Hva vil dere gjøre annerledes denne gang?

Ønsker å amme denne gangen. Fikk premature tvillinger sist gang og da var det bare å gi opp.

Jeg skal dra meg på sykehuset lenge før så jeg rekker å få smertelindring ;) så skal jeg ikke føde i mine vanlige klær, var et styr å få av etterpå pga veneflon og drypp

Jeg skal helst ikke være lengre på sykehuset enn jeg må.
Også vil jeg ikke ha besøk hjemme de første to ukene. Holder med storebror og pappa rundt meg tenker jeg ;-)
Og så vil jeg få til amming denne gangen bedre. Har ammet bare 4 uker og pumpa 2 uker før sambo sa at jeg skal gi opp. Kunne heller sover i stedenfor å sitte og pumpe til neste måltid. Takknemlig for den kommentaren fordi jeg trengte liksom at noen sier at jeg har prøvd nok.
Så nå vet jeg at babyen trenger ikke å ligge ved brystet i 4(!) timer og det holder med 15min hver side ;-)

Ellers syns jeg at mondingsakkupunktur hjalp på meg selv om jeg ikke kan samenligne fødselen min men trengte bare 5t på sykehuset :)

Her håper jeg på å komme meg til sykehuset (sist fødsel tok kort tid - kortere enn det tar for oss å kjøpte til sykehuset)...

Så skal jeg være mer aktiv i barseltiden, og be om hjelp tidlig om jeg havner i depresjon igjen... En del av det jeg og skal forsøke å unngå er å gå ytterligere opp i vekt etter fødselen - det er drepen på psyken... Men bor på bygda nå, så er mye fin natur å gå turer i med vogn :)

Ellers så skal jeg ta det som med nr to - ikke stresse med ammingen, inn med flaska etter ammingen om jeg denne gangen også ikke får nok melk (hadde bare melk til delamming i 3 mnd - deretter helt tørt) med størstesøster styrte jeg så fælt med pumping og at jeg skulle amme, at hun ikke la på seg pga for lite mat :(

Så er jeg kommet i gang med forebygging av bekkenproblemer - begynner med bassengtrening og fysioterapi før jeg har gangvansker... Heldigvis bedre i bekkenet enn med De to andre...

Men viktigste som jeg har lært fra de to første er at det ikke går an å planlegge for mye...

prøve å slappe litt mer av i svangerskapet, hadde et slitsomt et sist, og plagene har allerede meldt seg på samme nivå som sist :( også passe ekstra på hva jeg spiser for å ikke få enda en stor baby :)

Denne gangen ønsker jeg å være i bedre form under fødsel..
Fødsel nr 2 tok 41 timer fra første rie, og da var jeg helt kaputt da ungen endelig kom.
fødsel nr 3 tok 21 timer og allikevel, tenkte jeg at det nok hadde vært lurt å ha litt energi å gå på:-)
Men nå blir jeg rimelig dårlig under svsk med lavt blodtrykk og sterk kvalme i 9 mnd, så masse mosjon er vanskelig. Men vil prøve iallefall.

Slappe av!!! Nyte tilværelsen. Skal ikke amme denne gangen, så da blir ikke det noe å slite seg ut på heller. Var et helvete med de to første, så ødelagte hele barseltiden og det gjør jeg ikke flere ganger. Stole på meg selv og vite at alt går seg til etter en stund :D

Eg skal ta livet med ro sånn som eg gjorde med di 2 første. Jo mer styr jo mer stress. Men en ting vet eg. Å det er at det ammehjelpe greiene di har på sykehuset i haugesund å det skjemaet en må fylle ut. Det kan di ha for seg selv for min del. Klarer meg fint selv :-)

Back
Topp