Hvem er sykemeldt?

Løkkamamma84

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Hei dere
Jeg er så nysgjerrig på hvor mange her inne som er sykemeldt nå. Jeg har klart meg i jobb til nå. Men i morgen blir det legetime og forespørsel om sykemelding pga kvalme :( (Er 7+1) Merker at jeg har helt utrolig dårlig samvittighet for jobben og at det sitter langt inne å be om sykemelding. Spesielt fordi jeg bare brekker meg, men ikke kaster opp så mye, men går konstant og er slapp og skjelven og kvalm. (skal sies at jeg var sykemeldt en uke i begynnelsen av januar pga virusinfeksjon også da)

Føles liksom så rart å skulle bli sykemeldt for noe jeg har "valgt selv" og føler på en måte at jeg svikter jobben :( Føler nesten også at jeg gjør noe galt når jeg nå skal be om en sykemelding og at legen liksom kan tro at jeg juger.. Merkelig følelse o_O
Flere som har det sånn?

Jeg skal tilbake i 100% jobb imorgen, etter 1 uke sykemeld pga influensa og blødninger. Kjenner jeg gruer meg, for kvalmen har tatt seg veldig opp siste uka, er 7+0 imorgen.. Nei, du må tenke på deg selv og lille❤️ jobben klarer seg nok :)

Hei dere
Jeg er så nysgjerrig på hvor mange her inne som er sykemeldt nå. Jeg har klart meg i jobb til nå. Men i morgen blir det legetime og forespørsel om sykemelding pga kvalme :( (Er 7+1) Merker at jeg har helt utrolig dårlig samvittighet for jobben og at det sitter langt inne å be om sykemelding. Spesielt fordi jeg bare brekker meg, men ikke kaster opp så mye, men går konstant og er slapp og skjelven og kvalm. (skal sies at jeg var sykemeldt en uke i begynnelsen av januar pga virusinfeksjon også da)

Føles liksom så rart å skulle bli sykemeldt for noe jeg har "valgt selv" og føler på en måte at jeg svikter jobben :( Føler nesten også at jeg gjør noe galt når jeg nå skal be om en sykemelding og at legen liksom kan tro at jeg juger.. Merkelig følelse o_O
Flere som har det sånn?

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg har så dårlig samvittighet hver eneste gang jeg ikke er på jobb. Har hatt 3-4 dager siden nyttår. Hadde en dag forrige uke og er redd for at det blir noen dager denne uken, influensa er på vei. Har litt lyst å be om sykemelding da det vil føles litt mer "godkjent" enn at jeg bare er syk igjen, men sykemelding pga influensa? Jeg fortalte rektor at jeg er gravid forrige uke slik at jeg skal få litt forståelse..

Jeg forstår hva du mener med å bli sykemeldt for noe man har valgt selv, men det er også nå det er viktig at vi faktisk hører på hva kroppen sier. Og hvis kroppen sier vi må ta det rolig, så må vi lytte.. Lykke til i morgen. Forklar så ærlig som mulig til legen hvordan du har det, forhåpentligvis vil h*n lytte.

Jeg er sykemeldt. Har nesten ikke jobbet siden jul. Fungerer ikke med kvalmen, men er utmattet i tillegg. Legen ga meg sykemelding uten av jeg bad om det når jeg fortalte om formen. Har 1,5 uke igjen av sykemeldingen nå, og håper jeg kan komme tilbake i jobb. Det er kjedelig bare ligge på sofaen hjemme, men hvis jeg ikke blir bedre snart er jeg redd jeg ikke kommer meg i full jobb med det første. Men kanskje det går med kortere dager, så jeg får tatt unna verste morgenkvalmen f.eks. :-)

Jeg har også veldig samvittighet ovenfor jobben og fortalte det til sjefen med en gang for ar han skulle forstå bedre! Men du må tenke på kroppen din! Husk at barna er fremtiden, og de nye arbeidsgiverne, så du gjør faktisk noe Bra for jobben sånn generelt sett med å ruge frem et barn :-)

