Hvem skal du ha med på fødselen?

Mannen selvfølgelig :)
 
Kjæresten selvfølgelig :) og muligens min mor eller nær venninne som kan være tilgjengelig hvis vi trenger noe :)
 
Tar med mannen jeg :Heartblue Mamma jobber på sykehuset så hun kommer nok fort springende om det skulle være noe, og svigers kommer garantert til å sitte å vente ute på parkeringsplassen med champagnen så hun kan komme hoppende inn så fort hun får lov ;)
 
Mannen. Og nødvendig helsepersonell.

Storebror fikk se lillesøster sånn bare noen minutter gammel, så fort får de nok ikke de denne.

(jeg fødte hjemme. Det gjør jeg igjen dersom det lar seg gjøre, men dengang passet mamma ham hjemme hos oss, denne gangen ville jeg heller sendt dem til dem, det er ikke så langt lenger.
Spennende med hjemmefødsel! Hva fikk deg til å velge det med andremann? Ikke meningen å kuppe tråden, men veldig interessant å høre om :) hadde dere privat jm da?

Og for å svare på spørsmålet: jeg vil ha med mannen :)
 
Spennende med hjemmefødsel! Hva fikk deg til å velge det med andremann? Ikke meningen å kuppe tråden, men veldig interessant å høre om :) hadde dere privat jm da?

Og for å svare på spørsmålet: jeg vil ha med mannen :)

vi hadde en jm som kom hjem til oss ja. To faktisk.

Årsak: i hovedsak det at eldstemann er født en time etter at jeg ankom føden, ganske eksakt toalt 5 timer etter første rie. Jeg ble fortalt at neste kom trolig kjappere. Jeg bodde en halvtime fra sykehuset, med en mann uten lappen, og erfaring fra sist viste at det ikke uventet tar fort en halvtime å få taxi, ettersom det fantes EN i området, var den opptatt måtte de komme langt i fra. Jeg hadde termin i slutten av februar. Å føde i en taxi i februar virket lite forlystende, jm kan komme til meg, jeg holder meg hjemme.

Og dess mer jeg leste om det, dess mer overbevist ble vi, og da vi snakket med jm (hjemmefødselsjm altså) om det, føltes det helt rett for oss begge. Jeg hadde aldri gjort det om ikke mannen også følte seg trygg på det. jm som jeg gikk på kontroll hos kjente den ene av de jm som drev med dette for de jobbet sammen på en annen helsestasjon også¨. Dette førte til at jeg fikk telefon fra helsesøsteren jeg hadde med eldste: "Hei, jeg hører du har fått ny baby, da kommer jeg på hjemmebesøk da og da, passer det?" FØR melding om fødsel var innlevert til det offentlige. Den ble nemlig sendt etter siste hjemmebesøk fra jm, som var dagen før HS var på hjemmebesøk. Men jm hadde fortalt til sin kollega at nå hadde Sara fått jenta si, så jm fortalte det i lunsjen til hs at nå hadde jeg altså fått jenta mi hjemme. Og vips, sånn kom vi inn i helsestasjonens register før hun var registrert født.
 
Sist hadde jeg med mannen og niesen vår. Spilte yatzy og spiste pringles til pressriene kom :p Har litt lette fødsler. Denne gangen tror jeg det bare blir jeg og gubben :)
 
Back
Topp