Hvilke barnevogn og hvorfor?

Mayamoren

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Hei hei!

I og med at det er en stund siden jeg gjorde dette sist er jeg heeeelt ute på barnevognfronten, derfor trenger jeg tips!

Vil gjerne ha en som ikke tar for mye plass i bilen og som kan trilles på skogsveier:) Hadde også vært fint at den er vendbar.

Hvilke vogn har dere/ønsker dere og hvorfor?
 
Vi har Emmaljunga mondial (hvis jg ik tar feil) som ble kjøpt for 1 år siden, rett før A ble født. Men jeg tror vi må ha en søskenvogn siden det 1,5 år mellom ungene.
 
Eg har en emmaljunga super viking, kjempefornøyd med vogna :D
Det er den 10ende vogna eg har siden 2013 :p
Bruker den til søskenvogn og til enkeltvogn når storesøster er i bhg :)
ImageUploadedByBV Forum1448400613.097179.jpg

Sånn ser den ut :) (ikkje min då) :)
 
Jeg kommer nok sannsynligvis til å gå for Emmaljunga city cross. Har brukt den vognen masse som dagmamma, synes den funket bra både på snøføre, grus og på asfalt. Hvis ikke jeg finner en annen vogn jeg faller pladask for :p
 
Min absolutte favoritt etter x antall vogner med første er babyjogger city elite. Den tar så sinsykt lite plass å er den desidert enkleste å legge sammen å slå opp. Eneste minus er at sittedel ikke er vendbar. Har prøvd simo og emmaljunga men de var ikke i nærheten så deilig å trille som babyjoggern.
 
Vi har emmaljunga mondial etter jenta vi fikk i juli 12. Den er jo ikke akkurat liten eller lett, men får den faktisk inn i di fleste biler. Å hvis lille pingla meg på 1.58 uten problemer klarer å bære den inn og ut av bil, klarer alle det :p den er veldig god å trille da, ikke noe problem i skog. Og både bagdel og sittedelen er vendbare :)
 
Er ikke sikker enda..men den må ha lufthjul og god fjæring. Har en utgave av brio happy men vil gjerne kjøpe en "ny".
 
Har bugaboo cameleon 3 og bumbleride indie.

(og en mountain buggy nano).
 
Last edited:
Gleder meg til å ta frem emmaljunga mondialen jeg har hatt til begge guttene :)
 
Min absolutte favoritt etter x antall vogner med første er babyjogger city elite. Den tar så sinsykt lite plass å er den desidert enkleste å legge sammen å slå opp. Eneste minus er at sittedel ikke er vendbar. Har prøvd simo og emmaljunga men de var ikke i nærheten så deilig å trille som babyjoggern.
Den har jeg og. Veldig fornøyd. For oss har det ikke vært noe problem at sportsdelen ikke kan snus mot. Ungen er nysgjerrig og har aldri hatt behov for å se oss hele tiden. Veldig lett å trille her som det er mye opp eller ned. Lett vogn som er enkel og slå sammen.
 
Vi har egentlig babyjogger city elite som vi kjøpte på mega salg. Men jeg tror jeg kommer til å savne at sportsdelen ikke kan vendes. Så kanskje jeg selger deg og kjøper meg en Brio Go. Brio go er super til det du ønsker! Den hadde jeg med jenta Mi og var veldig fornøyd!
 
Takk for mange gode tips! Skal google litt og se hva jeg liker:)
Blir noen mnd til innkjøp uansett!
 
Har simo kombi.
Ønsker meg bugaboo buffalo eller stokke trailz.
Gubbis likte trailzen best siden den er litt høyere (han er 193), og han syns dem så ut til å være av bedre kvalitet. Jeg derimot som er 160 høy syns buffalo en virket real, lett å ta barnet ut og I vogn :) må nok trille litt mer på de og se ila vinteren og våren :) haster ikke.
 
Kjøpt meg bugaboo cameleon3 allerede :p Elsker designet, lett å trille og å legge sammen, tar liten plass, har mange kjekke funksjoner, snus begge veier, sportsdel og bag....
 
Vi har simo kombivogn. God og romslig vogn. Lett på sommer som vinter bga lufthjula. :) Har en spesial edition vogn, så litt ekstra stas at ikke så mange har den typen :) Så har keg litt problemer med korsrygg og rygg, og den er ikke tung å trille eller løfte på :)
 
Vi har emmaljunga city cross fra første, så kommer nok til å bruke den igjen :)
 
Jeg har emmaljunga mondial etter mini! kommer nok til å bruke den... Har også baby jogger city select med søsken sete og baby jogger city elite... Har vært igjennom en del vogner, men lader alltid tilbake på emmaljunga mondial vognen min...
 
Har Emmaljunga duo combi fra sist, så blir nok til å bruke den. Kjøpte den fordi den har stor bag, med augustbaby sist ville jeg ikke måtte skifte til sittedelen før vinteren var over.
Syns den er litt stor og tung da, men brukte den lite etter at han fylte to, ble mye bæresjal og sele istede. Men god å gå på tur med på ujevnt underlag. Gikk mye kveldsturer i skogen når han skulle sove så greit med stor vogn som han kunne bruke til akkurat det i flere år.
 
Har bugaboo buffalo etter mini. Elsker den vogna, og kommer til å bruke den til neste også :)
Og så har vi emmaljunga scooter til bhgvogn :)
 
Back
Topp