Hvilke klær til lille på sykehuset?

Huh... Jeg trodde alle sykehus hadde det, men det er vel forskjell på det området likesågodt som på andre :) Bra man blir informert i alle fall så man vet mer hva man vil trenge der man er :)
Ja det er veldig rart at de ikke har noe man kan låne engang!:O Snakket akkurat med ei som fødte tvillinger der i vår. Rett etter fødsel hadde de fått slengt "nå må dere se å få på de klær!" Hun hadde akkurat blitt sydd sammen igjen og de hadde tenkt at barnepleierne sikkert tok på de noe lånetøy midlertidig, også skulle de hente sitt eget tøy i bilen litt senere på dagen, men nei:p
 
Tar kun med klær til hjemreisen, bruker klærne på sykehuset når vi er der
 
Ja det er veldig rart at de ikke har noe man kan låne engang!:O Snakket akkurat med ei som fødte tvillinger der i vår. Rett etter fødsel hadde de fått slengt "nå må dere se å få på de klær!" Hun hadde akkurat blitt sydd sammen igjen og de hadde tenkt at barnepleierne sikkert tok på de noe lånetøy midlertidig, også skulle de hente sitt eget tøy i bilen litt senere på dagen, men nei:p
:O Stakkars de... Men er vel ulikt fokus på sykehusene på sånt..
 
Jeg spurte jordmor da jeg var på kontroll i dag. Hun sa at det kunne være en fordel for meg å låne der så slipper vi å ta med klesvask hjem :p De har jo masse man kan låne. Det viktigste er at man har gode klær til hjemturen :)
Kan ofte være litt stort tror jeg. Frøkna mi fikk på seg sykehusklær først, men de druknet hun i. De var type str 62 (minste de hadde), og frøkna mi druknet nesten i str 50 :p så glad jeg hadde med.

Fikk også tips fra legen min sist at jeg ikke burde kjøpe mindre enn str 62, for vi kunne bare brette det opp. Glad jeg ikke fulgte det rådet, da frøkna kom med sine 47 cm og 2870g. Vi begynte vel ikke med str 62 før hun var 4 mnd tror jeg:p
 
Jeg spurte jordmor da jeg var på kontroll i dag. Hun sa at det kunne være en fordel for meg å låne der så slipper vi å ta med klesvask hjem :p De har jo masse man kan låne. Det viktigste er at man har gode klær til hjemturen :)

Jeg også skal bruke låne klærne fra sykehuset, tipper at det er ikke det første jeg har lyst til å begynne med når jeg kommer hjem er klesvask :) og om klærne er litt store bruker man jo pledd i tillegg. Så jeg tar med pysj og et par varme sokker, og hente sett i ull :)
 
Jeg har pakket med egne klær til barnet. Gleder meg til han skal ha på de første klærne jeg og pappaen handlet.
Det jeg har tatt med i bagen (sikkert for mye :p)
2 bommulsbodyer
1ullbody
2strømpebukser
Bukse
Sokker
Inne lue og lue i ull.
Selvstrikket hentesett
Strikket pledd til hjemreisen :)
 
Har pakka ned:
Body x5
Bukse x3
Sokker x2
Lue x2 (hørt to luer er lurt i tilfelle den blir tredd på raskt etter fødsel og blir tilgriset av blod e.l.)
Teppe x1
Hentesett x1
Pysjamas x1

Hentesettet er ull, ellers bare bomull. sykehuset her har kun bodyer til utlån, ganske utvaskede og slitte regner jeg med.
 
Kjempenyttig å se lister over hva dere andre tar med! Jeg er uke 37 i dag, og tenkte å få vasket og fikset fødebagen ila uka.
 
Back
Topp