Hvem her jobber skift?

Her jobber jeg dag og kveld...har fra uke 4 vært syyyykt dårlig og kvalm; og fredag var jeg hos legen å fikk kvalmestillende:) de hjelper; menn gudd nait å trøtt e blir av de! Litt svimmel også. Og jeg jobber på en avdeling hvor vi må gi 110% hele tida... Så nå har jeg blitt Sm frem til første legekontroll 5.desember...:)
 
Beklager, skreiv feil :på var så mye snakk om natt at jeg skreiv det selv. Mener kveld :)
Ok, fort gjort! Men viktig vi med skiftarbeid tar litt ekstra hensyn! Jeg merker jeg selv kommer hjem og brekker meg og blir veldig kvalm av å være så sent oppe som til elleve på kvelden. Er ekstremt trøtt for tida, så må selv ta noen grep igjen og få slutte tidligere på kvelden. Skal til legen i slutten av måneden og fornye sykemelding for natt, da skal han også skrive jeg ikke skal jobbe så sent på kvelden. Ikke bra når man brekker seg!
 
Jeg jobber også skift, men kun dag og kveld, samt 12 timers skift i helgene. Går greit foreløpig, like tungt å begynne kl 7 nå som før :)
 
Ok, fort gjort! Men viktig vi med skiftarbeid tar litt ekstra hensyn! Jeg merker jeg selv kommer hjem og brekker meg og blir veldig kvalm av å være så sent oppe som til elleve på kvelden. Er ekstremt trøtt for tida, så må selv ta noen grep igjen og få slutte tidligere på kvelden. Skal til legen i slutten av måneden og fornye sykemelding for natt, da skal han også skrive jeg ikke skal jobbe så sent på kvelden. Ikke bra når man brekker seg!
Tror ikke det er så farlig å jobbe kveld. Man blir sliten ja men det er ikke farlig :)
 
Jeg jobber 50% natt og synes det er ganske greit! Jeg er såklart trøtt for tiden og en del kvalm, men prøver så lenge jeg kan:) jeg tror oppriktig at hvis det er "ment to be" så er det ikke nattevakten mine som ødelegger! Jeg slet litt me å sove etter vakt i helga, men regner med det går seg til. Har nokså rolige netter:)
Sist jeg var gravid gikk jeg 3-delt og det var verre! Spesielt kveld-dag som nevnt over! Ble ganske raskt tilrettelagt for d:) lykke til alle turnusarbeidere! ;)
 
Tror ikke det er så farlig å jobbe kveld. Man blir sliten ja men det er ikke farlig :)
Nei, men jeg ønsker å lytte til kroppen. Og når jeg er så trøtt at jeg kan sovne når som helst og står og brekker meg, da har jeg det ikke bra. Ønsker derfor ikke å ha det sånn. Det er utrolig slitsomt! Så ikke så mye kveld på meg mer!
 
Jeg jobber 50% natt og synes det er ganske greit! Jeg er såklart trøtt for tiden og en del kvalm, men prøver så lenge jeg kan:) jeg tror oppriktig at hvis det er "ment to be" så er det ikke nattevakten mine som ødelegger! Jeg slet litt me å sove etter vakt i helga, men regner med det går seg til. Har nokså rolige netter:)
Sist jeg var gravid gikk jeg 3-delt og det var verre! Spesielt kveld-dag som nevnt over! Ble ganske raskt tilrettelagt for d:) lykke til alle turnusarbeidere! ;)
Det er hormonforstyrrende uansett å jobbe natt. Du velger jo helt selv, men jeg som allerede har mistet første gangen er ekstra forsiktig nå. Vi turnusarbeidere bør passe ekstra på. Ønsker en lykkelig juli for oss alle <3
 
Det er hormonforstyrrende uansett å jobbe natt. Du velger jo helt selv, men jeg som allerede har mistet første gangen er ekstra forsiktig nå. Vi turnusarbeidere bør passe ekstra på. Ønsker en lykkelig juli for oss alle <3
Såklart skal du lytte til kroppen din! :) Og hvis du kjenner du blir dårlig av å jobbe natt så skal du ikke gjøre det! Det gjelder alle uansett hvilken jobb de har eller når på døgnet de jobber! :) vi som jobber kun nattevakter har valgt dette frivillig og vet godt at det ikke nødvendigvis er det beste for kroppen i lengden, men det må man kjenne på selv:) når det gjelder risiko i graviditet ville jeg tenkt at tredelt er verre siden man må skifte og endre nesten daglig :)

Veldig trist å høre at du har mistet! <3 jeg har selv prøvd i over fire år så kjenner det er viktig at det holder seg inni der! Men mener virkelig at det som er ment to be er ment to be!;) håper virkelig du får lille nurket ditt i armene i juli:)
 
Jeg har 100% og jobber dag og kveld. Mest dag egentlig. Har gjerne en kveldsvakt per uke. Og jobber 6 hver helg 10 timers vakt. Sykemeldt i 2 uker nå pga at jeg er helt utslitt. Mye kvalme og vond rygg. Har skifta avd så jeg har ikke tunge stell. Men psykisk tunge brukere i stedet. Krevende det også. Har utrolig flott sjef som lytter og tilrettelegger.
 