Jeg har egentlig vært heldig frem til ganske nylig, selv om formen har vært svingende. Kun brukt 4 egenmeldingsdager siden nyttår. De siste dagene har jeg imidlertid vært kvalm og uvel hver dag, sliter med manglende matlyst og dårlig søvn (ligger og tenker og bekymrer meg) Er også sliten og generelt i dårlig form. Fikk derfor sykmelding av legen 1 uke. Hun spurte hvor lenge jeg trengte sykmelding men jeg hadde ikke samvittighet til å si lenger enn en uke. Hadde skikkelig dårlig samvittighet da jeg ringte sjefen for det er jo ikke sånn at jeg kaster opp hele tiden heller..har kun kastet opp noen få ganger. Likevel er det sånn at jeg gruer meg til å gå på jobb fordi jobben i seg selv krever at jeg er i god fysisk form (jobber som sykepleier)

Jeg har nettopp blitt sykemeldt og er 11+1 i dag. Her ga rett og slett kroppen min opp. Følte meg syk hele tiden. Og er skikkelig kvalm. Sliter veldig med bekkenet også.
Ikke noe gøy å ikke klare å fungere i jobb men føler heller det ikke er rett ovenfor jobben at jeg ikke kan gi alt heller.

Jeg står alene på jobben og kan ikke sitte meg ned når jeg vil så er ikke så lett å jobbe da.

Vært sykemeldt 1 1/2 uke nå. Sykemeldingen gikk ut i går, men jeg har måttet ringe jobben og legen for å si at jeg fortsatt er i like elendig form. Har valgt å være ærlig med arbeidsgiver om hvorfor jeg er borte, selv om jeg egentlig hadde planer om å holde det skjult en god stund enda ;) Har ikke vært til legen enda i dag, bare snakket med dem på telefonen, så jeg aner ikke hvor lenge jeg blir sykemeldt videre.

Jeg er 100% sykemeldt. Vært det i 4 uker :( Har hyperemesis :(

Hei dere

Flere som har det sånn?
Ikke ha dårlig samvittighet. Det er ikke mange ganger i en kvinnes liv at hun er gravid. Det er viktig å ta vare på seg selv kanskje mer nå enn noen gang. Du bærer tross alt et barn :-)
Her har jeg vært sykemeldt en ukes tid pga jeg spottet litt og har rett og slett ikke klart å konsentrere meg på jobb. Legen ville jeg skulle slappe av mest mulig og ikke stresse. Jeg sparer ikke på sykemeldingene :-)

Er sykemeldt på 5 uka nå. Har ekstrem svangerskapskvalme. Har ikke noe dårlig samvittighet da jeg uansett ikke hadde fungert på jobb. Og vi har enda mange år vi skal jobbe. Når man er gravid skal man lytte til kroppen og ta hensyn til seg selv! :)

Jeg og er sykemeldt nå, legen ville sykemelde meg to uker med en gang, men jeg hadde inne samvittighet til å være borte lenger enn en:)

Jeg er sykemeldt. Har nesten ikke jobbet siden jul. Fungerer ikke med kvalmen, men er utmattet i tillegg. Legen ga meg sykemelding uten av jeg bad om det når jeg fortalte om formen. Har 1,5 uke igjen av sykemeldingen nå, og håper jeg kan komme tilbake i jobb. Det er kjedelig bare ligge på sofaen hjemme, men hvis jeg ikke blir bedre snart er jeg redd jeg ikke kommer meg i full jobb med det første. Men kanskje det går med kortere dager, så jeg får tatt unna verste morgenkvalmen f.eks. :)

Jeg har også veldig samvittighet ovenfor jobben og fortalte det til sjefen med en gang for ar han skulle forstå bedre! Men du må tenke på kroppen din! Husk at barna er fremtiden, og de nye arbeidsgiverne, så du gjør faktisk noe Bra for jobben sånn generelt sett med å ruge frem et barn :)

Ja det er sant det :) prøver å tenke at jeg gjør noe bra for samfunnet.. hehe..Fikk sykemelding i to uker i dag, med mulighet for forlengelse :)

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg har så dårlig samvittighet hver eneste gang jeg ikke er på jobb. Har hatt 3-4 dager siden nyttår. Hadde en dag forrige uke og er redd for at det blir noen dager denne uken, influensa er på vei. Har litt lyst å be om sykemelding da det vil føles litt mer "godkjent" enn at jeg bare er syk igjen, men sykemelding pga influensa? Jeg fortalte rektor at jeg er gravid forrige uke slik at jeg skal få litt forståelse..

