Hvilke innkjøp har du gjort?

FrøkenFru92

Andre møte med forumet
Jeg hadde lenge som mål at jeg ikke skulle handle som mye til snuppa fordi jeg helt sikkert får en del når det nærmere seg og fordi jeg ofte har en tendens til å bli revet med samme hva det er når det gjelder shopping :angel7 Meeeen... Nå er jeg halvveis i uke 23 og har fylt opp et par esker :D

Hva har dere kjøpt inn og hva venter dere med? Legg gjerne med bilder, del linker, tips til butikker osv!
 
Huff, jeg har kjøpt omtrent alt vi trenger :angelic: vogn, bilstol, seng, stellebord, vippestol, lekematte, moseskurv, babynest, dundyne til vogn og seng, madrass, sengklær til seng, moseskurv og vogn, bilstolpose, nattdrakter, sokker, alt for mye klær i strl 50-62, ulldress, helsepledd, gulpekluter, stellematte.. har helt sikkert glemt noe.

mangler smokker, pleieprodukter til meg og baby, stellebag, babycall og tilbehør til vognen (myggnett, regntrekk)

Jeg er en av de hysteriske førstegangsfødende som må ha alt på stell, og som sikkert har kjøpt alt for mye unødvendig :hilarious: Veldig gøy å halde også da, greit å unnagjort litt når formen er bra.

Kjøpt mye på minikids og jollyroom, litt i lokalbutikkene og faktisk litt brukt på tise! Mye der som er ubrukt/ lite brukt, og ellers fine merkevarer til en billig penge :)
 
Vi har kjøpt bilstol, 4-5 plagg, bamse og noen smokker. Men har litt fra forje mann også.

Skal kjøpe vogn snart tenkte jeg.
 
Har kjøpt vogn, bilstol og seng på Finn. Ellers har venner og familie kjøpt ganske mye klær, sengetøy osv:happy: Bruker Finn mye, og babyshop..
 
Er i uke 23+4 i dag. Vi har kjøpt vogn og stellebord. Lekematte og babygym er også på plass. Litt klær, men her må det handles inn mer. Vognpose for sommerhalvåret fulgte med vogna.
Har mistet før, så har ikke turt å gå helt bananas enda, men denne gangen går det nok fintxsmile2
 
Tredjegangs her, så på klesfronten har jeg holdt igjen av erfaring ;) Men har kjøpt en del basisklær som bodyer,bukser,strømpebukser, nattdrakter og sokker. Av de store tingene så har vi stellebord fra før av. Men har måtte gå til innkjøp av bag til vognen, vugge og bilsete :) har også kjøpt meg en behugme pute som jeg kjenner jeg snart skal dra fram i sengen. Kjøper ikke mer klær til den lille, men jeg skal ha meg et babynest til han også..
 
Kjøpt bedside crib, bæresele og bæresjal, kommode til oppbevaring og stelling, samt noen bøker og leker. Kjøpt etterhvert som ting har vært på salg. Vi trenger mest sannsynligvis ikke kjøpe no særlig klær første året som følge av at mamma har vært superflink til å ta vare på og vedlikeholde klær fra meg, søsknene og niesen min :) Hun er også en reser til å strikke og sy klær etc(holder på mes babynest nå) :D

Vi har laget liste over resten som skal kjøpes og vil gjøre det fortløpende fremover nå :)
 
Kjøpt vogn, seng, stellebord, vippestol, babynest + mye klær brukt på finn. Har bestemt oss for bilstol, men ikke kjøpt inn ennå:)
Ellers blir det mye strikking av babyplagg om dagen siden jeg er 100% sykemeldt
 
25+2 her.
Vi har kjøpt sprinkelseng, bedside crib og vogn brukt. Pluss ammepute ubrukt brukt.
Bæresjal og mei tai har jeg fra før, og så har vi arvet klær, vognposer og diverse etter svigersøsters yngste, og etter min venninnes to barn.
Svigermor har begynt å handle endel klær, og ellers er opptil flere i familien godt igang med å strikke. ;)
Bilstol tenkte vi å kjøpe når neste lønn kommer, og så leter jeg etter stoff til å sy babynest.
Tida flyr, så jeg synes det er veldig greit å handle inn etter hvert. Og gjerne på finn.
 
