Hvilke brystpumpe og flasker?

HeltPåTur

Elsker forumet
Ja.. da sitter jeg og skriver ned hva vi mangler på innkjøpslista som skal kjøpes etterhvert som det nermer seg. Jeg er sterkt avhengig av planlegging, og må ha det på plass allerede nuh ;)

Da kom jeg til å tenke på at sist savnet jeg en eletrisk prystpumpe til bruk dersom lille skulle på overnatting ol. Så hvilke eletrisk brystpumpe kan dere anbefale? Og hvilke flaskemerker passer til denne? (om det finnes andre merker på flasker som kan benyttes)

Og hvilke flasker er best? Da med tanke på både lavest mulig luftinntak og den flaska/smokken som likner mest på et bryst? :)

Setter VELDIG stor pris på svar!! :)
 
Hadde avent pumpe og det funket fint. Men jeg droppet faktisk elektrisk og gikk over på manuell til slutt. Ble så lei av den tunge pumpa og stikkontakt etc. Manuell var så mye lettere.
Kan i hvert fall være smart å ha i tillegg dersom du skal ut og ha med deg pumpe. Feks dersom du må sitte på et toalett å pumpe. Ikke kjekt med den pumpelyden da + ikke sikkert du har tilgang til stikkontakt.
 
nei det er sant.. men jeg hadde manuell sist gang, og kjente at jeg savnet å slippe å sitte å pumpe for harde livet for å få ut litt melk.. har hørt mange si at eletrisk er mer effektiv, men da til bruk hjemme ;) på toalett ol. er manuell veldig grei ja..:p
 
Jeg foretrakk manuell pumpe sist, prøvde begge deler, men fikk faktisk ut mest ift til tiden med den manuelle, selv om jeg ble litt sliten i "pumpe-arma". Også følte jeg meg litt som en ku med den elektriske ift lydene den lager :p hehe

Jeg sverget til dr.brownsflaskene sist, de med smal hals, (hadde kolikkbarn sist, og det var utrolig stor forskjell på om han drakk av dr.browns kontra f.eks mam eller avent). Så jeg kommer nok til å sverge til dr.browns denne gangen også :)
 
Jeg var kjempefornøyd med den elektriske pumpa Medela swing...! Den er veldig stillegående og kan gå på vanlige batterier... Kan ikke pumpe to bryst på en gang..men da må man stort sett ha de store pumper for å få til det da.... Hadde manuell i tillegg, men den blei lite brukt...! Av flasker brukte vi avent, men tror jeg skal investere i et par dr.brown til nestemann....
 
Jeg synest MAM sin manuelle pumpe er den beste jeg har prøvd! :) kan justere styrken på den også, det var veldig greit. (Kan sikkert det på flere også? :p jeg har bare prøvd to stk da.. Avent og MAM)

Har hatt noen av dr.brown . Men MAM sine er de som er blitt mest brukt. Veldig greit å kunne demontere hele flaska for rengjøring. Som da fører til at en kan vaske de i maskin.. Vertfall i følge helsesøster her :) hun sa at grunnen til at en burde koke flaskene var pga at som regel kunne en ikke skru av bunn. Men kunne en det var oppvask maskin helt greit å bruke :) for da ble alle delene rene uansett ;)
 
Jeg var utrolig fornøyd med Medela Swing. Det er en elektrisk pumpe og den funket som gull. Håper jeg finner alle delene til den nå. Av flasker så var det Tommee Tippee som lignet mest på bryst sist. Vi går nok for den denne gangen og, men har sett at Avent har fått noen nye flaskesmokker som minner litt om Tommee Tippee og Chicco har også en ganske lik type.
 
Hadde avent sin manuelle pumpe sist og aventflasker. Junior ville ikke ha melk på flaske, så pumpa ble ikke brukt så veldig mye...
 
Jeg var veldig formøyd med avent sin elektriske de første månedene når jeg hadde mye melk- men når det ble mindre melk- synes jeg ikke den var god nok!!! Fikk låne en medela( tror det var det den het) og den var mye bedre- og den kan du stille styrken på også- slik at du kan velge om den skal suge strekere/svakere!! I tillegg går den mye mer stille!! Jeg ville ikke vært i tvil om jeg skulle kjøpt ny nå!! :)
 
Jeg har medela swing og har vært superfornøyd med den, så anbefaler den til alle som spør :)

Førstemann drakk av alt han fikk i munnen så har aventflasker fra han var lilten, andremann var mer kresen så om neste er like kresen får vi prøve noen andre flasketyper.
 
