Hvilke kosttilskudd tar dere?

Folat, multivitamin, jern 300 mg til dagen (men det er pga lavt jern), calsium og B 12 sprøyter (det tar jeg alltid uansett)

Nycoplus Gravid. Men jeg blir så voldsomt kvalm og uvell av å ta dem :yuck:

Omega 3 multivitamin med både jod og folat, og kalsium (?? Ho på apoteket sa jeg trengte det?)

Jeg tar også Nycoplus gravid. Har kjøpt mange mange pakker når de var på tilbud. For min del tenker jeg at om man mister så bør man fortsette på de uansett (kanskje med en liten pause) hvis man tenker å prøve igjen etterpå. Skal jo helst ta disse tilskuddene fra man prøver å bli gravid! For min del føler jeg ikke det er bortkasta hvertfall :happy: Men håper inderlig vi får beholde vår lille spire!

Kun folat....går over til nycoplus etter 12 uker tenker jeg...

Multivitamin for gravide fram til uke 12:

Folat 800µg
-Folsyre 400µg
-Methylfolat 400µg
Vitamin B1 1,4mg
Vitamin B2 1,4mg
Vitamin B6 1,9mg
Vitamin B12 4,5µg
Nicain 12mg
Biotin 40µg
Pantothensyre 6,0mg
Vitamin E 4,8mg
Vitamin D 20µg
Vitamin C 55mg
Jod 150µg
Selen 26µg
Jern 10mg
Cholin 130mg

+ Jern 80mg ekstra tabelett.

Multivitamin inneholder folat. Noen som vet om man bør ta folat i tillegg likevel? Må starte på vitaminer nå, og har kjøpt multivitamin, men ble usikker på om jeg skal fortsette å ta folat ved siden av?

Multivitamin inneholder folat. Noen som vet om man bør ta folat i tillegg likevel? Må starte på vitaminer nå, og har kjøpt multivitamin, men ble usikker på om jeg skal fortsette å ta folat ved siden av?
Den multivitaminen jeg tar inneholder ikke nok folat, så jeg tar ekstra ved siden av:)

Folat og trankapsler :) Drikker masse melk, så legen sa jeg ikke trengte ekstra jod da :)

Tar naturlig folat tilskudd, xtend tilskudd, balanse olje, fermentert torskeolje, butter oil, spiser 30 gram lever dagen og håper alt skal gå like bra som med nummer 1 :) Han har til idag aldri vært syk og er 1 år woop!

Tar Nycoplus Gravid og Folsyre. Trenger strengt talt ikke Folsyren siden Nycoplus Gravid inneholder det jeg trenger, men har tatt de siden vi begynte å prøve, så da fortsatte jeg bare.

Tar lifeline care gravid kosttilskudd. Har gjort det de to siste årene.

Jeg bruker nycoplus gravid, men blir så inderlig kvalm av dem så det er ikke hver dag jeg klarer å holde det nede:grumpy:

Tok tran (møllers-kapsler) og folat frem til jeg ble gravid, byttet til nycoplus gravid etter noen uker. Egentlig skeptisk til å ta unødvendige/overflødige vitamin-tilskudd, men ble visst revet med av å være gravid og redd for å ikke få i seg «alt»! Både lege og hun på apoteket trygge på at ikke kunne bli «for mye» med bare Nycoplus gravid. Å ta folsyre i tillegg høres mye ut? Selv om det sikkert skal mye til at det blir «for mye» av det! (Dette vet jeg ikke :) ).

Back
Topp