Hva var kult da du var fjortis?

ORIGINAL: Råsa Muffin

Miss Sixty bukser ja, Killah babe bukser, Championbukse, Adidas kneppe bukser, Buffalo sko

bukse med skjørt[:D]

må faktisk si eg savner enkelte av de miss sixty buksene[:D]

ORIGINAL: Sinikka

Sånn bukse med påsydd skjørt over. [8D] Buffalo sko, Miss Sixty, bare navler, kort rufset hårsveis med langt hår i hårnåler foran... blant annet...

Huff, ja. Hadde mange sånne [:D]

Bik Bok og Poco Loco dressr/gensere, Levis 501 om man var kul... Limahl sveis..Guud jeg er gammel[;)]

og hårmascara

først var det vel sånne bukser med knyting forran, wow-klær (før det ble egen wow butikk til småjentene) og skatesko som var tøffest. Men når jeg kom over på ungdomsskolen, skulle det være wesc og helst replay bukser. og skikkelig tupert fjortishår, med saltvannsspray. og helst litt bar mage, for å ikke glemme brede hårbånd.. skulle helst se ut som den værste sossen[8D]

ORIGINAL: Selisabeth

Permanent, levisbukse, cowboystøvletter, sagasmykker, store collegegensere.

Og adidas-bukser med "usa-sokker" utenpå (sånne laaange hvite tennissokker med ribb i leggen, som lå som en klump nederst ved skoene). