Hva var vondest for deg? *Fødsel*

Jeg hadde modningsrier med gjennomsnittlig 7 minutters mellomrom i flere dager med førstemann, og de synes jeg var det verste.
Jeg rakk å kjenne noen få ordentlige rier før det ble satt epidural på meg, og de ekte riene var faktisk MYE bedre enn modningsriene!! [8D]

Pressriene var også greie nok, men det var ille da jeg plutselig måtte holde igjen pressriene etter nærmere 5 timer med de, siden ungen satt fast og hjerterytmen sank hver gang jeg presset..
Da han endelig ble trukket ut var jeg lammet fra livet og ned, så det kjente jeg ikke noe til. [;)] 

Andremann kom med keisersnitt, så der fikk jeg ikke kjent noenting! [:D]

Annet...
Jeg synes det vondeste var etterpå jeg, det å "føde" morkaka......
Fødselen min gikk så kjapt at jeg rakk ikke å kjenne etter hva som var mest vondt[;)] Bare et enormt press fra første rie til hun var ute.

når hodet står klart i åpningen..auauau[:o]

..heldigvis varer det bare noen sekunder[;)]

Av fødselen så var det riene, men synes sprøyta med antistoff var verst[8D] ( Er rhesius minus)

de kan ikke sammenlignes.. riene var sinnsykt vonde men ingenting slår den intense smerten som kommer når barnet skal ut av et lite hull!!! ALDRI ALDRI IGEJN!!![:(]

pressriene uten tvil

Riene,fy fasan i hel.. sier bare jeg...[&:]

Pressriene var nesten en befrielse, da hadde jeg i det minste noe å jobbe med, ikke bare puste..[;)]

Hadde ingen bedøvelse, men for meg var mellom 6-10 cm PAIN!! Føltes lettende å endelig kunne presse!!!

Når jeg fødte andre gang var det definitifvt når han skulle ut... Han sto litt skeivt i bekkenet og det kjentes ut som hodet hans var like stort som en basketball!!![8D]

med nr 1 : riene ..
med nr 2 : riene
med nr 3 : pressingen.. fikk epidural før igangsetting , så kjente ingen ting til åpningsriene .. pressriene varte bare noen få min . egentlig var ingenting så ille med den fødslelen , men siden jeg kjente pressriene blir det de som var verst under denne fødselen

Jeg hadde ikke pressrier under noen av fødslene. Og merket ikke at de kom ut. Så riene var helt klart vondest. Jeg har hatt ganske lette fødsler[:)]

Pressriene
hadde pressrier KJEEEEMPE LENGE

men nr 1 var det pressrier som har helt SINNSYKE..
med nr 2 var det ikke noe som var noe særlig vondt egentlig..

Helt klart siste alternativ - siden jeg revnet grad IIIb [:@][:'(][:o][&o]

pressriene!
Når babyen kom ut sa det egentlig bare plopp, så var hun ute :P

Mangler : Syingen etterpå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingen av delene egentlig, det vondeste var når jordmor (under første fødsel) skulle inni og hjelpe til å rette ut en kant, mens jeg hadde rier.
Da trodde jeg seriøst jeg var døden nær.

Fødsel nr.2 gikk så fort og greit, at den har jeg ingen traumatiske minner fra.

Selve øyeblikket da barnet kommer ut [:(][:(]

Skrekken sitter inni meg enda...[:(][:(]

Åpningsriene!!

Back
Topp