Hvilke klær til lille på sykehuset?

Rosa3

Gift med forumet
Sliter litt med hvilke klær jeg skal ha med til ho.
Ull eller ikke, har de nok med strømpis og body?
 
Følger på denne jeg. Har foreløpig pakket ned strømpebukser og et par bodyer, tenker at man kanskje ikke trenger så mye hvis de har det meste på sykehuset?
 
Jeg pakker med ull for jeg vil bruke egne klær på sykehuset. Men følger gjerne andre sine svar på hva som er lurt å pakke ned. Jeg har alt pakket bagen, men tror jeg skal gå gjennom den en gang til. Tror jeg har pakket med mye :p
 
Har nok pakket med for mye men tenker bedre det enn for lite. Har pakket ull og bomulls bodyer og strømpebukser og en liten tynn lue. Har virkelig ikke peiling på hva en baby trenger.
 
Jeg tenker jeg tar med ullbody og ullbukse med føtter. Liker de bedre enn strømpebukse i starten:) også tar jeg med en pysj og en tynn lue til innebruk. Jeg likte veldig godt de bomullsluene fra h&m sist gang. Satt helt perfekt på frøkna♡
 
Har tatt med både ull og bomull. De klærne er jo så små at de tar jo ikke så mye plass i bagel uansett. Så da tenkte jeg at det var bedre å ha med litt for mye. Håper jeg går bruk for den bagen snart da!!:p
 
Jeg har også med begge deler, både ull og bomull :)
 
her har vi med både ull og bomull.. På barsel er det ofte veldig varmt, så der holder det nok med bomull, men har ei ullstrømpebukse og body til å ha under hentesettet når vi skal hjem :)
 
Her er det og ull og bomull som er pakket ned. Her på SUS, det som tilbys av klær kan såvidt kalles klær. Til hun første fikk hun omslagsbodier som var vasket så mye at de hadde mistet helt formen og sømmen hadde begynt å løsne. Og som underdel tilbydde de sånn firkantet bomulltekstil som de rullet de rundt på beina. Denne gangen tar jeg med ALT hjemmefra.
 
Jeg tar med

2 body
2 strømpebukse
1lue
1 hentesett
1 utelue til vi skal hjem

Kun bomull mot huden siden jeg vil se at han ikke har sart hud eller eksem. Jeg synes ikke merinoulla jeg har er myk nok til de første dagene. :/
 
Nettopp født, er varmt der og man bruker mye teppe rundt barnet hele tiden, så tenker ull ikke er nødvendig uten om evt hentesett :)
 
Kan jeg spør her hva dere tenker om str? Har ikke så lyst å kjøpe dyr ull som varer under 1 uke. Gutten i magen ligger an til å bli godt over 4 kg, tror dere str 56 med litt oppbrett funker el blir det altfor stort?
 
Kan jeg spør her hva dere tenker om str? Har ikke så lyst å kjøpe dyr ull som varer under 1 uke. Gutten i magen ligger an til å bli godt over 4 kg, tror dere str 56 med litt oppbrett funker el blir det altfor stort?
Jeg vil nok tro 56 fungerer fint. Vi brukte 50 på frøkna, som var altfor stort, men hun vsr ikke mer enn 2870g. Så jeg har kjøpt et par ullbodyer i str 50, men kommer til å brette opp om lillebror blir like liten.
 
I ull fikk vi anbefalt på nøstebarn å kjøpe 62 å brette opp. Kjøpt noen bodyer i ull i 56. Str 50 har vi ikke ull.
 
Vi tar også med litt av hvert, men fortrinnsvis bomull tenker jeg. Men hvor mange sett tenker dere er passe? Det er tre dager som er vanlig å være der? Og de trenger pysjer i tillegg?
 
Litt av hvert, men ikke for varmt. Som noen nevnte over - på barsel pakker man jo gjerne babyen inn i teppe, så tviler på at de blir veldig kalde. :)
 
Vi pakket med 2 bodyer i 50, 2 bodyer i 56, 2 bukser med føtter i 50, 2 bukser med føtter i 56, tynn bommulslue, tynne bommulsvotter. Hentesett strikket i ull, tynne ullvotter og tynn ullue.

Dette brukte vi,
2 bodyet i 50 og 2 bukser i 50.
Tynne ullvotter og tynn ullue.

Pappaen dro ut å kjøpte en ulldress til hjemreisen da hentesettet var aaaaaltfor stort :p

Ull rett på huden ønsker jeg ikke når de er så ferske, vil vente å se om huden er sart eller ikke. Dessuten er det ofte veldig varmt på barsel.


Pysj bruker vi ikke når de er så små og abdolutt ikke har døgnrytme, funker fint å sove på natta i body osv på samne måte som de sover i det på dagen :)
 
Jeg spurte jordmor da jeg var på kontroll i dag. Hun sa at det kunne være en fordel for meg å låne der så slipper vi å ta med klesvask hjem :p De har jo masse man kan låne. Det viktigste er at man har gode klær til hjemturen :)
 
På vårt sykehus har de ikke klær til babyene i det hele tatt. Der har de bedt oss om å ta med ullklær til babyen med ullpledd. Så jeg har pakket ned endel ull, men også bomull :) Fikk også tips av ei venninne om å ta med varmt tøy til meg selv fordi det var iskaldt på barsel:O Men sørlandet sykehus har hatt endel problemer med kalde babyer, så det er nok noe i det:)
 
På vårt sykehus har de ikke klær til babyene i det hele tatt. Der har de bedt oss om å ta med ullklær til babyen med ullpledd. Så jeg har pakket ned endel ull, men også bomull :) Fikk også tips av ei venninne om å ta med varmt tøy til meg selv fordi det var iskaldt på barsel:O Men sørlandet sykehus har hatt endel problemer med kalde babyer, så det er nok noe i det:)
Huh... Jeg trodde alle sykehus hadde det, men det er vel forskjell på det området likesågodt som på andre :) Bra man blir informert i alle fall så man vet mer hva man vil trenge der man er :)
 
Back
Topp