Hvem er vi?

Hei! Det er skummelt å skrive seg på her så tidlig, men som andre så er det vanskelig å holde seg unna...

Jeg er 24 år og kommer fra Trondheim :) Jeg og samboeren min har vært forlovet i litt over to år, og sammen siden 2014 :) vi har lenge prøvd å bli gravide, men uten hell. Visste seg til slutt at grunnen var manglende eggløsning. Ble satt på letrozol slutten av 2017/begynnelsen av 2018, og funket ikke før tredobbel dose. Så ble vi gravide i november 2018, men han ble født i uke 24+4 den 3. mai 2019, og døde dessverre 20 timer etterpå av en hjerneblødning :( :’( <‘3 etter da har fokuset vært på å bli gravid igjen, men det tok evigheter før mensen var tilbake! Da den kom var det igjen styret med å starte på letrozol, og nå har det klaffet med hjelp av det nok en gang! Nå håper vi virkelig at han/hun sitter inne til august <3 er livredd sa og ma, men prøver å tenke positivt. Holder meg til dette fine sitatet;

Prepare for the worst, and hope for the best!
 
:happy: Hei jenter

ønskebarnet2 / Veronica er mitt navn... 33år bosatt i Hedmark. Veien til å få nr to har vært lang:( Prøvd i nesten 5år. Endelig fikk vi kommet oss inn på offentlig søskenforsøk/ivf og poff - der satt spira:happy093

Gift. Ufør/så hjemmeværende. Vært sammen med mannen min i over 13år og sammen har vi ei jente som blir 8år på nyåret:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Er 4+6 (bikker 5uker imorgen)
Er vettskremt men samtidig lykkelig. Håper lille blir der inne og vokser seg stoooor og sterk:smiley-angelic001

Termin 7.August 2020:Heartbigred
 
Jeg bor sammen med samboeren min, som jeg har vært sammen med i 12 år, og lille gutten vår på 15 måneder i ei bygd på Sørlandet. Jeg er opprinnelig fra Nordland og utdannet ingeniør. Vi har to hunder og fire katter, så her er det full fart når lille jager dem gjennom huset. :hilarious: Har forresten samme termindato (men to år senere) med det lille frøet som jeg hadde sist.
 
Last edited:
36 år. Bor på gård litt utenfor Trondheim, her driver vi med sau, i tillegg har vi 3 hunder, fjøs katt og en hest. Venter mitt 2 barn. Har ei datter på 1,5 år
Kan jeg spørre hvilken retning utenfor Trondheim?
 
Jeg er 25 år, bor på Hadeland sammen med samboeren min og sønnen vår på 7,5 år :happy: Jobber som sykepleier. Ble gravid september 2018, endte i en SA i oktober, så en exu i november... Tok mange mnd før kroppen var tilbake til seg selv, og glad for å se at vi fikk det til nå på tross av en eggleder og krysser fingrene for at den lille holder seg der den skal være frem til august :)
 
Oooffff, la meg ikke jinxe noe ved å skrive her!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jeg turte ikke melde meg inn i noen prøvegruppe denne måneden, tenkte det var bad luck...:facepalm:

Positiv test i dag, 10 DPO! Svak strek, men ikke tvil om at den var der. (Og så tok jeg en test til på samme urin, sånn i tilfelle det var noe galt med testen. Og så sendte jeg bilde til ei veninne som har lang prøvehistorikk, hun ringte og gratulerte og var helt på gråten).

Blir straks 43, jeg har fire og han har to barn fra før. Det blir vårt første sammen. Dette var PP4. 3+3 i dag, termin 20. august.

La dette gå veien :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001
 
Oooffff, la meg ikke jinxe noe ved å skrive her!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jeg turte ikke melde meg inn i noen prøvegruppe denne måneden, tenkte det var bad luck...:facepalm:

Positiv test i dag, 10 DPO! Svak strek, men ikke tvil om at den var der. (Og så tok jeg en test til på samme urin, sånn i tilfelle det var noe galt med testen. Og så sendte jeg bilde til ei veninne som har lang prøvehistorikk, hun ringte og gratulerte og var helt på gråten).

Blir straks 43, jeg har fire og han har to barn fra før. Det blir vårt første sammen. Dette var PP4. 3+3 i dag, termin 20. august.

La dette gå veien :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001
Så godt å se deg her! :Heartred Vi har snakket litt inne på prøveforumet. :)
 
24 år og samboer. Prøvd på barn siden september 2017 og har hatt en dødfødsel uke 23 og en nydelig jente født i uke 26 som bare ble 3,5 uker gammel. Skummelt å melde seg inn her, men nå håper jeg virkelig at dette går veien
 
Hei! Det er skummelt å skrive seg på her så tidlig, men som andre så er det vanskelig å holde seg unna...

