Hva veier babyen din?

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Min på 4.5 mnd veier 6300 gram. Noe helsesøster mente er lite for sine 64 cm. Fikk også høre det på 3 mnd så har startet med grøt. Håper han legger litt på seg da. Han er ikke en rund baby men heller ikke mager synes jeg. Gått opp 350 g på 6 uker.

Ammer;) Hadde ikke dette problemet med første. Var en skikkelig lubben baby :p
 
Har ikke veid og målt på en måned, men sist var han 65cm lang og 8,3kg (3,5mnd), en skikkelig plugg av en skjønning! :) Spent på hvor stor han er blitt på 5mndkontroll om to uker...
 
Mini er snart 4,5 mnd og veide 6,5 ved rett over 4 mnd. Var 62,5 cm (fødd nesten 4 veker før termin) Hs var veldig fornøyd, fordi han følger kurva si. Følger din kurva si? Er vel det som er viktigst..
 
Mini er snart 4,5 mnd og veide 6,5 ved rett over 4 mnd. Var 62,5 cm (fødd nesten 4 veker før termin) Hs var veldig fornøyd, fordi han følger kurva si. Følger din kurva si? Er vel det som er viktigst..
Nei følger ikke kurven. Går bare nedover. Men var veldig stor ved fødsel da. 4200 g. Prøver å ikke bekymre meg. Men når hun ringer meg hjemme for å høre om vekt blir jeg jo litt bekymret. Har jeg for dårlig melk?:s hadde i overflod med første. Ammet mye og lenge. Til 1.5år
 
Har ikke veid på en måned, men da veide hun (var 4 mnd) 7340 og var 67 lang. Var 55 cm og 3930 ved fødsel. Får mme og grøt til kvelds.
 
Last edited:
Frøkna her på 4,5 mnd veier 6500 g og er 62 cm lang. Hs var veldig fornøyd. Vi har begynt med grøt morgen og kveld og en liten smaksprøve av middagsglass :) og hun får nan ved siden av..
 
På mandag var han 7030g og 68.6 cm. Ble 4 mnd 20 feb:) får mme, grøt om kvelden + ellers div smaksprøver
 
Her var hun 5400 og 62,5 cm, vektkurven hadde sunket når hun var rett over 4 mnd. Hs syns i utgangspunktet ikke det var problematisk fordi det er veldig vanlig når de beveger seg mer og hun er mest glad og fornøyd, men jeg syns hun ikke virket helt mett på kvelden, så vi skulle innføre litt grøt. Men den får hun enda på morgenen, for hun jobber mye mer med magen :confused:
 
Nei følger ikke kurven. Går bare nedover. Men var veldig stor ved fødsel da. 4200 g. Prøver å ikke bekymre meg. Men når hun ringer meg hjemme for å høre om vekt blir jeg jo litt bekymret. Har jeg for dårlig melk?:s hadde i overflod med første. Ammet mye og lenge. Til 1.5år
Er jo bra ho følger deg opp ;-) Går kurven veldig ned?
 
5,5 kg på 4 mnd kontrollen, 61,5 cm. Slank baby men følger sin egen kurve fint! Ammer, har nå begynt med litt grøt morgen og kveld (men hs sa jeg kunne fortsette å fullamme dersom jeg ønsket det) :)
 
Min på 4.5 mnd veier 6300 gram. Noe helsesøster mente er lite for sine 64 cm. Fikk også høre det på 3 mnd så har startet med grøt. Håper han legger litt på seg da. Han er ikke en rund baby men heller ikke mager synes jeg. Gått opp 350 g på 6 uker.

Ammer;) Hadde ikke dette problemet med første. Var en skikkelig lubben baby :p
Sniker litt, men frøkna mi var 70cm og i underkant av 6,8kg på 10mnd-kontrollen så trenger ikke være noe galt selv om de ikke vokser i rakettfart ;) Var mye styr i starten her, men så byttet vi helsesøster pga flytting og hun var overhodet ikke bekymret. Det viktigste er jo at de er fornøyde og utvikler seg som de skal :)
 
Ja er fornøyd med det:) Han lå på den grønne streken helt i starten, men nå helt nederst mot den røde.

Virker han blid og fornøyd, og som om han har generell god allmenntilstand? Tenker det burde være en pekepinn mer enn vekten.

Vi skal veie snart og da tror jeg det går nedover på kurven. Har gått fra å aldri bæsje (1 gang pr uke) til hver gang etter måltid. Tror ikke han tar til seg så mye næring for tiden og har tydelig blitt mindre, men han er veldig blid...
 
Jeg fullammet i 6 mnd, delammet de neste 4, og sønnen vår har ligget i nederste sjiktet hele veien.
Nå skal vi snart på 1-årskontroll, og han kommer nok til å ligge under gjennomsnittet fremdeles.

Han er dog en blid, aktiv(!) og fornøyd liten gutt, som ligger akkurat der han skal utviklingsmessig, og han spiser som en hest.
Barn er forskjellige, akkurat som oss voksne.
Så lenge de får i seg det de trenger av næringsstoffer, og er fornøyde, er ikke den kurven så himla viktig. ;)
 
6,1 tror jeg var siste måling. ved 4 mnd :p
 
Virker han blid og fornøyd, og som om han har generell god allmenntilstand? Tenker det burde være en pekepinn mer enn vekten.

Vi skal veie snart og da tror jeg det går nedover på kurven. Har gått fra å aldri bæsje (1 gang pr uke) til hver gang etter måltid. Tror ikke han tar til seg så mye næring for tiden og har tydelig blitt mindre, men han er veldig blid...

Hvordan gikk det med veiing? De blir jo mer og mer aktiv i den perioden og går ikke opp like mye sol de første mnd. Her var det også bæsj en gang i uka til å bli hver dag fra rett før påske.
 
Nei følger ikke kurven. Går bare nedover. Men var veldig stor ved fødsel da. 4200 g. Prøver å ikke bekymre meg. Men når hun ringer meg hjemme for å høre om vekt blir jeg jo litt bekymret. Har jeg for dårlig melk?:s hadde i overflod med første. Ammet mye og lenge. Til 1.5år

Ser dette begynner bli en gammel tråd, men måtte bare si at det er ikke noe som heter dårlig melk.
 
Back
Topp