Hvem skal på tidlig UL?

Dere som ikke har åpenbare medisinske årsaker; hvorfor skal dere på tidlig UL? Jeg trodde det var frarådet med flere UL enn nødvendig?

Helt ærlig: aner ikke. Nysgjerrig. Vil bare vite om det er noe levedyktig inni der kanskje? Dette er min første gang som gravid, og jeg fatter og begriper det bare ikke. Det føles veldig unaturlig for meg. Kanskje jeg trenger bevis? Det var min kjære som foreslo det, og min beste venninne anbefalte det på det sterkeste, så da tenkte vi bare why not og bestilte time uten å tenke mer over det.
Uansett, jeg har aldri lest noe om at UL kan være skadelig. Hvor har du lest det? Mye mulig, jeg har ikke lest så mye om noe som helst som har med dette å gjøre, det hele er veldig nytt som sagt.

Jeg skal ha privat tidlig UL for å se at alt er bra med fosteret. Synes det er altfor seint å finne ut i uke 19 om noe er fryktelig galt. Mange ting ser de også mye bedre rundt uke 12 enn uke 19. Det er ikke noe forskning som sier at UL er skadelig for fosteret. Men det er jo selvsagt ikke noe poeng å gjøre det hele tida. Har man behov for å sjekke hele tida, er det kanskje riktigere å gå å prate med noen om angsten enn å ta UL hele tida.

Er ikke så tidlig, men tenker i uke 13-14 som sist =) Fikk vite kjønnet da ;) Men kunne godt tenkt meg litt tidligere og =)

Jeg har allerede vært, skal tilbake på tirsdag:-) Så skal jeg i ca uke 10, 13 og 15.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp