Hvem mener du bør jobbe i klesbutikker?

ORIGINAL: Goolle

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: Godhjerta.

Helt ærlig så ville jeg nok følt meg mest komfertabel med å handle med noen som var +30 kg eller mer... Fordi jeg selv veier for mye.
Og jeg vet at det er et stooort salgsargument å se ei stor dame i klærne de selger. Da ville jeg blitt inspirert.

Jeg tror på variasjon er det beste. For da føler folk flest seg tilpass.

Men det er forskjell på å mene/ønske og det som er fakta...
Selv har jeg aldri giddet å søke på motebutikker. Rett og slett fordi de selger ikke klær som er store nok for meg, og da må jeg gå i andre klær på jobben. Ikke særlig bra for buisninss det nei.

En butikk jeg kunne tenke meg å søke på er H&M og der har de jo størrelser opp til 56. Jeg bruker jo mindre strl enn det,men det er fælt jeg kvier meg til å søke på jobb der bare pga at jeg bruker større enn 42 liksom.[&:] Det er syns det skal være slik at vi ikke skal kunne søke på de jobbene vi vil bare pga litt ekstra kjøtt på beinet.

Jeg bruker også over 42, og driver i dette øyeblikk å søker på en jobb på H&M[:)][:)]
Go for it!
Har sett maaaaaange med litt kjøtt på kroppen som jobber på H&M [:)]

Det hjelper jo ikke akkurat på at jeg er gravid nå da...ser bare enda større ut.[&:] Syns du jeg skal prøve å søke nå? Eller vente til jeg er ferdig med graviditeten og ser slankere ut?

De har jo ikke krav på å vite at du er gravid, men det KAN bli dårlig stemning om du ikke forteller det å intervju og får jobben.. Så om du gjerne vil ha et godt forhold til de på jobben, og tenker å jobbe der en stund, kan det kanskje være best å vente til etter graviditet og permisjon..
Men IKKE fordi du ser slankere ut da!!
Du har jo ikke sååå lenge til du skal ut i permisjon...

Nei er ikke så lenge til jeg skal ut i permisjon...jeg er jo arb ledig nå da så jeg har jo ingen jobb å gå til etter permisjonen eller...jeg har tenkt på det at jeg kan jo jobbe litt innimellom selv om jeg har permisjon.Ta på meg ekstravakter som blir ledige og lørdager ol for da er jo pappan hjemme, men jeg kan jo vente til etter de 6 ukene har gått som er forbeholdt meg etter fødselen for i de ukene vil jeg jo uansett ikke jobbe noe.

Sånn tenkte jeg også.. men ingen ville ha meg.
Jeg har ikke vært i form etter graviditeten, så jeg har ikke hatt mulighet til å jobbe uansett.. Nå søker jeg jobber fra aug/sept/okt.
Har måttet slutte å amme pga sykdom, så er litt "friere" også nå.
Men jeg er egentlig glad jeg ikke har måttet jobbe etter at tassen kom til verden. Det er nesten uutholdelig å være borte fra ham noen timer [:-][:D]

Har levd veldig sparsommelig siste halvåret da.. Gleder meg til å tjene egne penger igjen.. Shoppe klææær uten dårlig samvittighet!!
(og får jeg jobb på H&M, er det jo personalrabatter også[:)][:)][:)][;)])

Ja det er jo absolutt ingen uting.[;)] Jeg må jo se det ann åssen det blir, ikke sikkert jeg klarer å gå fra mini eller...blir sikkert den hønemora,men jeg må jo uansett ha meg en jobb på nyåret og da er han jo større også.

Må bare si det at når det er andre i samme situasjon som meg som tør å søke så gir det meg veldig mot, så tusen takk skal du ha. Gir meg håp om at det er muligheter for meg også. [:)]

Jeg driter langt i om selgeren har ei rompe som er bred som ei låvedør, eller knapt får vekta til å vise tall.  Det vesentlige er om vedkommende har et vinnende vesen, smiler og er blid!

Det finnes NOK av sure og lite hjelpsomme selgere med "perfekte" kropper.  Fuck' em! Give me a smileyface!

HVa hvis du tar deg en anonym ringerunde rundt til ulike butikker og hører hva de mener om størrelsen på selgerne? Om de har noen krav osv. 

Good luck.  [:)]

Veldig trist hvis de som er litt større ikke får lov til å jobbe i en klesbutikk... Samme med alderen, synes jeg... De skriver ofte "søker en blid jente i alderen 18-28 år", for eksempel... Jeg skjønner at en dame på 50 ikke representerer den aldersgruppen de selger klærne for, men man kan jo se ung ut selv om man er 30 da!!! Kommer an på hvordan man ser ut... Men helt enig, så lenge man er blid, smiler, er ren og stelt, så bryr jeg meg ikke i det hele tatt om hvor stor vedkommende er. Jeg legger faktisk ikke merke til det engang...

