Hvem er vi? Presentasjonstråd

HappyMom86

Elsker forumet
Assistert-jentene
Jeg fant ikke noe sånn tråd, så da starter jeg.

HappyMom86
Jeg er 37 år gammel og bor sammen med samboeren min og 2 barn fra et tidligere forhold. Vi har prøvd på vårt første felles barn i over 3 år nå.

Vi forsto tidlig at her måtte det IVF til. Vi greide det på forsøk nr 3 og det var lykke og jubel. Vi var på ultralyd og så bankende hjerte og alt så bra ut bortsett fra at småen var litt liten. Vi fikk ny kontroll og der målte de at den hadde vokst. Så kom vi til uke 12 og det var tid for NIPT og ny ultralyd. Vi holdt på å få granatsjokk. Der var det jo tvillinger på skjermen. Så fikk vi vite at det var veldig høy risiko for at vi kom til å miste dem. De delte både morkake og fostersekk.

Vi kom ikke lenger enn til 17+4 så var det over og ut. Dette skjedde i Mai i fjor. Så at vi nå har termin i Mai er veldig spesielt.

Håper virkelig at denne her lille i magen holder ut og ikke finner på noe tull.
 
Jeg er 26 år gammel. Fikk påvist pcos da jeg var 19år gammel hos Medicus. Fikk beskjed om å dra hjem å google. Kjempeproft svar:whacky011 Fikk senere en fastlege som kun snakket om at jeg måtte slanke meg. Tilogmed da jeg var hos ham etter ei bilulykke snakket han kun om det. Jeg kom aaldri til å få hjelp noe sted om jeg ikke begynte på streng lavkarbo…
Byttet fastlege ifjor og hun henviste meg til fertilitetsseksjonen på st.olavs med engang. Ble satt på primolut og deretter letrozol, og etter etter 3 sykluser fikk jeg endelig eggløsning og samtidig positiv graviditetstest. :) Krysser fingrene for at alt går bra
 
Jeg er 29 år, jobber som ingeniør, er gift og har en gutt på 2 år :)
Hadde en MA i 2020, neste gang vi ble gravid gikk det bra og sønnen vår kom juli 2021. Hadde igjen en MA nå i sommer, så får vi se hva denne runden bringer :) kjenner jeg er redd og usikker, og har lite tro på at dette skal gå, men prøøver å tenke at akkurat NÅ så er jeg gravid! :)
 
Jeg er 26 år gammel. Fikk påvist pcos da jeg var 19år gammel hos Medicus. Fikk beskjed om å dra hjem å google. Kjempeproft svar:whacky011 Fikk senere en fastlege som kun snakket om at jeg måtte slanke meg. Tilogmed da jeg var hos ham etter ei bilulykke snakket han kun om det. Jeg kom aaldri til å få hjelp noe sted om jeg ikke begynte på streng lavkarbo…
Byttet fastlege ifjor og hun henviste meg til fertilitetsseksjonen på st.olavs med engang. Ble satt på primolut og deretter letrozol, og etter etter 3 sykluser fikk jeg endelig eggløsning og samtidig positiv graviditetstest. :) Krysser fingrene for at alt går bra
Så utrolig trasig at legen kun har vært opptatt av vekta. Håper nye legen er bedre og at du får hjelp til det du trenger.
 
Hei :happy:
32 år, bor sammen med samboer som jeg også har ett barn med fra før, som blir 2 år i oktober. Får nesten dårlig samvittighet når jeg skriver dette etter dere første, men har ikke opplevd problemer/komplikasjoner med å unnfange eller beholde spiren, men forrige svangerskap var utrolig tøft og smertefullt gjennom hele løpet, og barseltiden var alt annet enn bra. Så jeg sitter her med litt skrekkblandet fryd for å gå gjennom det igjen. Men det er enda et ønskebarn jeg har ventet lenge på, så vi gleder oss aller mest:Heartred så tar vi det som det kommer:happy:
 
Hei :happy:
32 år, bor sammen med samboer som jeg også har ett barn med fra før, som blir 2 år i oktober. Får nesten dårlig samvittighet når jeg skriver dette etter dere første, men har ikke opplevd problemer/komplikasjoner med å unnfange eller beholde spiren, men forrige svangerskap var utrolig tøft og smertefullt gjennom hele løpet, og barseltiden var alt annet enn bra. Så jeg sitter her med litt skrekkblandet fryd for å gå gjennom det igjen. Men det er enda et ønskebarn jeg har ventet lenge på, så vi gleder oss aller mest:Heartred så tar vi det som det kommer:happy:
Et tøft svangerskap er ikke bare bare. Håper det går mye bedre denne gangen. ❤️
 
