Hvilke kontroller er mannen med på?

Katta

Forumet er livet
Julistrålene 2025 ♡
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Novemberlykke 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg har en mann som virkelig er ivrig på dette som spirer i magen min, og som vil delta mest mulig. Hvilke kontroller skal han være med på? Jeg skal til lege om et par uker for første kontroll, men der tenkte jeg ikke at han skulle være med?

Det er helt opp til deg på hvilke du vil ha han med på. Jeg hadde med min mann på alle kontrollene og sånn, hvor det passet i forhold til jobben hans.

Ok, har du noen anbefalinger? Unødvendig at han tar fri fra jobb hvis det kun er snakk om kroppen min på en måte tenkte jeg, men man snakker kanskje om mer på første kontroll hos lege?

Mannen min blir nok med på alle UL, så sant det passer med jobben. Tenker kanskje at en jordmor time med litt div. info også er interessant for han.

Ok, har du noen anbefalinger? Unødvendig at han tar fri fra jobb hvis det kun er snakk om kroppen min på en måte tenkte jeg, men man snakker kanskje om mer på første kontroll hos lege?

Første time vi hadde hos jordmor, så fikk vi en del info, samt at det var en del spørsmål om sykdom i familiene vår osv. Resten av kontrollene var det stort sett sjekking av vekt, symfysemål, urinprøve og prating om hvordan man har det og sånne ting. Så vi følte ikke at det var nødvendig at han tok seg fri for å være med, men heller kom å ble med når det passet, hvis jeg hadde time mens han hadde pause osv.

Forhåpentligvis ingen utenom OUL. ;) Jeg liker å holde mine plager for meg selv :p

Første og andre svangerskap var han kun med på ul. Og det blir det samme nå. :)

Min mann var med på forrige tidlige ul, men skal ikke i morgen, fordi det passer veldig dårlig med jobben hans. Tror ikk han blir med til jordmor heller:)

Han blir med på ultralydene ellers hvis han har mulighet. Som vil si om han har fri som han aldri har på ukedagene :-p

Sent from my iPhone using BV Forum

Denna gongen blir det sikkert berre OUL og evt 3D. I fjor var han med på eit par ekstra :)

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Her blir det nok kun ul, sist var han med på det meste, til og med på ammefilmen ;-) stakar mann.

Første time vi hadde hos jordmor, så fikk vi en del info, samt at det var en del spørsmål om sykdom i familiene vår osv. Resten av kontrollene var det stort sett sjekking av vekt, symfysemål, urinprøve og prating om hvordan man har det og sånne ting. Så vi følte ikke at det var nødvendig at han tok seg fri for å være med, men heller kom å ble med når det passet, hvis jeg hadde time mens han hadde pause osv.

Ok, så første legetime er ikke så spennende for ham?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har en mann som virkelig er ivrig på dette som spirer i magen min, og som vil delta mest mulig. Hvilke kontroller skal han være med på? Jeg skal til lege om et par uker for første kontroll, men der tenkte jeg ikke at han skulle være med?
Mannen min ble med på alle kontroller, eg synes det var veldig kjekt å ha han med. Fikk mye god støtte i han, og var utrolig gøy å se ansiktsuttrykket hans når han fikk høre hjerteslag til babyen:)

Ok, så første legetime er ikke så spennende for ham?

Jeg var bare hurtig innom legen, fikk helsekortet, tok blodprøver, også ringte hun til gynekologisk å fikk ordna tidlig ul pga store blødninger. Ellers var det ikke noe mer med den timen.

Her blir det nok bare ul denne gangen.

Jeg ville tippe at første legekontroll ikke er spesielt spennende for ham. Jeg ville heller anbefale deg at hvis han skal være med, tar du han med til jordmor! De har mye mer peiling, og snakker om mye mer interessante ting for dere begge. De er også (skal være, min var i alle fall det) mer inkluderende med far, mens legen egentlig utelukkende bryr seg om det fysiske som skjer med mor. Jordmor tar opp alle mulige andre ting også, psykisk feks, spørsmål vi har om alt mulig.... På de første legekontrollen er det stort sett blodprøver, evt vekt, min kjente på brystene mine (hadde en klumt tidligere, så ikke stress med det), målte blodtrykk, fylte ut noe på helsekortet, og snakket litt om helsa mi. I mitt tilfelle hadde det vært dønn uinteressant for mannen min, selv om han var med på det meste av jordmortimer siden! Så det anbefaler i alle fall jeg :-)

Takk for gode tips, spesiell takk til trallemamma!

Back
Topp