Jeg driter i hvor mye de i butikken veier, bare de ikke ser ut som slasker så er det samma for meg hvem som jobber i butikkene... [:-]

Jeg føler meg mer komfortabel hvis det er ei jente/dame på min størrelse eller større som jobber i butikken. Blir helt grønn av missunnelse av å se de lekre, slanke damene som passer alle klærne perfekt. Føler jeg synker litt nedunder og blir frustrert.. Hater at butikksmekkerbærter kommer å spør om jeg vil ha hjelp[8D].

En litt stor jente som har kledd seg PENT og stiligt + fin på håret ,selger like godt til meg som en tynn en..
Kanskje fordi jeg ikke selv er blant de tynneste.[8|]

Så lenge man selv kan bruke noe av de klærne man selger, slik at man kan ha dem på seg på jobb og får vist dem frem syns jeg ikke størrelsen betyr så mye. Er selv overvektig og ser jeg at andre overvektige kler de klærne som er i butikken blir jeg fristet til å prøve dem

Stå på, søk på de jobbene du har lyst på

ORIGINAL: Godhjerta.

Har selv sett butikkselgere på H&M i store størrelser. De var flotte, og jeg følte meg avslappet.
Jeg bruker str 54-58 (varierer), så det er ikke alltid like kult å legge teltdukene på disken når det står ei lita spretten jente str xs og ser oppgitt på deg.

Tviler vel kanskje på at de i kassen bruker så mye energi på å se oppgitt på folk over hvilken størrelse de bruker??

Jeg er for butikkselgere med alle kroppstyper jeg altså, men det er nå en gang ikke slik at XS-jenter bruker så mye energi på å tenke på andre sine fasonger. I denne tråden høres det jo FEIL ut å være tynn.

tjah.. hvis jeg går inn i en butikk og det står ei tynn flis bak kassa med butikkens klær på - så vet jeg at de klærna vil aldri passe meg, og om de passer meg så ser hun uansett bedre ut enn meg i dem..
står det derimot et litt rundere kvinnemenneske der, i de samme klærne - og ser bra ut - så får jeg lyst å kjøpe dem fordi hun ser bra ut i dem, jeg kommer til å passe dem og antakeligvis ser jeg også bra ut i dem siden hun gjør det [;)]

spiller ingen rolle for meg! men ville prøvd å få en jobb de har str min ihvertfall.. må være kjipt å få rabatter også er det ingen klær som passer. når jeg er innom en klesbutikk og det servicen som er viktigst, at man ikke føler seg tvunget til å kjøpe noe, og at de ser velstelt og er kledd fint. og det er jo en fordel å ha på klær fra butikken man jobber i.. men kroppsfasongen og vekta spiller ingen rolle!

Her ingenting og hvordan man ser ut.. Kjære vene at det skal være sånn [8|] Det viktigeste er at personene er i godt humør og scervise innstilt! [:)]

tynn eller litt godt i holda.. akkuratt det samme for meg. Alle burde ha like muligheter for å jobbe i en klesbutikk.

ORIGINAL: PappaenTilLillePrins

driter i grunn i hvordan hun/han bak kassa ser ut.

her og.. men du bør være hyggelig og kundevennlig..[:)]

ORIGINAL: *FrøkenStrøken*

ORIGINAL: theskj

Alle bør få jobbe i klesbutikk[:D]

enig, hadde handlet uansett om det var ei overvektig eller ei tynn i kassen, så lenge hun var koslig og kunne svare på spørsmål jeg hadde

service og smil er det viktigste!

alle burde få jobb i klesbutikk, runde damer kjøper klær de også. hvorfor skal ikke de få se hvordan klær sitter på dem!!

Jeg tenker ikke så mye over de som jobber der.. Så om du er liten eller stor er det det samme for meg hvertfall!

Det har ingenting for meg å si hva personen veier, så lenge personen er hyggelig og service innstilt [:)]

ORIGINAL: arquinne

For å være helt ærlig. Det er mye større sannsynlighet for at jeg handler noe hvis hun som jobber i butikken er større enn gjennomsnittet og hun ser bra ut. Altså at hun viser at man kan se bra ut i de klærne som butikken selger selv om man ikke er en sylfide.

Helt enig her. De spikertynne som jobber i klesbutikkene passer jo alt, eneste ideen det gir meg er at det garantert ikke ser bra ut på meg med både hofter,rumpe og pupper...[:)]

Plager meg ikke at overvektige jobber i klesbutikk, så lenge de passer inn i klærne de selger da [;)]
Men det er viktig at selgerne ser fix og fin ut på jobb, og det har ingen ting med vekt å gjøre [:)]

Jeg må være helt ærlig å si at jeg IKKE går inn i en butikk der den ansatte står og henger eller ser/er snobbete!

Merker jeg at den ansatte er imøtekommen, har EKTE utstråling så er det ett fett for meg hvordan vedkommende ser ut! Men HATER folk som ikke kan KUNDEBEHANDLING! Jeg går vel ikke å studerer klærne på de ansatte. (kanskje om det en mannlig ansatt på en mannebutikk da [;)])
Jeg ser i HYLLENE og på utstillingsdukkene i vinduet om de har noe fint.

Back
Topp