34 år, samboer, to tette barn i småskolealder.
Har lenge vært usikker på om vi skulle ha et tredje barn, men jeg fjerna spiralen forrige høst og satt ikke inn ny. Vi har da vært uten prevensjon, og tenkt at det som skjer det skjer. Har ikke fulgt med på eggløsning eller noe. Så ble jeg planlagt uplanlagt gravid i mai, men mista i juni. Da kunne vi ikke gi oss der, og ble da veldig planlagt gravid nå. Håper denne sitter :nailbiting:
 
Jeg fant ikke noe sånn tråd, så da starter jeg.

HappyMom86
Jeg er 37 år gammel og bor sammen med samboeren min og 2 barn fra et tidligere forhold. Vi har prøvd på vårt første felles barn i over 3 år nå.

Vi forsto tidlig at her måtte det IVF til. Vi greide det på forsøk nr 3 og det var lykke og jubel. Vi var på ultralyd og så bankende hjerte og alt så bra ut bortsett fra at småen var litt liten. Vi fikk ny kontroll og der målte de at den hadde vokst. Så kom vi til uke 12 og det var tid for NIPT og ny ultralyd. Vi holdt på å få granatsjokk. Der var det jo tvillinger på skjermen. Så fikk vi vite at det var veldig høy risiko for at vi kom til å miste dem. De delte både morkake og fostersekk.

Vi kom ikke lenger enn til 17+4 så var det over og ut. Dette skjedde i Mai i fjor. Så at vi nå har termin i Mai er veldig spesielt.

Håper virkelig at denne her lille i magen holder ut og ikke finner på noe tull.
Åh <3 Jeg husker deg fra mitt forrige forum, så godt å lese at du er gravid igjen :Heartred
 
34 år, forlovet, har ett felles barn på 10 mnd :Heartred Forloveden har 2 barn fra før. Før vi fikk vår gutt så var vi gjennom 3 SA, gikk derfor på støttemedisiner da han lille satt. Vi skulle vente med å prøve på nr 2 til august 24 pga bryllup. Men nå er heller bryllupet utsatt:love7 Og dette er vårt største ønske:Heartred

Kan skrive mer om oss når vi kommer inn på skjult, dog litt skummelt å presentere meg, da jeg er redd for å jinxe :angelic:
 
26 år og gift. Jobber som miljøterapeut med psykisk utviklingshemmede. Dette er første svangerskap. Bestemte oss for å prøve i sommer og satt faktisk på første eggløsning. Var helt sjokkert, for jeg trodde ikke det skulle gå så fort. Var veldig forberedt på å vente en stund. Men veldig glad for at jeg klarte å bli gravid så fort, så får vi håpe det sitter.
 
Er 31år. Jobber som sykepleier. Gift og har to jenter fra før på 1 og 2,5år. Brukte nesten 2år på å få første barnet og det var mye tårer og tøffe tider! Fikk stabilisert kroppen hormonelt og fikk vår etterlengtede skatt, og nr 2 og nå 3 har sittet på første skudd:hello2 Håper at dette svangerskapet også går fint og at baby er frisk og fin i magen gjennom både for meg selv og resten av dere!
 
Dame 37 år :happy: Jobber i både kafé og butikk. Gifter meg på lørdag:love7er ellers veldig glad i trening.
Har vært prøvere i 4 år, 3 av årene assistert befruktning. Vi har hatt 5 uttak, 10 innsett og 5 runder med inseminasjon som har endt med 2 kjemiske, 1 SA og 1MA.
Hååååper inderlig at det holder hele veien denne ganga :Heartred
 
39 år, gift (6 års bryllupsdag i morgen). Jobber som kommunikasjonsrådgiver. Har ei jente på 2år og 8mnd, og har prøvd på nr to i to år. Vært en skikkelig bumpy road med celleforandringer, prøveforbud, selvdiagnostisering av progestronsvikt der jeg måtte gå privat for å få hjelp. Mistet 3 ggr siste året. Første MA i 11+5, andre var blæremola i 7+6 og siste SA i 5+4. Ble nå gravid i siste syklus før planlagt ivf-oppstart i syklusen som skulle starta i går. Håper inderlig denne sitter.
 
34 år og gift, to barn på småtrinnet og en 1 åring❤️ Mistet en liten gutt i uke 19 for to år siden❤️ Første halvdel av forrige svangerskap var tøft, siste halvdel var kjempe fin❤️ Spent på hvordan det blir nå :)
 
Back
Topp