Jeg var utrolig fornøyd med Medela Swing. Det er en elektrisk pumpe og den funket som gull. Håper jeg finner alle delene til den nå. Av flasker så var det Tommee Tippee som lignet mest på bryst sist. Vi går nok for den denne gangen og, men har sett at Avent har fått noen nye flaskesmokker som minner litt om Tommee Tippee og Chicco har også en ganske lik type.

Tusen takk for mange informative svar!! :D

du sier du brukte medela swing sin pumpe, og tommee tippee sine flasker.. passer tt-flaskene på medela-pumpa? :) eller pumpa du melka ned i medelaflasker for å helle den på beger eller fryseposer, og brukte tt-flaskene til å gi fra? om du forstår det knotete spørsmålet mitt? :p
 
Tusen takk for mange informative svar!! :D

du sier du brukte medela swing sin pumpe, og tommee tippee sine flasker.. passer tt-flaskene på medela-pumpa? :) eller pumpa du melka ned i medelaflasker for å helle den på beger eller fryseposer, og brukte tt-flaskene til å gi fra? om du forstår det knotete spørsmålet mitt? :p

Jeg brukte jo aventflasker ikke tt, men pumpet i medelaflasker for så å helle over, minsten fikk delvis fra medelaflaskene også.
 
Brukte Medela freestyle, elektrisk dobbeltpumpe, oppladbare batterier med førstemann. Fullpumpet flere måneder med denne. Kjøpte etterhvert en Medela manuell pumpe, tok mindre plass på tur, og lydløs, også fornøyd med den. Brukte dr.brown kolikkflasker, men tenker denne gang å prøve Medela calma flaske, den skal være mer lik et bryst å suge på og lettere å kombinere med amming. Dr. brown flaskene var et herk å rengjøre,mange små deler...
 
Tusen takk for mange informative svar!! :D

du sier du brukte medela swing sin pumpe, og tommee tippee sine flasker.. passer tt-flaskene på medela-pumpa? :) eller pumpa du melka ned i medelaflasker for å helle den på beger eller fryseposer, og brukte tt-flaskene til å gi fra? om du forstår det knotete spørsmålet mitt? :p

Tror det var med to sånne Medela-flasker med pumpa og jeg pumpet ned i de(mulig det var bare en flaske, jeg husker ikke, men tror det var to(mulig vi kjøpte inn ekstra)). Også var det med sånn skrulokk eller noe så man kunne bare plassere den ferdige melken i kjøleskapet f.eks. Jeg pumpet sjeldent for å bruke melken med en gang, men så er det bare å helle over i flaska man helst vil bruke. I tillegg brukte jeg Avent sine frysebokser om jeg pumpet mye i perioder så vi hadde i fryseren og kjøpte også noen sånne Medela-poser som man kunne oppbevare melken i.

Disse:

902589_large.jpg


Og disse:

914830_large.jpg

De siste er geniale for kan brukes til hjemmelaget babymat senere.
 
Da tror jeg at jeg går for medela swing når den tid kommer! :) Synes dere forresten at det er ekkelt å kjøpe brukt brystpumpe? Jeg er litt usikker på om jeg synes det er ok eller ikke.. Er det mange deler som skal rengjøres på medela-pumpa, og som kan være lette å glemme å vaske ordentlig?
 
Lånte av venninne fram til jeg fikk kjøpt min egen, det var ok. Men tror ikke jeg ville kjøpt av ukjent...
 
Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøpe brukt, særlig de som er lite brukt(og det er ofte pumper)... Jeg jobber på barneavdelingen på sykehuset her, og vi bruker Medela...og de brukes jo til mange barn, bare kokes mellom... ;)
 
Jeg har brukt advent, og det har funket fint -fornøyd med flaskene og pumpa. Leverte til melkebanken med den håndpumpa jeg, men så er jeg jo melkeku. Elektrisk var bare noe slit, syns jeg;-)

Er ikke sikker på om jeg har gitt bort pumpa eller om jeg har den enda-lurte på om jeg skulle kjøpe mam sin om jeg må ha ny. Litt billigere og jeg bruke den uansett minst mulig (kan ikke levere her jeg bor nå). Sist tror jeg bare jeg pumpa 4 ganger:-D
 
Back
Topp