Hvilke kontroller skal mannen deres være med på? Kun OUL?

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Hei flotte kommende junimammaer :D

Jeg lurer på hvilke av kontrollene dere vil ha med mannen , eller mannen vil være med på?

Det er opplagt med OUL, men vil dere ha dem med på flere?

Jeg lurer på å ta med sambo på første time hos jordmor. Er det vanlig?
 
Alle ultralyder. Ikke alle timene hos jordmor, men han bør være lett tilgjengelig dersom det skulle være noe! Tror det er litt opp til dere om han skal være med på første timen. For min del er den så tidlig at jeg føler det er mest fordi jeg har behov for å snakke med noen. Tar han alltid med dersom det et noe spesielt som skal taes opp, eller dersom jeg har noen bekymringer som skal taes opp på timen.
 
Jeg har lyst til å ta han med når fastlegen lytter til hjertet for første gang. Da tror jeg det blir litt mer virkelig for oss begge :)
 
Varierer, spørs hva han får fri til :) første graviditet var han med på alt, men da var han arbeidsledig og spent på første barnet. Andre var han med på to ul, denne gangen vet jeg ikke...
 
Bare ultralyder, så fremt det lar seg gjøre. Ikke følt behov for å ta han med meg til andre timer hos lege eller jordmor ved forrige svangerskap-ikke han heller forsåvidt.
 
Vi kommer nok til å ta det litt som det kommer. Jeg har aldri vœrt gravid før, så jeg vet ikke hva han eller jeg kommer til å ha behov for. Første kontrollen kommer jeg til å dra på alene, men det er viktig for meg at han blir med på ul når den tid kommer.
 
Oul, og evt tidlig ul. Om han har fri og mulighet så tvinger jeg han med på en kontroll hos jordmor også
 
Han blir nok ikkje med på tirsdag når eg skal på ul, men oul blir han med på! Om det bare er ein i magen så blir eg med på forskning og får vell 4-5 ul der!
 
Mannen var med på de fleste kontroller første gangen, men denne gangen blir det sikkert færre. Tenker på de vanlige rutinekontrollene, men har han fri blir han nok med.
 
Mannen skal få være med på det han selv ønsker og har tid til.. synes det er godt å få litt tid alene med JM for å stille litt spørsmål som kan være litt intime til tider :p
 
Han får være med på det han selv vil, i første omgang blir det tidlig ul, og så får han se det an etterhvert :)
 
Han blir med på de han kan :)
 
Han blir med når han kan. Jeg tipper det ikke blir alt for ofte. :p Første svangerskap var han med på alle kontrollene.

Litt over halvparten av fedrene er med til jordmor :)
 
Han får lov til å være med på alt, men jeg vet ikke hvor mye han ønsker å være med på. OUL er selvsagt, og jeg regner med han vil bli med på tidlig-UL også. Han jobber som lærer, så hvis jordmortimen kommer når han har undervisning er det ikke barebare å ta seg fri (men på OUL og tidlig UL regner jeg med at kolleger kan trå til)
 
Fordi han er ikke intr. Du kan lese dagboka mi.
Er litt trøbbel her..
Håper jo det blir annerledes.
+ han jobber borte. Hjemme bare lørdag og døndag
 
Back
Topp