Hvem fikk hilse på den nyfødte aller først?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Utenom deg og partneren, hvem var de aller første som fikk hilse på den nyfødte babyen?
 
Last edited:
Og utenom jm etc antar jeg du mener?

Eldste et vennepar som besøkte oss på sykehuset. Besteforeldre etc bodde langt unna.

Mellomste, storebroren som fikk se henne mens vi fortsatt satt i badekaret. Før vi etterhvert trakk opp i stua hvor min mor passet ham. Så hun fikk hilse på.

Yngste, storebror der også, som var på vei for å legge seg når han traff jordmor i gangen som sa at nå var det blitt baby. Så da kom han inn på badet og hilste på henne før han la seg. Svigermor var den neste og mellomste tidlig neste morgen når hun våknet.

At storebror har fått hilse på søstrene så tidlig skyldes altså planlagt hjemmefødsel. Jeg har begge ganger bedt om, og fått, et håndkle i fanget så han ikke skulle se mer "blod og gørr" enn nødvendig. Og han synes det er helt flott å få treffe dem helt ferske
 
Med eldste var det farmor som er sykepleier og var på jobb noen etasjer lenger ned i sykehuset. Han er født litt over syv og hun kom i lunsjen sin :)

Med mellomste var det storebror som ble hentet på skolen dagen etter av stefar og ble med på sykehuset.

Med yngste var det mellomstebror da han og pappa kom da hun var fire -fem timer gammel etter henting i barnehagen
 
Svigermor og svigerfar... Var ikke helt komfortabel med det da det var bare noen timer etter fødsel, endte med at di kom å gikk heletiden ble helt overkjørt. :eek:
 
Min mamma og pappa, på sykehuset, selvom det ikke var lov. Men vi møttes i gangen ;) de hadde kommet 6 timers kjøretur og tatt lang ferie for å være her når han kom, så kom han selvfølgelig 13 dager på overtid, kun to dager før de skulle reise hjem. Da ville vi gjerne gi dem mulighet!
 
Bestemor, bila vår streika da mannen var hjemmom grunnet strømbrudd etter en storm på natta. Så hun kjørte han tilbake til sykehuset og fikk da komme innom å hilse på siden hun først var der. Men hadde det ikke vært for det hadde vi utsatt besøket i maaange timer ekstra. Gjerne til vi kom hjem også.
 
En venninne og en venninne av henne igjen, som jeg ikke kjenner. Faktisk :p hun skulle innom sykehuset tilfeldigvis på morgenen dagen etter at jeg hadde født, så hun spurte om å få komme innom, og jeg hadde ikke noen problem med det :p
 
Med eldste, pappa' min:)
Med mellomste, eldste og pappa'n min:)
Med minste, mellomste og pappa'n min:p
 
Bestemor hadde sittet vakt for dyra under fødselen. Hun kom med en gang neste morgene
 
Storebroren, med begge settene besteforeldre hakk i hæl.
De kom opp på sykehuset den dagen han ble født.
 
Eldste: mamma og pappa.
Lille: bestevenninna mi som var med på fødselen. Deretter var det svigermor.
Knøttet: mamma som var med på fødselen. Deretter storesøster og så storebror og pappa.
 
Det var besøksforbud på sykehuset, så etter vi kom hjem kom en venninne på besøk først :)
 
Var svigerfar med begge. Med første kom han noen timer etterpå med kake siden han alikevel skulle hente bila vi hadde lånt tidligere.
Med nr 2 kom han dagen etter på med eldsta som hadde overnattet hos ham under fødselen.
 
Back
Topp