Hvilke barnevogn og hvorfor?

Hei hei!

I og med at det er en stund siden jeg gjorde dette sist er jeg heeeelt ute på barnevognfronten, derfor trenger jeg tips!

Vil gjerne ha en som ikke tar for mye plass i bilen og som kan trilles på skogsveier:) Hadde også vært fint at den er vendbar.

Hvilke vogn har dere/ønsker dere og hvorfor?
Vi har emmaljunga City cross. Den er mindre enn edge duo og flere av de andre modellene, så bedre plass i bilen. Den er også ganske lett, og bagen ikke altfor stor, så den går å bære rundt når baby er liten. Man kan også feste en del bilstol til vogna med en adapter. Sittedelen kan vendes begge veier. Det jeg liker veldig godt med City crossen er at den funker kjempefint i skog, på snø osv. På kjøpesenter er det bedre med en med svingbare hjul. Jeg har brukt reisevogna når vi skal på senter (etter at babyen var mer enn 6mnd).
 
Vi har Emmaljunga City Cross. Veldig fornøyd! :) Da snuppa ble større kjøpte vi en Emmaljunga Buddy (tror jeg den heter) og den er helt gull. Nå bruker ho city crossen som sovevogn i bhg og buddyen hjemme og når vi er på tur/reis. Den tar kjempeliten plass og er veldig lett ;) Og den har to låsbare svinghjul foran :)
 
Sitter også å ser litt på vogner, så veldig flott å høre hva andre har :)
Hvordan er vognene med svingbare hjul på vinterveier med snø?
Ser ikke for meg at jeg kommer meg noen steder her oppe i nord med de vognene :p
 
Sitter også å ser litt på vogner, så veldig flott å høre hva andre har :)
Hvordan er vognene med svingbare hjul på vinterveier med snø?
Ser ikke for meg at jeg kommer meg noen steder her oppe i nord med de vognene :p

Hei! Jeg bor i Troms, og trillet min TFK joggster twist (3 hjul, svingbart fremhjul som enkelt kan låses) gjennom snø, slaps og is hele vinteren, både på vei og lysløype. Kom meg lett frem hver eneste dag. De dagene med mye tung nysnø låste jeg fremhjulet. Men jeg Har en venninne som hadde en emmaljunga vogn med to litt mindre svingbare fremhjul (ikke lufthjul) med en slags liten skjerm over fremhjulene, denne vognen kom hun seg overhodet ikke frem med i nysnø, da snøen havnet mellom hjulet og skjermen, så de låste seg. Så hun kunne ikke bruke vogna si på nysnø. Så ville styrt unna små hjul med skjerm;)
 
Har emmaljunga mondial, og kunne ikke vært mer fornøyd. Ja, den er litt stor, men som en annen sier over her så får den plass i ekstremt mange mindre biler likevel. Kjempe lett å legge sammen, og ta av og på bagdel/sittedel osv. Den er også veldig god å trille i all slags føre! Jeg var den eneste i barselgruppen som ikke hadde svingbarehjul, og det kom godt med på vinteren med mye snø osv. De andre hadde tfk eller emmaljunga med svingbarehjul og de måtte dytte på vognen, altså hjulene gikk ikke rundt, de gikk å skjøv på den, noe som så veldig tungt ut :p
 
Har emmaljunga mondial, og kunne ikke vært mer fornøyd. Ja, den er litt stor, men som en annen sier over her så får den plass i ekstremt mange mindre biler likevel. Kjempe lett å legge sammen, og ta av og på bagdel/sittedel osv. Den er også veldig god å trille i all slags føre! Jeg var den eneste i barselgruppen som ikke hadde svingbarehjul, og det kom godt med på vinteren med mye snø osv. De andre hadde tfk eller emmaljunga med svingbarehjul og de måtte dytte på vognen, altså hjulene gikk ikke rundt, de gikk å skjøv på den, noe som så veldig tungt ut :p

Når var dette? Min TFK fra 2013 var det aldri noe problem med at hjulene ikke gikk rundt. Den har jo store lufthjul, så skjønner ikke at det kan gå an at de stopper engang. Men jeg måtte jo låse forhjulet når det var tung nysnø da:p
 
Når var dette? Min TFK fra 2013 var det aldri noe problem med at hjulene ikke gikk rundt. Den har jo store lufthjul, så skjønner ikke at det kan gå an at de stopper engang. Men jeg måtte jo låse forhjulet når det var tung nysnø da:p
Det var i fjor vinter! De låste også hjulene, ellers blir det vel i hvert fall klønete :p Var flere ganger et par av de meldte avbud på treff, fordi de ikke orket å trille. Ja, hjulene er jo store og fine, men var vel kanskje det at det bare var ett hjul foran eller noe? Det blir jo selvfølgelig litt mindre stabilt da. Jeg blir gæren av å trille vogner med tre hjul. Har en annen vogn som vi har brukt litt også (kun på sommeren) med tre hjul, å jeg må ta meg sammen for å ikke ramse opp mange stygge gloser når jeg triller den :p
 
Jeg har Simo Duo. Den har brukt til de to andre og orker ikke å kjøpe ny vogn når dette er det siste barnet :)
 
Har emmaljunga city cross og Bumbleride fra første mann. Litt lyst å selge Bumbleride å kjøpe en annen hmm
 
Har TFK joggster twist. Lett å slå sammen og har håndbrems. Svinghjul. Stor plass i sportsdelen:) Det eneste minuset er at man ikke kan snu sportsdelen.

Min råd til nybegynnere er å gå å teste noen ulike i butikken. Vil du ha svinghjul, duo, kombi, hvor stor er den både oppe og lagt sammen....Hvordan håndtak er du komfortabel med, hvor stor plass ønsker du å ha til ungen i bagdelen. Hva er praktisk ifht deres behov. lurt å tenke på at det skal Være en vinterpose oppi etterhvert også. Spør i butikken. De viser deg gjerne med både lammeskinn og pose oppi :)
 
Har TFK joggster twist. Lett å slå sammen og har håndbrems. Svinghjul. Stor plass i sportsdelen:) Det eneste minuset er at man ikke kan snu sportsdelen.

Min råd til nybegynnere er å gå å teste noen ulike i butikken. Vil du ha svinghjul, duo, kombi, hvor stor er den både oppe og lagt sammen....Hvordan håndtak er du komfortabel med, hvor stor plass ønsker du å ha til ungen i bagdelen. Hva er praktisk ifht deres behov. lurt å tenke på at det skal Være en vinterpose oppi etterhvert også. Spør i butikken. De viser deg gjerne med både lammeskinn og pose oppi :)

Jeg synes Bumbleriden er så god!
Stor skjerm, langt liggemål..er sovevogna her den.
 
emmaljunga :) jeg er kjempe fornøyde med di vognene :)
 
jeg tør ikke tenke på barnevogn enda jeg... vi har sportsbil hvor det ikke er plass til sånt nå, samt at jeg er så redd for å miste at jeg ikke tør å drømme meg bort..

da vesla var nyfødt hadde jeg silvercross, men da verken bil eller lappen, så det ble buss, og der fikk den plass uansett :p
 
Back
Topp