Hvilke fødestilling valgte du?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Du trenger ikke på forhånd å bestemme deg for hvordan du vil føde, for ofte må vi se det litt an i forhold til hvor fort det går, og hva som føles greit der og da. Men det kan være greit å kjenne til de vanligste fødestillingene.
Les Mamastorbloggen her

Jeg sto på tvers av sengen med en saccosekk oppi. Jeg sto på den ene siden av sengen, og samboeren på andre siden (med kalde kluter).

Jeg hadde ikke tenkt så mye over det før fødselen, ville bare se hva som føltes best når jeg kom dit. Dette var første fødsel så jeg måtte bare se an hva som var naturlig..

Var det eneste som fungerte for meg i det øyeblikket.

Ryggen her og. Gikk så fort at å tenke på noen fødestillinger var det ikke tif til. Kom inn. Tok en urinprøve, jeg ba om å få legge meg ned for å hvile litt. Men da jeg. Le sjekket var det klart for press xD

Låg som en stjerne på operasjonsbordet :-p :'D.

Med nr 1 lå jeg på siden I senga, siden hjerterytmen sank på gutten I andre stillinger på slutten.
Med nr 2 fødte jeg sittende/på rygg I badekar

Jeg fikk ikke velge. Fosterlyden til lillegutt falt ganske mye på slutten, så de ville ha ham ut fort. Da måtte jeg legge meg på ryggen i sånn standard sittende fødestilling. 4 min senere var han ute!

Sto, mens jeg lente meg fremover med underarmene på senga, og vagget fra et ben til det andre hele tiden. Gikk veldig fort, men fra de første reine kom var det helt uaktuelt å gjøre noe annet en å vagge stående selv om jeg var trøtt(fikk bare 1,5 timer søvn fra jeg la meg på kvelden til fødselen var i full sving)
På det siste presset presset jeg alt jeg kunne mens jeg krabbet halvveis opp i senga :) tenkte ikke gjennom hva jeg gjorde, bare kom helt naturlig :)

La meg ned en siste gang for å sjekke åpning og der ble jeg liggende til ungen var ute 45 min etterpå! ;D Hadde ikke tenkt så veldig mye over fødestillinger, men husker det var jævla vondt å stå og sitte. ;D

Back
Topp