Hvilke fødsetillinger har du utført/ønsker å prøve?

Hvilke fødestillinger har du prøvd/ønsker å prøve?

• På rygg

• Knestående

• Stående

• Liggende på siden

• Vannfødsel

• På huk

• I fødestol

• På alle fire

Results are only viewable after voting.
Ja, det kan jo være om du ikke har hatt effekt av andre lignende smertedempende! Er man rødhåret så vet jeg at man må ha høyere dose før det funker, så det gjelder flere enn kan skulle trodd
Jeg er 185 høy, så bare det gjør jo at jeg må ha høyere dose enn normalt. Hadde en samtale med anestesi på sykehuset for en stund siden og der lærte jeg at epidural-doser ikke er tilpasset høyde og vekt, men gis i standarddoser som er beregnet ut ifra snittkvinner. :dance008

Var liggende på rygg med første, da hadde jeg så lyst og bevege meg og opp å gå.
Med andre var alt så vondt at det å stå var ikke aktuelt, så ble liggende på siden. Ble etter hvert snudd på rygg som gjorde at jeg fikk mer fremgang.
Styrtfødsel uten smertelindring, selvom det var lovt.. men igjen, styrtfødsel

Har født på rygg to ganger. Ville prøve noe annet, endte naturlig på siden med nr3 og nr4. Blir sliten, og legger til smertefaktoren - så var det mest naturlig. :)
Men har jo da vært stående og gående helt til pressingen da, så fikk brukt mye tyngdekraft først. :p pressingen varte i ca 10 min på de tre siste.

Alle gangene jeg har født har jordmor lurt meg til å ligge på rygg. Når man har ligget i fødsel i 22 timer, er man ikke akkurat der at man orker å kverulere og diskutere så da ble det sånn..

Hadde lyst til å prøve knestående/alle 4, men jeg klarte ikke bevege meg når jeg først kom i senga, så det ble på rygg, gikk helt fint, minimale skader og det gikk veldig raskt :happy:
:Heartblue

Back
Topp