Hvem er fremdeles i jobb?

Sommerfugl85

Betatt av forumet
Jeg er 60 % sykemeldt pga bekkenet, kvalme og sliten. Men vet ikke hvor lenge jeg klarer det, for kjenner fort ekstra med kynnere og bekkenet verker ekstra de dagene jeg er på jobb.
Har ikke blitt lagt noe særlig tilrette på jobb, lederen mente at det var jo tilrettelagt siden jeg ikke arbeidet hver dag, men det er da legen som har sykemeldt meg fordi kroppen sier ifra ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg måtte kaste inn håndkleet forrige uke ble da 100 % sykmeldt. Å kjenner med et hus, en 2 åring , lite søvn og et bekken som ikke vil være venn med meg at det er helt greit å få være hjemme å slappe av og lade batteriene om dagene.
 
Er i 100% jobb og tror det skal gå greit disse siste 4 ukene før perm, men hvem vet, hvem vet. Det begynner å røyne på, søvnmangel merkes godt, er litt ineffektiv - men har ikke smerter noe som helst sted og alt vel. Men kan bli litt kvalm av å sitte 'sammenbrettet' for lenge av gangen på kontorstolen. Er mitt første barn, hører rykter om at det er større sjans for litt bekkenrelaterte issues ved neste barn..?
 
100 % jobb her og, jobber til jeg går ut i permisjon, går helt fint her, heldigvis :)
 
Jobber to dager i uka av mine 4. Altså 50% sykemeldt pga bekkenlåsning og kvalme.
Fungerer godt å jobbe to dager, sjefen er god til å legge til rette. Men 4 dager etterhverandre ble for mye...
 
Jobber 60% av min 90% stilling. Er sykmeldt 40% pga. bekkenløsning. Fungerer fint så blir nok slik frem til perm om 5 uker om det ikke skjer noe drastisk. Greit å få litt fri til å hente seg inn igjen innimellom. Jobber med funksjonshemmede i rullestol, så er ikke den letteste jobben fysisk heller.

Er svært fornøyd med dette. Forrige gang gikk jeg hjemme fra uke 25 med svangerskapspenger.
 
Så misunnelig på dere som fortsatt jobber! Jeg ble 100% sykemeldt før jul, og jeg kjenner på kroppen min at det nok var greit. Men jeg savner kollegene mine og jeg savner arbeidsoppgavene mine og jeg savner å føle at jeg har noe fornuftig å gjøre et par dager i uka i alle fall.. Greit nok å gå hjemme og klare å gjøre litt rent og vaske litt klær, og likevel orke å være mor for toåringen på ettermiddagen.. Men jeg blir litt apatisk av å gå hjemme i en "snart-baby-boble" også.. Blir nok bedre når baby kommer :)
 
Jobber 30%, arbeidstilretttelegging pga fysisk tungt arbeid. Så får svangerskapspenger. Ikke sykemeldt :) 3-4 uker til permisjon
 
Jeg er 40% sykemeldt og jobber hver dag. Blir lenge å sitte så mange timer på kontorstol. Skulle ønske jeg fikk 50%sm pga mer fleksibelt, mn litt sta lege. Går stort sett greit og bare 5 uker igjen til permisjon :) Yoohooo!
 
Jeg var 50% sykemeldt i hele desember, og nå etter nyttår har jeg blitt 70% sykemeldt. Jobber tre halve dager i uka, det fungerer kjempegreit. Tror jeg skal klare det fram til permisjon.
Hadde jeg ikke fått jobbe halve dager, hadde jeg nok vært 100% sykemeldt.
Deilig å jobbe litt, så ventetiden ikke blir så lang!
Legen min lar meg omtrent velge selv hvor mye jeg skal jobbe eller om jeg skal være sykemeldt.
 
Jeg jobber 100%, merker litt i bekken og rygg. Er trøtt og sliten etter jobb, men går fortsatt veldig fint. Har fått tilrettelagt kun dagjobbing og arbeidsoppgaver nå etter jul, håper jeg kan jobbe helt til permisjonen starter.
 
Står i 100 % fortsatt, men merker at det røyner på nå. Søvnmangel og ryggvondt. Er ganske inefektiv til tider også... Har nevnt det for sjefen, og skal til jordmor på torsdag, så lurer på om jeg skal be om å få gå ned til 80 %. Begynne litt senere på morgenen og gå hjem litt tidligere på ettermiddagen, så tenker jeg at det går fint resten av svangerskapet. :)
 
Står i 100 % fortsatt, men merker at det røyner på nå. Søvnmangel og ryggvondt. Er ganske inefektiv til tider også... Har nevnt det for sjefen, og skal til jordmor på torsdag, så lurer på om jeg skal be om å få gå ned til 80 %. Begynne litt senere på morgenen og gå hjem litt tidligere på ettermiddagen, så tenker jeg at det går fint resten av svangerskapet. :)
Du må til fastlegen for å få sykemelding. Jeg trodde man kunne få det hos jordmor, så var ganske skuffa da hun sa jeg måtte til legen. Hadde jo venta på den timen hos jordmor, og så måtte jeg vente enda lenger for å få time hos fastlegen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Du må til fastlegen for å få sykemelding. Jeg trodde man kunne få det hos jordmor, så var ganske skuffa da hun sa jeg måtte til legen. Hadde jo venta på den timen hos jordmor, og så måtte jeg vente enda lenger for å få time hos fastlegen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jeg har all oppfølging på Rikshospitalet, også jordmor og eventuelt lege, så det går nok greit. :) Men hvis jeg ikke hadde vært der, så hadde jeg måttet dratt til fastlegen min.
 
Vært 100 % siden uke 20.
 
Jobber 100% fortsatt, har ikke vært syk en eneste dag i svangerskapet ;-) 6uker til permisjonen starter, regner med at det skal gå fint ;-) men det blir mye sitting på kontorstolen, skulle gjerne vært mer i aktivitet på jobb!
 
Har vært 100 prosent sykemeldt ganske lenge nå faktisk. Har prøvd et par ganger å kommet tilbake i jobb som 50 prosent og mindre. Men det var desverre helt nytteløst. :-( men nå begynner mammapermen om ikke mange ukene:) det er bare 5 uker igjen til terminen min og. Iiik:)
 
Sniker fra juli.. Var det nok med at jobben din er fysisk tung for å få svangerskapspenger? Hva jobber du med?

Ja, det var nok. Jobber som kjøkkensjef/kokk :) Mye ståing og gåing som sliter på rygg/bekken. Så etter rundt uke 22 tror jeg det var begynte jeg å jobbe 50% 4 timers vakter hver dag i stede for 8-9 timer. På den måten kunne jeg fortsette å jobbe helt til permisjonen starter. Ellers ville nok ryggen ha røket for lengst ;) Det er forsåvidt ikke bare det at det er en fysisk jobb, men at de ikke har mulighet til å tilrettelegge. Dersom det hadde vert mulig å omplassere meg til en mindre fysisk stilling ville det gjordt det. Men når det ikke går tilrettelegger de ved å minske antall timer per dag
 
Back
Topp