hatt det har det kun vart et par dager, maks ei uke. Cravings har gått i smoothie, sjokomelk og ostegrillpølse (ikke samtidig da, hahaha).

Takler ikke noen form for fisk :-( Sost hadde eg dilla på fiskekaker så stor forskjell nå :-)

Spontant prosjektil-oppkast ved lukta av nudler. Har nå blitt forbudt i huset. :hilarious:

Ellers MYE jeg ikke klarer. For sure ting, for søte ting, og alt med feil konsistens.. :sorry: Men det har blitt litt bedre med tiden. :)

Kan plutselig ikkje fordra tanken på isbergsalat!! Ellers har eg ikkje opplevd skikkelige cravings enda, men er fysen på salt mat - ingenting søtt :happy:

Takler ikke kaviar og makrell i tomat. Blitt veldig glad i nudler men ikke slik at jeg må ha det hele tiden - det er ingenting som er det enda heldigvis :)

Fram til uke 12 ca taklet jeg ikke grønnsaker, kikerter, bønner, peanøttsmør, eller noe av det jeg spiste daglig før jeg ble gravid. Orket bare enkel salt mat, som tomatsuppe, pølser og sushi.

Hadde hele tiden craving på farris , sushi med syktet ingefær og masse soyasaus og salt lakris.

Siste uka har jeg endelig kunnet spise litt mer variert! Nyter å orke brødskiver og sunnere middager igjen. Og søte ting som is og vafler.

Hadde blitt litt trått å prøve å bestille sushi til hytta i (som ligger i gokk) hver dag i tre uker nå... :-)

Jeg takler ikke noe form for kjøtt, og blir uvel både av å SE og lukte på det! Fysj :p Kylling også, klarer ikke få ned en bit. Tacokjøttdeig har jeg endelig begynt å kunne spise noe av igjen, men ikke mye om gangen.

Ellers har jeg ikke cravings på noe. Kanskje fårepølse på nystekt brød med smør og majones bare, haha :p Som jeg har spist noen ganger, selvom det ikke er anbefalt. MÅTTE bare ha det rett og slett! :)

Jeg klarer verken lukten eller smaken av grillet kylling, til min samboers store fortvilelse! Vi spiste dette mye før, men nå er det heilt stopp :p

Jeg spiser utrolig mye frukt for tiden! Ellers har jeg hatt en periode med skikkelig cravings på slike peacemerker som er i smågodtet :p

Jeg spiser helst ikke kjøtt til middag... Blir fort kvalm... Ellers er det veldig avhengig av dagsformen :)

Sugen på ALT føles det som :p Mye salt! Spesielt potetgull og pølser :p Ellers er det mye frukt :)

Har fått dilla på appelsiner! I går gikk det med 2 1/2 stk.. Håper ikke jeg får c-vitaminsjokk! :)

Klarer ikke lukta av speilegg :yuck:. Men har innmari lyst på vaniljeis, noe jeg ikke tåler :(

Back
Topp