Hvilepuls i dpo-land

Plutseliten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Februarlykke 2022❄️
Hei! Er det noen som har erfaring rundt dette med hvilepuls i dpo-land? Synes støtt jeg leser om at hvilepulsen ofte stiger hvis man er gravid? Er det noen som har noen artikler eller info rundt dette? Synes det høres veldig spennende ut. Jeg ligger til vanlig på på ca 60-62 i hvilepuls og de tre siste dagene har jeg vært på mellom 68-72. Hhv, 3dpo: 68 4dpo: 68, i dag 5dpo: 72.

er det noe hold i dette, er det helt tilfeldig? Har aldri fulgt med på hvilepuls i dpo-dagene før så jeg kan ikke sammenligne heller. Noen med erfaringer her?
 
Jeg ble gravid i desember og mistet i januar. Men du kan tydelig se stigning i hvilepuls! Så jeg følger godt med på min hvilepuls og tar ikke en hcg test med mindre hvilepulsen har økt de siste dagene før. Se bilder:
4E416D16-0185-4321-B7A2-2D809B6C3661.png
C638973F-B642-4515-8B10-45F7277542D8.png
 
Jeg ble gravid i desember og mistet i januar. Men du kan tydelig se stigning i hvilepuls! Så jeg følger godt med på min hvilepuls og tar ikke en hcg test med mindre hvilepulsen har økt de siste dagene før. Se bilder:
Vis vedlegget 325859 Vis vedlegget 325860

Så spennende, skal jammen følge med fremover uansett jeg. Hvis det ikke klaffer denne gang så er det jo gøy å kunne sammenligne fremover!
 
Dette er liksom det eneste jeg klarer å finne om tema, men det står jo ikke noe om når dette inntreffer annet enn «tidlig i graviditet». Forskjell på uke 3-4 og uke 8-9 feks :shy::shy:
 

Vedlegg

  • 99AFE059-C09B-4C62-96E0-9646D7D7A709.jpeg
    99AFE059-C09B-4C62-96E0-9646D7D7A709.jpeg
    41,3 KB · Visninger: 157
Høg puls var det einaste eg reagerte på før ikm. Kunne sitte i sofaen og slappe av og hjertet hamra på. Klokka mi var øydelagd så eg fekk ikkje målt, men slik eg kjenner den så var den på det meste mellom 80 og 90, mot rundt 65 til vanleg. Alle andre mulige symptom kan vore vere teikn på tr, så dette var det einaste som fekk meg til å undre og håpe:happy: tok første test nokre dagar seinare som var meget positiv!
 
Hvilepulsen min gikk opp da jeg ble gravid i september :) Tok tidlig test 15. September, som var rundt 9-10 dpo. Var også den dagen hvilepulsen begynte å stige :)
 

Vedlegg

  • 67B476EB-1EDA-4EC2-95F1-6E22BE1A8F92.png
    67B476EB-1EDA-4EC2-95F1-6E22BE1A8F92.png
    41,3 KB · Visninger: 322
Jeg ligger vanligvis på 55-57, etter det jeg tror var eggløsning den 5/6 mai så har hvilepulsen ligget på 61-64.
Blir spennende å se om den fortsetter å stige eller synker
 
Hvilepulsen går som regel opp 15-20 slag i minuttet i første trimester. Det er visstnok som følge av økt progesteron og østrogen. Men hvor tidlig man har nok økning i hormonene til å faktisk se en endring på pulsen, har jeg ikke funnet ut (har søkt på dette selv de siste dagene).

Jeg hadde mye høyere hvilepuls enn vanlig sist jeg var gravid, men da hadde jeg ikke pulsklokke på konstant, så vet ikke når det begynte. Hvilepulsen min ligger vanligvis rundt 50, men som gravid var den godt over 80.
 
Jeg fulgte ikke med på dette sist, untatt en gang jeg bemerket at hjerte hamra mens lå helt stille hele kvelden. Den gang da telte jeg pulsen manuelt og den var 15 slag kjappere enn den begynte på nå. Da var jeg 11 uker på vei.

Denne PP som jeg ikke vet om jeg er gravid enda har den økt med 5 slag.

Tror det har noe for seg jeg altså :happy:
 
Da blir det spennende å følge med da. Svaret får jeg jo uansett om en ukes tid ❤️
 
Min hvilepuls steg i DPO-land forrige PP, men jeg var jo ikke gravid.. Så bare ikke legg altfor mye vekt på det så du ikke blir skuffet :)

takk! Ja det var jo det jeg lurte på om det var enstydig med graviditet eller om dette var noe «alle» opplevde i dpo-land ❤️❤️ Jeg har mistet troen denne måneden etter jeg begynte å blø i dag, og neste måned blir prøvefri så da får vi krysse våre fingre for at juli blir min måned ❤️
 
Tror det er helt vanlig at hvilepuls øker etter eggløsning. Det er mange som finner ut at de har hatt eggløsning ved å følge med på hvilepulsen sin:)
 
Har lagt merke til at hvilepulsen min følger omtrent samme graf som temping. Rett før mensen faller hvilepulsen, lavere og lavere første uken i syklus, så holder seg stabil lav, etter eggløsning stiger hvilepulsen. Min begynner alltid å falle rundt 2 dager før IKM igjen, så da vet jeg alltid at mensen er på vei :shifty:
 
Har lagt merke til at hvilepulsen min følger omtrent samme graf som temping. Rett før mensen faller hvilepulsen, lavere og lavere første uken i syklus, så holder seg stabil lav, etter eggløsning stiger hvilepulsen. Min begynner alltid å falle rundt 2 dager før IKM igjen, så da vet jeg alltid at mensen er på vei :shifty:

spennende! Gleder meg til å følge med på min :woot:
 
takk! Ja det var jo det jeg lurte på om det var enstydig med graviditet eller om dette var noe «alle» opplevde i dpo-land ❤️❤️ Jeg har mistet troen denne måneden etter jeg begynte å blø i dag, og neste måned blir prøvefri så da får vi krysse våre fingre for at juli blir min måned ❤️

Det er helt sikkert mange som får høyere hvilepuls, men min egen erfaring er at jeg blir så utrolig skuffet når jeg leser at en av mine symptomer er ensbetydende med graviditet, og så viser det seg at det ikke er det. Ville bare si det til deg, men jeg håper selvfølgelig at det betyr baby for din del :Heartpink
 
Det er helt sikkert mange som får høyere hvilepuls, men min egen erfaring er at jeg blir så utrolig skuffet når jeg leser at en av mine symptomer er ensbetydende med graviditet, og så viser det seg at det ikke er det. Ville bare si det til deg, men jeg håper selvfølgelig at det betyr baby for din del :Heartpink
Viktig å dele dei erfaringane og:)
 
Jeg ligger som regel mellom 39 og 43 i hvilepuls! Den gangen jeg ble gravid steg den til 53:) men det kan bare være tilfeldig. Jeg har lest masse forskjellig og hvilepulsen stiger som regel ikke betydelig før uti svangerskapet:) men det er sikkert veldig individuelt :)
 
Pulsen min er hvertfall til nå veldig opp og ned, 75 en dag og 57 dagen etter før den går opp igjen over 70 :laughing002 jeg vet at jeg hadde høyere puls i forrige svangerskap, men aner ikke når den begynte å stige, ble ikke oppmerksom på det før nærmere slutten av graviditeten :happy090 per nå er det hvertfall ikke noe å bemerke seg annet enn at den er veldig utsabil :laughing002
 
Back
Topp