Hvilke kake

Guttemamma10og13

Gift med forumet
skal dere lage til 1 års dagen til småttisene? :)
Eg prøver å finne ut hva som skal være "hovedkaken" i besøket, vil at det skal være en kake han kan smake selv. F.eks ikke oreokake eller ostekake e.l. for den kan de i så fall bare spise bitte litt av. Men vil gjerne lage en enkel sjokoladekake eller noe som han faktisk kan få litt av? Gjerne med lite sukker og melkeprodukter evt.?
Har og lyst at den skal gå an å lage i en bamsekakeform eller annen figur så det blir litt ekstra fin :)

Skal lage en liten kake som snuppa kan spise med hendene og grise og kaste rundt seg [:D]
Lager lys kakebunn, pisker litt fløte uten sukker og har litt bær inni [:)] blir nok bra [:)]

Ellers skal vi ha marsipankake, sjokoladekake, verdens beste og suksess terte [:)] Men disse får ikke snuppa [;)]

Jeg skal bake vanlig sukkerbunn med marsipan på. Dette blir en tingeling kake, med tingeling kaketopper, rosa og grønn marsipanlokk, sommerfugler og blomster av fondant.

Også skal jeg bake vanilje cupcakes med litt sjokoladepudding inni. De er super gode! Fant oppskriften på passionforbaking.no for en stund tilbake.

Også blir det en liten sjokoladekake, som Malin skal få søle litt med he he he[:)]

Barneselskapet lager jeg muffins og beybin lager bamsesjokoladekake :)

I de tre andre lager jeg marsipankake, boller, muffins, marengstopper og kuttet frukt :)

Gele og sjokoladekake til barna (og de barnslige voksne[8D]).
Suksessterte og Oreokake til de voksne. :)
Pluss kjeks og frukt. :)

godt spørsmål :) tenkte å ha oreokake...

og så vert det vel fruktmos til Joakim :P Haha;P eg tipper at besteforeldra kjem til å gje han ei skei eller to med kake, så heilt sukkerfritt får han det nok ikkje :) :p

Jeg kommer nok til å lage en krydderkake, muffins og gele..
Jaja, så får hun sukker den dagen [;)] [:D]

Jeg er ikke noe kakemenneske i det hele tatt så jeg lager noe JEG liker siden det er jeg som ender opp med restene i frysern!

Tenkte forresten jeg skulle prøve å lage krydderkaka i bamseform og pynte den med farget smørkrem..
(sier frøkna som ALDRI har laget noe vanskeligere enn 1-2-3 muffins [8|][8|] )

..har egentlig lyst til å ta noe av muffinsrøra og lage i en mellomstor hjerteform, og dele den i to eller tre og ha krem og jordbær inni, også prøve å ha MMF på toppen.. Meeen litt usikker på om jeg klarer det [8D][8|]

Ymi : Wåååååååw, den var fiiiiiiin [:)][:)][:)] Kanskje jeg heller skulle prøvd meg på en sånn en [;)]

Åååårh, jeg kom på at jeg skal stå å steike vafler også [:'(] Emilie sin oldefar spør alltid etter vaflene mine for han syns de er verdens beste vafler.. Vet dere hva hemmeligheten er?

- Toro´s ferdig vaffelrøre med en dæsj rømme - [:D][:D][:D] Hahah.. (ikke si det til han) [8D]

Det er ikke sånn at hun ikke skal få sukker i det hele tatt,(jeg er ikke sukker nazi, men mener at de ikke trenger så mye av det) også er det disse besteforeldrene som garantert kommer til å lure i henne noe av det andre også å det er jeg sååå lei av [>:]

Derfor lager jeg en kake uten sukker i kremen, det er jo sukker i sukkerbunnen.. og bær er med på å gjøre det hele litt søtt [;)]

ORIGINAL: t0mmelise

Ymi : Wåååååååw, den var fiiiiiiin [:)][:)][:)] Kanskje jeg heller skulle prøvd meg på en sånn en [;)]

Åååårh, jeg kom på at jeg skal stå å steike vafler også [:'(] Emilie sin oldefar spør alltid etter vaflene mine for han syns de er verdens beste vafler.. Vet dere hva hemmeligheten er?