Jobber 100% dag og kveld. Synes allerede kvelds-vaktene er tung da kroppen er vant til å være i seng 21.00. Fikk tilrettelagt sist svangerskap og slapp da å gå seinvaktene, men har ikke fortalt om svangerskapet denne gang og skal prøve å holde ut så lenge som mulig.
 
Ok, fort gjort! Men viktig vi med skiftarbeid tar litt ekstra hensyn! Jeg merker jeg selv kommer hjem og brekker meg og blir veldig kvalm av å være så sent oppe som til elleve på kvelden. Er ekstremt trøtt for tida, så må selv ta noen grep igjen og få slutte tidligere på kvelden. Skal til legen i slutten av måneden og fornye sykemelding for natt, da skal han også skrive jeg ikke skal jobbe så sent på kvelden. Ikke bra når man brekker seg!
Tror man må kjenne på det selv :) forrige gang gikk jeg tredelt turnus med opptil 4 nattevakter til uke 28, og det gikk fint. Hadde da sommerjobb så var ferdig med nattevakt den uka, hadde sikkert gått lenger viss ikke. :)
 
Hei :) Jeg er 5 uker på vei og dette er mitt 2 svangerskap. Jeg jobber på en flyplass, der jeg gjør litt forskjellige arbeidsoppgaver, står på innsjekk, møter personer ved fly som har bestilt assistanse der jeg må trille alle forskjellige folk i rullestol, savnet bagasje - må ta bagasjene av bandet å ha det på en tralle og trille de til ankomstkontoret vårt, møte fly, rydde noen av de ganske kjapt, ta ut søppel å krysse setebelter osv. Mye gåing og ståing.
Vet ikke hva jeg skal gjøre, det er en veldig slitsom jobb det jeg er sliten på slutten av en vakt før jeg var gravid å ikke noe bedre nå. Jeg er som regel i seng til klokken 21 så å jobbe til 23-0030 tror jeg blir grusomt. Mannen går 100% på skole så for at gutten vår ikke skal bo i barnehagen så står jeg opp med han når jeg kan og kjører han ikke i bhg før 0930. Har mange varierende vakter som feks 0530-0930, 0530-1200, 0600-0900, 0530-0930 og 1430-1730 som er en splitt, 1330-1930, 1500-1800, 1530-2300, 1500-0030, 1430-2230 osv.. Har ikke lyst å si noe så tili egentlig men jeg står litt fast nå på hva jeg skal gjøre.. jeg slet meg ut i mitt første svangerskap å det har jeg ikke tenkt å gjøre igjen :)
 
Last edited:
Jeg jobber skift annenhver uke dag fra kl 06.00-14.30 og kvel 14.30-23.10 er masse løft å ståing og gåing :/ kjenne d er tungt å jobbe så seint så er d opp og få elste og minste på skole og BHG på morningene :/ er veldig trøtt er nå 5+3 så får se hvordan d utvikler seg :)
 
Tror man må kjenne på det selv :) forrige gang gikk jeg tredelt turnus med opptil 4 nattevakter til uke 28, og det gikk fint. Hadde da sommerjobb så var ferdig med nattevakt den uka, hadde sikkert gått lenger viss ikke. :)
Jeg fikk beskjed om at det er hele 30% sjanse for spontanabort ved nattejobbing. Så jeg velger ikke å kjenne på det, nattjobbing er derfor helt utelukket. Nattejobbing er hormonforstyrrende, og ikke anbefalt ved graviditet. Nå mistet jeg sist, og trappet lite ned, jobbet natt, og vi var underbemanna og alle var kraftig overarbeidet og til tider gikk det et par timer fra man kjente man måtte på do, til man kunne gå.. Å trappe ned er viktig, det er bare en kort del av livet!
 
