Hvem har trivdes med graviditeten?

Hvordan har mesteparten av svangerskapet ditt vært?

  • Fantastisk!

    Votes: 10 23,3%
  • Helt greit.

    Votes: 17 39,5%
  • Ikke noe ålreit.

    Votes: 10 23,3%
  • Jævlig!

    Votes: 6 14,0%

  • Antall som har svart
    43
Blei plaga med trøtthet før testen viste positiv....
Adventstida gikk eg og bare talte ned dagene til juleferie og søvn. I jula la vi inn følgende mårrarutina på 4-åringen - matboks i kjøleskapet og sånn her Finn du frem på NRK super til pappa kommer inn fra fjøset.
Fra januar blei eg 50% sykemeldt, kunne lett søv 15 tima i døgnet. Telte ned te 2. trimester - d måtte jo bli bedre da - nei! Mye smerta i kroppen og følt meg som en zombie som va trøtt heile tia. Mars økt sykemelding te 75%. Liten/ ingen forståelse fra svigerfamilien som e de eineste vi har i nærheten: «Du kast jo ikke opp og du e ikke plaga me bekkenet, da kan d jo ikke va nå ille!» «Når du går heime om dagan må du jo hjelp te me lamminga og kalvinga»
April 100% sykemeldt og heilt utkjørt - må bjynn på nedtrapping på medisin som eg ikke kan ta i siste trimester. Klar på ett eller Anna finurlig vis å va 100% friskmeldt og fullfør to eksamena med god karakter i mai. Sykemeldt og «ferie» i juni - 3 uke kor junior e hjemme fra BHG og sambo har fri 5 daga ilag me oss.... E no heilt slutta på medisin, har store smerter i kroppen og klar ikke heilt å sjå kordan eg ska overlev de siste måndan....
På ett eller Anna vis har vi no komme te midten av juli, søvnmessig har eg d bedre enn nånn gang i heile svangerskapet men kroppen e vondt og snart e man ferdig og lille nurket kommer te :Heartbigred
Du har hatt en veldig lik start som meg. Men jeg kunne ikke sykemelde meg :/ for en prestasjon! Jeg var også litt bedre i mai faktisk, før det gikk skikkelig nedover igjen. lykke til i innspurten, det er verdt det :Heartred og hvis du opplever noe annet, så ta det opp med helsesøster, for det er veldig vanlig at den følelsen kommer etter et slikt svangerskap. ( Dette gjelder dere alle som har hatt det vanskelig og ikke har hatt det noe bra i svangerskapet).
 
Huffda, jeg syns det har vært jævlig og jeg har «bare» slitt med at jeg har jobbet 100%, ekstrem utmattelse og psyken. Håper alt står bra til med lille og at det blir bra bare du får møtt den lille.

Lillegull er 3 dager allerede og alt står strålende til med oss begge :)
 
Jeg synes mye har vært mye fint med å være gravid. Det har vært en helt ny opplevelse, erfaring og jeg har lært mye om meg selv og om graviditet generelt. Det å kjenne liver i magen synes jeg er helt urolig og intenst til tider.

På den andre siden har det vært tøft. I starten av svangerskapet var jeg kjempe kvalm og greide ikke spise annet enn frukt. I en periode hadde jeg også veldige smerter i magen. Svimmelheten var så intens til tider at jeg bare gride å ligge helt stille og når jeg skulle prøve å sove føltes det som jeg kjørte karusel. Har ellers hatt mye vondt mange steder på kroppen og sist uke vrei jeg meg i smerte mens jeg prøvde å sove. Var helt utslitt etter flere mareritnetter. Jeg har også bod under oppussing hele svangerskapet og det er utrolig slitsomt, og en påkjenning for kropp og sinn. Mye stress og bekymring for å ikke tekke å bli ferdig til lille kommer.
 
Back
Topp