Og forresten, så får vi stellebord og vugge av svigermor, så det slipper vi også å kjøpe. :)
 
Kjøpt inn sprinkelseng,sprinkelbeskytter,dyne,pute,laken å sengklær...Vogn kjøpt idag :dummy: Stokke flexi bath å babystol til den.Masse andre greier,litt klær :)
Mangler en del men stresser ikke enda :p
Får låne forskjellig som bedside crib, babynest å slikt ellers så finne vi ikke ut hvilken bilstol vi skal ha :rolleyes:
 
Kjøpt inn sprinkelseng,sprinkelbeskytter,dyne,pute,laken å sengklær...Vogn kjøpt idag :dummy: Stokke flexi bath å babystol til den.Masse andre greier,litt klær :)
Mangler en del men stresser ikke enda :p
Får låne forskjellig som bedside crib, babynest å slikt ellers så finne vi ikke ut hvilken bilstol vi skal ha :rolleyes:

Bilstol var kjempevanskelig! Samme med babycall. Endte med å spørre en venninne hva de var fornøyd ned, og så går vi for det samme. :joyful:
 
Bilstol var kjempevanskelig! Samme med babycall. Endte med å spørre en venninne hva de var fornøyd ned, og så går vi for det samme. :joyful:


Ja er kjempe vanskelig, har ikke isofix i noen av bilene heller så er ikke så mange merker å velge mellom men mange varianter fra merkene er det:wacky:
 
Ja er kjempe vanskelig, har ikke isofix i noen av bilene heller så er ikke så mange merker å velge mellom men mange varianter fra merkene er det:wacky:

Ah... vi har isofix, men bare én bil. Skulle egentlig hatt en til.
Handlelista før kiddoen kommer er laaang, og meget kostbar. :rolleyes:
 
Har så å si alt av utstyr etter forrige, som vi mer eller mindre kjøpte alt nytt til. Så har kjøpt bagdel til sportvogna vi har. Trenger litt stellestæsj til meg og baby.

Har masse babyklær, men blomstrete med blonder og sådan, og til feil årstid. Så lillebror må nok få en egen garderobe tenker jeg. Men regner med at pappaen også har lyst å ha gutteklær på lillebror.:happy090 Så skal begynne å skrive handleliste snart.

Også har jeg bestilt litt tøybleier til tøybleieparken, har bleier til storesøster til fulltidsbruk, men med to bleiebarn trengs litt mer. :bounce
 
Kjøpt brukt vogn av venninne. Bugaboo fox :joyful:

Ikke kjøpt så mye enda. Arvet litt og skal kjøpe ny bilstol og sprinkelseng .Stellebord har vi
 
Har kjøpt inn det meste nå:)
Hentet ny vogn her om dagen♥️ Kjøpt neonate babycall, stokke bouncer , stokke flexibath og en del klær i 56 og noe 62 nytt:)
Ellers har jeg kjøpt stellebord, voksiposer, stokke steps spisestol, leanderseng , stelleveske og babygym brukt:love7
Er nesten klar jeg;) Mangler bare sengetøy og apotekvarer egentlig:)
 
Vi har nå skaffet: Klær, vogn, badebalje, bilstol, bedsidecrib, tåteflasker, koseklut, bamse, stellebag, reiseseng, sprinkelseng, regntrekk, myggnett, stellebord, dyner og trekk, babycall. Var det jeg kom på i farten. Er det noe dere ser jeg har glemt? :confused1
 
Vi har nå skaffet: Klær, vogn, badebalje, bilstol, bedsidecrib, tåteflasker, koseklut, bamse, stellebag, reiseseng, sprinkelseng, regntrekk, myggnett, stellebord, dyner og trekk, babycall. Var det jeg kom på i farten. Er det noe dere ser jeg har glemt? :confused1
Jeg har to sider med utstyrsliste:eek: men mye her er jo ting jeg ønsker meg.. men kan skrive hva jeg har på lista som du ikke har skrevet, som jeg tenker er lurt;

helseteppe/ullteppe
Vognpose/dyne til vogn + dynetrekk
Lammeskinn til vogn
Babynest
Newbornsete + tripp trapp
Bleiebøtte hvis du vil ha det
Vaskekluter + egne myke håndduker til lille
Ammepute
Utstyr til amming (til deg)
Toalettsaker til baby
Bæresæle/sjal hvis du vil ha det
 
Jeg har to sider med utstyrsliste:eek: men mye her er jo ting jeg ønsker meg.. men kan skrive hva jeg har på lista som du ikke har skrevet, som jeg tenker er lurt;

helseteppe/ullteppe
Vognpose/dyne til vogn + dynetrekk
Lammeskinn til vogn
Babynest
Newbornsete + tripp trapp
Bleiebøtte hvis du vil ha det
Vaskekluter + egn:happy::happy:e myke håndduker til lille
Ammepute
Utstyr til amming (til deg)
Toalettsaker til baby
Bæresæle/sjal hvis du vil ha det

Takk. Har ett par tepper tror jeg. Dyne til vogn har jeg, newborn sete er bestilt, baby nest skal jeg lage, har bæresele og lammeskinn også.. Hehe.. Vet jeg mangler alt apotekvarer fortsatt da :happy:
 
Back
Topp