- Toro´s ferdig vaffelrøre med en dæsj rømme - [:D][:D][:D] Hahah.. (ikke si det til han) [8D]

Haha så stilig [:D][:D] Det enkle er ofte det beste [;)]

Eg er helt enig med deg ang. det sukkeret, de får jo nok i løpet av livet så eg vil gjerne utsette mest mulig. Men han får smake på det meste han kan, men i små mengder. Og andre er veldig flink å mate de med hva som helst ja [:@] Kjempe irriterende!
Syns den kaken din var en kjempe god ide eg :)

ORIGINAL: Lamiah

Er det farlig med sukker en dag da? Det er liksom bursdag da :P

farlig og farlig.. Altså, æ ser personlig ingen hensikt med å introdusere sukker så tidlig da æ sjøl har vært veldig avhengig.. MEN på den andre sida så e det så mye sukker i maten no til dags, aaaat det har han jo fådd fra før av da (f.eks fra leverpostei).

Lillemann kommer til å få ei ega bløtkaka. Kanskje smake nån andre kake.. Men sjokoladekaka syns æ blir for drøyt til han... 

Er ikke det det går i, hehe!!
Jeg syntes ikke det er nødvendig å innføre sukker så tidlig.

Pluss det at når de først har fått smaken på noe søtt så vil de bare ha mer og mer og mer.
Har ei venninne som gav noe søtt til guttungen sin og hver gang han ser det spesifikke produktet så blir han helt galt. Slår seg helt vrang. Og guttungen er under ett år! Syntes det er helt hårreisende :(

Neida er ikke farlig den ene dagen egentlig, men enig med Trone i at det er unødvendig å innføre sukker så tidlig. De er, akkurat som oss, veldig glad i søtt og reagerer fort på det.
Men eg vil og ha en kake han kan spise litt selv, f.eks oreokake eller ostekake eller bløtekake blir aaaaltfor masse gris, men sukkerbunn eller sjokoladekake eller noe annen enkel kake kan man redusere sukkerinnholdet og han kan kose seg med den litt aleine [:)]

ORIGINAL: RLD

Neida er ikke farlig den ene dagen egentlig, men enig med Trone i at det er unødvendig å innføre sukker så tidlig. De er, akkurat som oss, veldig glad i søtt og reagerer fort på det.
Men eg vil og ha en kake han kan spise litt selv, f.eks oreokake eller ostekake eller bløtekake blir aaaaltfor masse gris, men sukkerbunn eller sjokoladekake eller noe annen enkel kake kan man redusere sukkerinnholdet og han kan kose seg med den litt aleine [:)]

AMEN [;)][;)][;)]
Det blir nok søtt oppover i barneselskap osv.. Og det er akkurat hva foreldrene gjør det til selv [;)]
Her skal vi også lage fruktfat, det kan hun få alt hun bare orker av [;)]

Her bli det banankake med litt sjokolade. Den inneholder ikke mye sukker og er ikke så klissete slik at han kan spise selv. I tillegg bli det muffins og boller

Her skal  vi åpent hus hele dagen og vi skal servere bløtake, ostekake, gulrotkake, sjokoladekake i bamseform, muffins, boller og kanelboller. Så har vi alltid en eske med is i frysern når det kommer barn på besøk[:D]

Emilian skal alltid smake på det vi voksne spiser, så til nå er det kun sund mat før han er lagt (foruten noen skjeer med is en sjelden gang i blant, som ikke har skapt noe "problem " hittil[:D])

Men på bursdagen HANS kommer jeg ikke til å sitte selv å spise kake og nekte han å smake for å si det sånn. Han kan få smake på det han vil, jeg baker ALDRI ellers, så den dagen for han så absolutt spise litt kake[:)] og is[:D]

Er nok litt slappere til forholdet til sukker enn dere andre ser jeg[;)] Her blir det masse kaker, men har enda ikke helt bestemt meg for hva slags enda. Men ihvertfall en bløtkake og en ostekake[:)]

Back
Topp