Hvilke brystpumpe og flasker?

Jeg hadde kjøpt brukt, det er ikke alle delene som kommer i kontakt med melka, og de som gjør kan kokes. Jeg har medela swing, medela mini electric som jeg arvet og en manuell fra Avent. Fikk ut mest med sistnevnte, er nå på jakt etter brukt dobbeltpumpe fra medela slik at jeg kan ha flere pumpesett, syntes ikke jeg gjorde noe annet enn å koke deler sist, så i tilfelle jeg må fullpumpe igjen så blir det slik:)
 
Alt av slanger og utstyr til brystpumpen kan jo kokes- og hvis du kjøper brukt- kan du koke opp vann- skrape av en halv tskje med oppvaskmiddel og legge i vannet- la pumpeutstyret ligge i vannet i en halvtime/time så blir alt skinnende rent!! Kan evt dra en piperenser gjennom slangen! Så koke det godt etterpå!! :)
 
Min svigerinne kjøpte brukt, det jeg sa til henne var at hvis hun syntes at noen av delene ikke var noe hun ville bruke får man kjøpt alle delene til medela swing hver for seg, så da kunne hun jo bare bytte ut de hun ikke ville ha. Det er en liten klaff som jeg har byttet mellom egne barn. Jeg måtte også ha den delen man setter på brystet mindre så det har jeg kjøpt utenom, pluss at jeg har kjøpt masse av alle delene for å slippe å koke hele tiden :)
 
Har en avent manuell pumpe som har funka fint, så blir vell den denne gangen også:) her har det vært MAM flaskene som har funket best. Har vært lettest å gi med de suttende ved siden av puppen.
 
Helt enig ;)
De pumpene som brukes på føden er jo blitt brukt av enda flere! ;) men vi bruker jo de når vi får de utdelt? ;)

Det er så sant.. :) jeg er egentlig ikke så veldig kresen av meg heller, men ville høre om det bare var meg som synes det er ok å kjøpe brukt..:p

Men tusen takk for hjelp mtp pumpe! :D da får jeg hive meg utpå finn og se om jeg finner noen brukt medela swing pumper! :D så får jeg vell høre i en babybutikk om det fortsatt er tommee tippee som minner mest om brystet :) det var det for 4,5 år siden da gutten vår kom i alle fall.. men det har vell kanskje forandret seg siden den gang..:p
 
Jeg den medela symphoni- pumpa (trooor det var det den het), og var strålende fornøyd =) Vi leide vår for noen kr i depositum på babyshop. Måtte kjøpte flasker og den slags selv...

Når det gjelder flasker, sverget vi til dr. browns, til tross for mange smådeler som måtte vaskes. Vesla hadde så og si aldri problemer med luft i magen etter at vi begynte med de... Men de minner ikke om et bryst, sånn som tommee tippee gjør...
 
Jeg den medela symphoni- pumpa (trooor det var det den het), og var strålende fornøyd =) Vi leide vår for noen kr i depositum på babyshop. Måtte kjøpte flasker og den slags selv...

Når det gjelder flasker, sverget vi til dr. browns, til tross for mange smådeler som måtte vaskes. Vesla hadde så og si aldri problemer med luft i magen etter at vi begynte med de... Men de minner ikke om et bryst, sånn som tommee tippee gjør...

jeg hadde også et par av dr.browns.. men kuttet dem ut pga at dem ikke var noe like på et bryst.. kommer (forhåpentligvis) kun til å bruke flasker når lille skal passes av andre, og da er det viktigste for meg at flaska minner mest mulig om et bryst slik at lille ikke nekter puppen igjen når jeg er tilbake :p
 
Jeg har avent manuell pumpe. Fungere kjempe fint. når vi har brukt flasker har vi brukt avent med MAM sine tuter da litjtupp ikke ville ha avent sine tuter.
 
Back
Topp