Hvilepulsen!

Hvilepulsen nede på 59 hos meg i dag:wideyed:

Fikk forklaring av stefaren min på hvorfor det var sånn. Når man blir gravid øker blodmengden i kroppen med en liter. Da går blodtrykket ned og hvilepulsen opp. Det er tyngre for kroppen å bevege rundt så mye ekstra blod. Men så vil kroppen venne seg til den økte blodmengden, og dermed vil hvilepulsen gå ned igjen. Den varierer også av ting som søvn, stress, etc., så kan være bare det at du slapper ekstra av i påsken og sover godt.
 
Fikk forklaring av stefaren min på hvorfor det var sånn. Når man blir gravid øker blodmengden i kroppen med en liter. Da går blodtrykket ned og hvilepulsen opp. Det er tyngre for kroppen å bevege rundt så mye ekstra blod. Men så vil kroppen venne seg til den økte blodmengden, og dermed vil hvilepulsen gå ned igjen. Den varierer også av ting som søvn, stress, etc., så kan være bare det at du slapper ekstra av i påsken og sover godt.

Ja, har slappet av og sovet godt de siste dagene :D
 
Tusen takk! Det var betryggende å se [emoji813]red[emoji813]red I går var første ordentlig late dag etter noen aktive dager på fjellet, så da kan kanskje det forklare pulsen. Jeg får prøve å puste med magen og ikke tenke så mye på det.
Jeg tror man ikke skal lese for mye i hvilepulsen fra dag til dag men heller se over tid isåfall.

Det går nok bra for dere alle. Lykke til. [emoji173]
 
Der røyk reimen på min fitbit, så da er det bare å vente til nye kommer i posten [emoji23]
 
Skjermbilde 2018-04-02 kl. 14.42.53.png

Slik ser mine tre siste sykluser ut nå. Puster litt mer rolig når den "lave" pulsen min fortsatt ligger et hakk over hva som var "veldig høy" puls for meg før :D
 
Puslen min ned til 49 i dag:wideyed:
 

Vedlegg

  • 3D2361E6-7371-48C5-B7C3-F56F8C6D62DE.png
    3D2361E6-7371-48C5-B7C3-F56F8C6D62DE.png
    197,6 KB · Visninger: 32
Gikk dere mye ned i puls de første dpo eller steg den hele tiden til positiv test?
 
Spennende at man kan se så. Mye på pulsen :)
 
Jeg kjenner jeg har helt vondt i magen. Liker ikke at den dropper så lavt. Tror definitivt jeg ikke burde følge med, men det er virkelig blitt en vane. Skulle gjerne visst hvordan pulsen til gravide damer over tid så ut. Sånn at jeg ikke får helt noia vesner alle pulsdropp.


Screenshot_20180405-230933.png

Sniker fra nov. Her er min puls. Den første pulsen er fra positiv test. Er nå 8+3. Til vanlig, når jeg ikke er gravid, er den på 53 ish.
 
Hvordan ser deres puls ut for tiden? Min går nedover
IMG_0065.jpg
 
Blæ! Skulle ønske det var min reim som røyk. Jeg blir jo helt stresset av pulsen. I natt var den helt nede i 56, og hvilepulsen ligger på 63 i dag.
 
Blæ! Skulle ønske det var min reim som røyk. Jeg blir jo helt stresset av pulsen. I natt var den helt nede i 56, og hvilepulsen ligger på 63 i dag.
Ta den av deg [emoji12]
 
Her ligger jeg mye lavere enn sist jeg var gravid. Vet ikke hvorfor. Kan jo være noe så enkelt som endring i målemetode, selv om klokka er den samme...

Sist lå jeg på 59, nå på bare 53-54.
Men ugravid kan det være så lavt som 45, så satser på at det er Ok :) Enda tidlig da.
 
Jeg tror jeg må ta Nutte87 sitt råd om å ta den av snart. Pulsen min synker og synker. Nå er den nede på 62, og det er helt normal puls for meg. Pleier å ha gjennomsnitt på 63-64 ila en måned når jeg ikke er gravid.
 
Back
Topp