Hvem inviterer man i dåp?

Her har vi valgt alt.1. I tillegg til at vi har hatt en del vennepar m/barn.. Hadde nok vært mer naturlig med de andre to alternativene hvis d var snakk om et bryllup.

barnets nærmeste syns jeg.
min venninne inviterte sine og barnefarens tanter og onkler oxo. helt unødvendig syns jeg

Vi inviterte kun barnets nærmeste (tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre, oldeforeldre) Foreldra til samboeren er skilt, så er endel dine, mine, våre og noen bonusbesteforeldre osv, så vi ble 30 stk.

Inviterte barnets onkel og tante (er ingen farsside her, så kun vår side av familien), fetter, mormor, morfar og kone/bestemor, steonkel, min tante samt venner der en av dem er fadder. Vi har en ganske liten familie her vi bor. Oldemor var da så gammel og syk at hun dessverre ikke kunne komme. Ville ikke ha et stort arrangement. I tillegg ble min gutt døpt lenge etter babystadiet (han var 2.5 år gammel).... Dåp er ikke så voldsomme greier her vi bor og de fleste velger kun nærmeste familie.

Vi hadde våre foreldre, søsken + partner, besteforeldre, tanter og onkler. Ble ca 25 til sammen for noen kunne ikke komme. Mannen har tre tanter/onkler (kun to med partner) og jeg har en singel onkel, så ble ikke så mange ekstra å invitere de også.

Back
Topp