Jeg forstår hva du mener med å bli sykemeldt for noe man har valgt selv, men det er også nå det er viktig at vi faktisk hører på hva kroppen sier. Og hvis kroppen sier vi må ta det rolig, så må vi lytte.. Lykke til i morgen. Forklar så ærlig som mulig til legen hvordan du har det, forhåpentligvis vil h*n lytte.

Det funka det. Var veldig ærlig og fortalte at jeg nesten ikke klarte å glede meg over graviditeten lenger. Han var veldig rolig og betryggende og sa at det går over og at depresjon kommer pga kvalme og svimmelhet .. .så jeg ble sykemeldt i to uker, med mulighet for forlengelse etter det. Faktisk en deilig følelse å kunne slappe litt av i hodet :)

Ikke ha dårlig samvittighet. Det er ikke mange ganger i en kvinnes liv at hun er gravid. Det er viktig å ta vare på seg selv kanskje mer nå enn noen gang. Du bærer tross alt et barn :)
Her har jeg vært sykemeldt en ukes tid pga jeg spottet litt og har rett og slett ikke klart å konsentrere meg på jobb. Legen ville jeg skulle slappe av mest mulig og ikke stresse. Jeg sparer ikke på sykemeldingene :)
Ja det er sant det. Blei sykemeldt og prøver å la samvittigheten ligge :)

Jeg dro på jobb i morges, men kjente at det ikke ville gå. Så jeg laget vikaropplegg (hei lærer-livet) og dro hjem. Etter å ha sovet hele dagen og bare blitt dårligere er jeg rimelig sikker på at jeg har influensa. Jeg er egentlig ganske blessed med veldig godt immunforsvar og har kun hatt influensa en gang i livet. Da var jeg sengeliggende i 3 dager og så tok det noen dager etter det før jeg var tilbake til meg selv.
Bør jeg kontakte lege og be om sykemelding? Og hvordan er det med influensa og graviditet?

Jeg er ganske ny i jobben min og kjenner dette tærer veldig. I tillegg har sjefene mine fleipa med at jeg ikke må finne på å bli gravid.. jeg har jo vært uten prevensjon i fem år så hadde ikke falt meg inn at det skulle skje nå. Er veldig glad og vil ikke klage egentlig men i dag var den verste dagen noensinne. Klarer ikke si noe og føler de skjønner at noe er på ferde. Måtte ha spy pose i fanget når jeg endelig kunne dra hjem..etter overtid såklart. Stoppet og gråt en skvett før jeg kjørte helt til barnehage og sfo å plukket opp barna. Jeg klarer ikke lukter og er konstant kvalm og sliten. Funker ikke hjemme og det føles som et nederlag :(
Har ingen anelse om hvor langt jeg er på vei, når jeg skal fortelle barna/familie og når jeg skal til lege. Handler bare om å komme seg igjennom dagene.. :yuck:

Foreløpig har jeg jobbet 100%, og håper å gjøre det lengst mulig. Har pasienter som ikke kan overlates til andre for noen uker, så jeg krysser fingrene for at det går greit:wideyed:

Jobber fortsatt fullt, er det komplette kaos på jobben med sykdom og sykemeldinger, så det sitter langt inne å sykemelde seg, selv om jeg sliter mye med kvalme, lite matlyst og slapphet. Sønnen min har vært en del syk over jul, så har hatt flere dager hjemme med han, tror det har reddet meg så langt..

Jeg er ganske ny i jobben min og kjenner dette tærer veldig. I tillegg har sjefene mine fleipa med at jeg ikke må finne på å bli gravid.. jeg har jo vært uten prevensjon i fem år så hadde ikke falt meg inn at det skulle skje nå. Er veldig glad og vil ikke klage egentlig men i dag var den verste dagen noensinne. Klarer ikke si noe og føler de skjønner at noe er på ferde. Måtte ha spy pose i fanget når jeg endelig kunne dra hjem..etter overtid såklart. Stoppet og gråt en skvett før jeg kjørte helt til barnehage og sfo å plukket opp barna. Jeg klarer ikke lukter og er konstant kvalm og sliten. Funker ikke hjemme og det føles som et nederlag :(
Har ingen anelse om hvor langt jeg er på vei, når jeg skal fortelle barna/familie og når jeg skal til lege. Handler bare om å komme seg igjennom dagene.. :yuck:
Åh, hjelpes, det der funker jo ikke! Ring legen i morgen, sånn kan du ikke ha det. Begynte nesten å gråte av å lese innlegget ditt, jeg:(

Back
Topp