Hvem ammer?

Jeg fullammer! Litt slitsomt av og til, skulle gjerne delt arbeidet med mannen en gang i blandt. Men det er noe spesielt med den kosestunden der med lille gutt, som jeg heller ikke vil bytte bort. Pluss at det er jo utrolig praktisk- har alltid maten klar i rett temperatur og fullt tilgjengelig ;-) og minien elsker det jo over alt på jord!

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, lufttørking er gull.

Men husk å putte inn puppene før du går å åpner døra der en veldig flau fjortis står og skal selge noe for fotball-laget sitt. For det kan bli litt flaut når du selv titter ned på vei opp trappa og ser puppene henger ute til tørk. ...

Yes.. I speak from experience :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk, you just made my day :D :D tror jeg hadde smelt igjen døra og lagt meg i fosterstilling etter en sånn opplevelse :p

Pga av utrolig dårlig hud med eksem som igjen gjør at huden på brystene er tynn, og veldig dårlig erfaring fra sist gang hvor jeg ammet i 4 mnd med konstant sopp og 4 betendelser og pumping og skjold og masse styr ble jeg frarådet å amme av legen denne gang.
Og må si for meg er det den beste avgjørelsen noen sinne. For jeg er en myye bedre mamma som er tilstedet denne gang og kan kose meg. Har vært litervis med bøtter mindre med tårer denne gang.

Så jeg sier stolt at jeg gir MME for det er det absolutt beste for meg og min baby.

Fullammer.
Praktisk, men føler jeg må ha med snuppa hvor hen jeg går. Men i dag skal samboer få gi henne mm på flaske, så jeg får vært på flere behandlinger uten å stresse for mye. Skal til lege inne i byen nå kl 10, så hjem, så rett ut igjen til behandling av ryggen og bekken kl 12.30.

Pga av utrolig dårlig hud med eksem som igjen gjør at huden på brystene er tynn, og veldig dårlig erfaring fra sist gang hvor jeg ammet i 4 mnd med konstant sopp og 4 betendelser og pumping og skjold og masse styr ble jeg frarådet å amme av legen denne gang.
Og må si for meg er det den beste avgjørelsen noen sinne. For jeg er en myye bedre mamma som er tilstedet denne gang og kan kose meg. Har vært litervis med bøtter mindre med tårer denne gang.

Så jeg sier stolt at jeg gir MME for det er det absolutt beste for meg og min baby.

Du har all grunn til å være stolt!
Uansett ! Kan tenke meg du har det så mye bedre denne gang:)

Jeg delammer, og er så fornøyd med det selv. Helt fantastisk for oss!
Pappa er veldig delaktig i matingen også, og i helgene når det er hans "tur" på nettene, gir han enten mme eller det jeg har pumpet meg. (Avhengig av hvor flink jeg hat vært)
Har en fantastisk permisjon, sliter meg ikke ut og har masse overskudd til baby, husarbeid,hunder og besøk som renner ned dørene våre (fortsatt!!) .
Har en baby som alltid er fornøyd også, og det er det aller viktigste for meg:)

Kos deg og nyt permisjonen med god samvittighet ! Man finner fort ut hva som passer for seg , heldigvis :)

Fullammer:-)

Fullammer! Og snuppa vil ikke ha flaske, så da er vi med mamma overalt...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Her er det også fullamming. Veldig koselig, og går egentlig ganske greit. Snuppa blir plutselig veldig sint på maten hvis hun blander sammen "sulten" og "trøtt", da blir hun illsint hver gang hun får melk i munnen. Men det går egentlig greit, hun vil ha mat med 2-4 timers mellomrom, og spiser raskt og effektivt før hun slipper fornøyd de fleste gangene.

Vi har tenkt å prøve mm på flaske da, for å øve oss litt før dåp og barnevakter... Jeg har så lyst å passe på å ha en skikkelig mett bebis i kirka i dåpen, og ha med mm på flaske for eventuelle plutselige ekstra sultbehov, og ha bunad i kirken. For når jeg faktisk passer inn i bunaden så hadde det vært stas :D

Oh, 345 gram opp på 6 dager! Halleluja! Brystbetennelse, såre bryster og antibiotika har vært verd det til slutt :p

Fullammer her også. Har planer om å fortsette med det til han begynner med fast føde. :) Heldigvis tar han flaske da, så hender jeg pumper litt inninellom så mannen kan mate hvis jeg trenger å få gjort noe annet.

Må bare få si til dere som gir mme at det absolutt ikke er noe nederlag. Med største gutten fikk jeg ikke til. Og jeg brukte unødvendig med tid på å være lei meg for det :) det viktigste er at baby får mat og trives. Ikke minst at mor har det bra :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Her fullammes det :)

Delammer. Har dessverre ikke nok melk til at hun blir mett. Skulle gjerne ha fullammet. Men ungen min må få det hun trenger.

Her er det MME dessverre, pga medisiner:( synes det var veldig trist, og er det fortsatt igrunn! Men det går vel over det også!

Fullammer;) har planer om å kutte ned og slutte til 6 mnd ;) skal da på festival, og ha barnepass om natten!;)

Back
Topp