S
søteste
Guest
Jeg leser stadig inne på slike kommentar sider som vg/Dagbladet osv om at de stalige og offentlige ansatte er fredet, har så mye goder osv. Hva slags goder? Og jeg vet om mange i min jobb jeg som har fått sparken. Om man skal bruke pensjonsordningen f.eks så ja den er jo faktisk flott. Men den går etter grunnlønnen og som de aller fleste burde vite er grunnlønnen i det kommunale/statlige lav. Hjelper lite da med en flott pensjonsordning, for jeg regner med at det går nesten opp i opp. Nå er jeg også ung over 30 år til jeg får lov til å gå av med pensjon. Tror nok ikke jeg får ett så godt utbytte av denne goden. Så jeg fortjener ikke å få høyere lønn? Jeg kjenner jeg blir litt irritert når jeg leser slike kommentarer at dette er vernetbedrifter, fredet ansatte og at alle i stat og kommune har det så utrolig bra i forhold til andre. Hvor får de dette fra? Veldig mange i det offentlige jobber f.eks turnus. Er det flere enn meg som reagerer litt på disse kommentarene? Hva skulle de gjort uten de stalige og kommunale? Hvem skulle ha vaske rompa dems som gammel, hvem skal passe på de når de er innlagt på sykehus? Hvem skal frakte de frem og tilbake på jobb, og hvem skal ordne det slik at de får sykepenger når de blir syke Og hvem skulle tatt vare på barna dems når de gikk på jobb osvTror jeg kan fortsette i evigheten:) Hihi