Hvilke innkjøp har du gjort?

Takk. Har ett par tepper tror jeg. Dyne til vogn har jeg, newborn sete er bestilt, baby nest skal jeg lage, har bæresele og lammeskinn også.. Hehe.. Vet jeg mangler alt apotekvarer fortsatt da :happy:
Da har du vel mye av det du trenger :)
 
Stellebord, bleiebøtte, kommode, nattbord, bokhylle med forskjellige produkter fra babypakkene i, badebalje, håndklær, tepper, gardiner, sengesett og sengetøy, kasser og poser for oppbevaring
 
Last edited by a moderator:
Jeg har på en måte latt være i det lengste med å kjøpe noe nytt til denne ungen, fordi vi strengt tatt ikke trenger noe. Ville kose meg med å kjøpe noen få nøye utvalgte plagg. Så kom plutselig mamma med flere poser med klær hun hadde kjøpt på salg. Så nå vet jeg ikke om jeg har samvittighet til å kjøpe noe. I-landsproblem.
 
Venter på vuggen med madrassen:happy:
 
Last edited by a moderator:
Må mangler jeg ikke stort her altså :Heartred baksetespeil, bleier og apotekvarer så tror jeg at jeg er i boks

- og en termos!!
 
Bestilte en del av de siste tingene vi hadde på listen i dag. Nå mangler jeg bare babycall og noen apotekvarer. Det nærmer seg nå.. :love017
 
Mangler bare bilstol. Skal ha en Besafe izi go modular, men vil helst kjøpe i butikk fordi en av butikkene i nabokommunen virkelig fortjener min støtte. Er redd de rekker å skru opp prisen før jeg får mulighet til å komme meg i butikken, så vi får se
 
Vi har nå gått gjennom arvet tøy, og vi trenger IKKE å kjøpe klær i str 50-62 ihvertfall. :hilarious:
Dyner og sengesett er klart.
Stellebag kom i posten igår.
Babynest er ferdig sydd, og jeg har også sydd noen ammeinnlegg. Det blir det flere av. :)
Stellebordet og vugga kom på plass tidligere denne uka.

Henter bilstol i løpet av de nærmeste dagene.
Må ha noen flere laken, og tenkte å kjøpe inn en ekstra madrassbeskytter til dobbeltsenga.
Mangler myke håndklær.
Skal begynne å sy tøybleier nå, så det er klart.
Og så mangler vi diverse apotekvarer og noe småtteri.
Har ønsket oss korthåret lammeskinn. Hvis vi ikke får det, så får vi kjøpe selv. Men det får evt vente til etter fødsel.
 
Apotekvarer; hva innebærer det?

Jeg tenker av det (til stell og pleie) har jeg
febermåler, salve til sår stump (ikke sinksalve for vi har tøybleier), saltvann, grønnsåpe, pyrisept.
Sårpleie er jo ting vi uansett har fra før.
Til meg har jeg krem til såre brystvorter.

Nå tenker jeg til barseltiden og hva spedbarnet trenger.
Ting vil alltid dukke opp ved behov med tiden.
Hva er kjekt å ha?
 
Apotekvarer; hva innebærer det?

Jeg tenker av det (til stell og pleie) har jeg
febermåler, salve til sår stump (ikke sinksalve for vi har tøybleier), saltvann, grønnsåpe, pyrisept.
Sårpleie er jo ting vi uansett har fra før.
Til meg har jeg krem til såre brystvorter.

Nå tenker jeg til barseltiden og hva spedbarnet trenger.
Ting vil alltid dukke opp ved behov med tiden.
Hva er kjekt å ha?

av apotekvarer er følgende på min liste;
Engangskluter
Inotyol
Badeolje (bruker det som regel ikke i begynnelsen men mine har hatt tørr hud så har vært greit å ha u hus)
Febermål
Paracet
Neglklipper
Easytran til tran
Våtservietter
Pyrisept til vask av navle
 
Hva faen er galt med folk?
Nå ble jeg irritert, så her er en utblåsning.
Jeg var på apoteket nå for å kjøpe småplukk blandt annet termometer.
De er utsolgt! Leverandøren har problemer med å levere på ubestemt tid.
Håper alle de som har hamstret termometer i tilfelle korona FÅR korona så de får bruk for å måle tempen.

Hilsen oppgitt.
 
Hva faen er galt med folk?
Nå ble jeg irritert, så her er en utblåsning.
Jeg var på apoteket nå for å kjøpe småplukk blandt annet termometer.
De er utsolgt! Leverandøren har problemer med å levere på ubestemt tid.
Håper alle de som har hamstret termometer i tilfelle korona FÅR korona så de får bruk for å måle tempen.

Hilsen oppgitt.

spesielt..
Men kan det ha noe med at man i familier med smitte mest trolig bør ha hver sitt termometer? Altså at det har blitt kjøpt inn mange pr utsatte familie? Hvis det var snakk om vanlig termometer
 
Utsolgt på diverse nettbutikker også.
Men fant termometer på Felleskjøpet, etter et tips! :)
 
Eg er ferdig med det meste. Berre noko lite igjen, som apotekvarer, baksetespeil og mindre håndklær. Eg har nok kjøpt alt for mykje, men sånn er det vel å vere fyrstegongs:hilarious:

Det er ein ting eg blir usikker på, yttertøy. Bør eg ha noko yttertøy/ulldress? Eg ser ikkje heilt at det er nødvendig dei fyrste vekene/månadene siden det er sommar, men eg har virkelig ikkje peiling.
 
Jeg tenker det er lurt med et ytterplagg eller to. Mai og juni kan også være kjølig.
Jeg kjøpte en tykk ulldress på tilbud i str 50, og så har jeg fått låne 3 dreser av en venninne i 56. Hun mener jeg trenger dress til maibaby, og jeg synes det var snilt å få låne av henne siden de vokser raskt ut av plaggene :)
 
Jeg tenker også det er greit med en tynn ulldress :) A la Lillelam sine tynne. De kan man også finne til en fin pris på finn, de små str er ofte lite brukt.
 
Kjøpte babycall med kamera i går. Kjempekjekt. Bruker det på 2 åringen nå, så slipper vi springe opp å sjekke om vi hører dunkelyder etc. Ikke sånn strengt nødvendig, men kjekt å ha :)
 
Back
Topp