Jeg er 24 år og kommer fra Trondheim :) Jeg og samboeren min har vært forlovet i litt over to år, og sammen siden 2014 :) vi har lenge prøvd å bli gravide, men uten hell. Visste seg til slutt at grunnen var manglende eggløsning. Ble satt på letrozol slutten av 2017/begynnelsen av 2018, og funket ikke før tredobbel dose. Så ble vi gravide i november 2018, men han ble født i uke 24+4 den 3. mai 2019, og døde dessverre 20 timer etterpå av en hjerneblødning :( :’( <‘3 etter da har fokuset vært på å bli gravid igjen, men det tok evigheter før mensen var tilbake! Da den kom var det igjen styret med å starte på letrozol, og nå har det klaffet med hjelp av det nok en gang! Nå håper vi virkelig at han/hun sitter inne til august <3 er livredd sa og ma, men prøver å tenke positivt. Holder meg til dette fine sitatet;

Prepare for the worst, and hope for the best!
Ååå gratulerer så mye kjære du! Ble så glad nå når jeg så deg her. En glede å være i samme termingruppe som deg igjen. Håper så sterkt for oss begge nå :Heartred
 
Ååå gratulerer så mye kjære du! Ble så glad nå når jeg så deg her. En glede å være i samme termingruppe som deg igjen. Håper så sterkt for oss begge nå :Heartred

Same <3 fantastisk!! Håper virkelig det går! Fortjener det så utrolig mye
 
Dytter denne opp for de som er ankommet de siste dagene. :)
 
Hei, jeg har vært her en stund uten å ha presentert meg. Beklager. :)
Jeg er 26 år gammel og kommer fra utlandet men har kommet til Norge for å bo med min kjæreste. Vi ville gjerne få barn sammen og jeg trodde at det kommer til å ta lang tid for oss fordi jeg har pre-diabetes. Men jeg ble gravid på første forsøk!:D
Terminen min er slutten av juli/ begynnelsen av august og det er fint å være sammen med dere her! Håper at vi blir sammen her hele veien! :Heartbigred
 
30 år gammel, bor i Oslo med min samboer som er like gammel :) Dette blir vårt første barn. Har hatt en litt trøblete vei med tre positive tester som ikke har resultert i terminspire. Håper det går denne gangen med litt støttemedisiner :Heartred
 
Jeg er 27, samboeren tre år eldre. Bor på en øy utenfor Bergen. Vi har ei lita skatt i himmelen, født i august 2019 i uke 21+3. Nå er vi gravid igjen og håper sånn på et lite hjerteplaster :Heartred
 
Hei! Jeg har også hengt her en stund uten å presentere meg:p 27 år fra Hedmark. Er forlovet med verdens beste mann på 29 år. Sammen har vi ei jente født i 2016. Hun ble til naturlig i pp4. Vi begynte å prøve på barn nr 2 i høsten 2017 da vi ønsket to tette. Slik ble det ikke. Etter to år fikk vi endelig hjelp og ble gravide med ICSI. Foreløpig termin er 20.august❤️

Vi eier et hus sammen som vi til stadig bygger på og pusser opp. Begge jobber 100%.
 
Hei dere!
Har hengt her litt så nå er det på tide med en liten intro.
34 år, psykolog, bosatt på Østlandet i enebolig med samboer.
Sluttet på pille i høst og ble gravid ganske raskt. Alt er spennende, nytt og gledelig. Og en veldig ønsket situasjon. Sluker alt av info og følger med på dere andre.
Termin er foreløpig 24.08 og håper med alt jeg har at dette går bra! :Heartred
 
Jeg er 40, har fire barn fra 1 til 9 år, samboer og tre hunder. Vi bor på en gård i nord, og har ca 200 sau. I tillegg studerer jeg litt og jobber litt ved siden av. Dagene står ikke stille :hilarious:
 
Har også vært her en stund uten presentasjon.

Jeg er nettopp blitt 34 år, bosatt i Østfold, kommer opprinnelig fra Vestlandet. Venter mitt første barn sammen med samboer, som er 39 år. Jeg og samboer har vært sammen i 5 år, og samboer 2-3 av de. Vi har nettopp kjøpt hus som vi skal flytte inn i om ikke lenge. Fra 65 kvm til 190 kvm, gjett om vi gleder oss!

Vi har hatt ønske om å begynne å prøve å bli gravide siden januar 2018, men akkurat da ble det oppdaget grove celleforandringer og jeg måtte konisere (operere bort litt av livmortappen). Jeg ble rådet til å vente minst ett år før vi prøvde for at det skulle gro ordentlig. Pga misforståelser satte jeg ikke i gang med hpv-vaksine før etter 6 mnd kontrollen, som gjorde at jeg igjen ble frarådet å prøve før jeg hadde gjort vaksinen ferdig, og den skal du ta tre ganger over 9 månender. Dermed har vi måttet vente til nå nylig (totalt 1,5 år ++) for å få klarsignal til å prøve.

Når vi var klare timet vi det inn med EL tester, gjorde en datenight av det ;) så gikk det på første ordentlige planlagte forsøk(!). Jeg som har vært så redd for at det skulle ta årevis, og at det skulle bli for sent. Vi ble overrasket og kjempeglade begge to. Føler meg veldig heldig, til tross at vi fikk vente såpass lenge med å i det hele tatt prøve.:smiley-bounce012 Har termin 3.august.

Ellers da? Jobber som rådgiver i en av de større kommunene i Østfold med noe jeg brenner for. Har mastergrad i faget jeg representerer. Liker å dra på konserter, teater, kunstutstillinger, dra ut i skog og mark og fjellturer. Alt som stimulerer sansene! Håper på å kunne være mye utendørs i permisjonen. Er også glad i matlaging og ser i all hemmelighet alt for mye på MasterChef Australia. Gleder meg også til å ordne hjemme med huset, hage, planter og alt som hører med. Er egentlig glad i trening, men det har vært bortprioritert en god stund nå.

Er spent på hvordan jeg blir som mamma. Jeg tipper en hønemor som vil at barnet skal klatre i trær og utfolde seg på alle måter (men at jeg ikke klarer se på) :happy090

gleder meg til å dele reisen videre med dere og høre deres historier!
 
Back
Topp