Hei :) Jeg er 5 uker på vei og dette er mitt 2 svangerskap. Jeg jobber på en flyplass, der jeg gjør litt forskjellige arbeidsoppgaver, står på innsjekk, møter personer ved fly som har bestilt assistanse der jeg må trille alle forskjellige folk i rullestol, savnet bagasje - må ta bagasjene av bandet å ha det på en tralle og trille de til ankomstkontoret vårt, møte fly, rydde noen av de ganske kjapt, ta ut søppel å krysse setebelter osv. Mye gåing og ståing.
Vet ikke hva jeg skal gjøre, det er en veldig slitsom jobb det jeg er sliten på slutten av en vakt før jeg var gravid å ikke noe bedre nå. Jeg er som regel i seng til klokken 21 så å jobbe til 23-0030 tror jeg blir grusomt. Mannen går 100% på skole så for at gutten vår ikke skal bo i barnehagen så står jeg opp med han når jeg kan og kjører han ikke i bhg før 0930. Har mange varierende vakter som feks 0530-0930, 0530-1200, 0600-0900, 0530-0930 og 1430-1730 som er en splitt, 1330-1930, 1500-1800, 1530-2300, 1500-0030, 1430-2230 osv.. Har ikke lyst å si noe så tili egentlig men jeg står litt fast nå på hva jeg skal gjøre.. jeg slet meg ut i mitt første svangerskap å det har jeg ikke tenkt å gjøre igjen :)
Om du sykemelder deg noen prosent, eller får tilpasning på en eller annen måte, betyr ikke at alle får vite du er gravid. Så du må ikke fortelle alle om du ikke ønsker det. I en sykemelding f.eks står det ikke grunnen du er sykemeldt for.
Jeg fortalte selv sjefen 6 dager etter positiv test, og det er ytterst få som vet på jobb. Sjefen har lagt mye til rette, og han er veldig forståelsesfull, spesielt siden jeg mista i sommer. Han bad meg faktisk sykemelde meg for nattevaktene. Dessuten skal jobben legge til rette arbeidsoppgavene dine ved graviditet, men det forutsetter jo at de vet om det. Ikke slit deg ut! Tenk på den lille! Trapp ned, senk farta, ta mer pauser! Og lykke til!
 
Jeg jobber fast 65 % natt i hjemmesykepleien i en kommune. Å ca 50-70 % i dag og kveld i en annen. Syns igrunn det har gått veldig bra til nå. Er jo mye mer sliten. Men legen ønsker å sykemelde meg fra natta da jeg har risikosvangerskap å i forhold til hvor fort dårlig jeg ble sist. Er det ekspertene som bestemmer denne gangen her
 
Jeg fikk beskjed om at det er hele 30% sjanse for spontanabort ved nattejobbing. Så jeg velger ikke å kjenne på det, nattjobbing er derfor helt utelukket. Nattejobbing er hormonforstyrrende, og ikke anbefalt ved graviditet. Nå mistet jeg sist, og trappet lite ned, jobbet natt, og vi var underbemanna og alle var kraftig overarbeidet og til tider gikk det et par timer fra man kjente man måtte på do, til man kunne gå.. Å trappe ned er viktig, det er bare en kort del av livet!

Helt greit at dette er noe du er blitt fortalt, men det tallet skulle jeg gjerne hatt en forskningskilde på, med all respekt å melde hørtes det usannsynlig høyt ut, og tenker det kan bidra til endel unødvendig redsel hos flere som jobber natt. Jeg jobber forøvrig natt selv. Jeg lytter til kroppen. Enn så lenge fortsetter jeg på natt, og tar det derfra etter hvordan det går fremover. Forøvrig kjenner jeg folk som har gått netter til slutten av svangerskapet før de er blitt gradert sykemeldt - og det har gått helt fint med både mor og barn. Verken graviditet eller nattevaktjobbing er en sykdom. Men om man ikke lytter til kroppen kan man bli syk... uansett om man jobber dag, kveld eller netter.
 
Helt greit at dette er noe du er blitt fortalt, men det tallet skulle jeg gjerne hatt en forskningskilde på, med all respekt å melde hørtes det usannsynlig høyt ut, og tenker det kan bidra til endel unødvendig redsel hos flere som jobber natt. Jeg jobber forøvrig natt selv. Jeg lytter til kroppen. Enn så lenge fortsetter jeg på natt, og tar det derfra etter hvordan det går fremover. Forøvrig kjenner jeg folk som har gått netter til slutten av svangerskapet før de er blitt gradert sykemeldt - og det har gått helt fint med både mor og barn. Verken graviditet eller nattevaktjobbing er en sykdom. Men om man ikke lytter til kroppen kan man bli syk... uansett om man jobber dag, kveld eller netter.
Har ikke selv klart å finne kilde på det, men funnet kilde på at de har forsket på sammenhengen mellom spontanabort og nattejobbing. Og når jeg da leser det er en sammenheng, bryr jeg meg fint lite om prosentene kan være feil. Det går som oftest bra, men det gjør det også som oftest om du kjører uten sikkerhetsbelte også. Jeg vil være på den sikre siden, og jobber derfor ikke natt. Tror heller ikke jeg hadde klart det denne gangen, for er helt slått ut på kvelden og blir kvalm om jeg ikke er i seng før ti.
 
Back
Topp