Hvem fikk hilse på den nyfødte aller først?

Faren min var på jobb i ambulansen og leverer folk på sykehuset jeg fødte så 2 timer etter sønnen min var født hadde han fått tur og var på akuttmottaket så han kom opp på barsel og hilste på barnebarnet sitt han var så stolt og takknemelig for at han fikk lov av oss og komme opp så fort:) har et veldig godt forhold til faren min så var utrolig godt at han var førstemann som fikk se og holde
 
Tante( ivrig da det var første og hittil eneste hun er tante til ) var den første også besteforeldre på begge sider ....
 
Bestemoren til barnet var først selv om pappaen var på fødestuen (sofaen var vist veldig god for en far som gruet seg til og bli far) Min mor klippet også navlestrengen :) Etter cirka 12 timer kom farmoren og farfaren. Ivrige gammeltanter som jobbet på sykehuset stakk også innom..
 
Mamma og broren min kom på kvelden samme dagen jenta mi ble født <3 de var de første som fikk hilse på :)
 
Med nr 1 husker jeg ikke! Men mulig det var mormor og morfar.
Med nr 2 kom farmor og farfar med storebror morgonen etter fødselen :)
 
Eldste: farmor og farfar til barnet.
Nr 2: min eldste, mamma, min yngste søster, pappa og min stemor. Alle samtidig. Litt voldsomt.
Nr 3 lar vente på seg, men jeg går ut i fra mine to eldre barn og min mor.
 
Svigermor kom første dagen. Denne gangen har jeg bestemt at vi ikke skal ha noe besøk første dagen. Aller helst vil jeg vente noen dager og bare nyte tiden alene med babyen, storebroren hans og mannen min:)
 
Mamma var med på fødselen ettersom samboer nesten gikk glipp av det, deretter fikk pappa møte henne :)
 
Med eldste var det min mor, stefar og lillesøster.
Med mellomste var det veldig mange på en gang. vi reiste hjem samme Dag og dagen etter kom alle besteforeldrene og oldeforeldrene og noen tanter.
Med yngste kom farmor og Tante på farssiden først.
 
Eldste: farmor og tanten, men det var flere uker etter fødsel, fordi vi bodde langt unna familien.

Yngste: tanten, fordi hun var på jobb på sykehuset og pappaen tok mini med ut av barsel for å vise. :)
 
Med eldste var det mine foreldre mener jeg. Med yngste var det min mor og eldstemann som kom.
 
Storebror fikk se han da han bare var noen minutter gammel siden jeg hadde hjemmefødsel. Nå fødte jeg på natta og han våknet selvfølgelig midt i pressriene, så pappaen gikk glipp av finalen siden han satt oppe og prøvde å få han i søvn igjen. Jeg er heldigvis en stille føder, så han hørte bare babyen gråte. Planen var egentlig at barna ikke skulle være hjemme, men siden det var natt og det kunne gå ganske fort valgte vi å ikke vekke de. Men de var veldig glade da de stod opp til en fersk lillebror. De ble hentet av barnevakt tidlig på morgenen.
Etter dem var det svigermor som fikk se han etter to dager.
 
Med førstemann bodde vi langt unna familien, så da var det en god venninne som fikk møte babyen først. Med andremann var det storebror og mine foreldre. De fikk komme samme dag som han ble født. Blir storebrødrene og foreldrene mine som blir først neste gang også tenker jeg :)
 
Svigermor og særkullsbarna til sambo
 
Med første var det min mor og gudmor til barnet :) Med andre var det min bestemor :)
 
Back
Topp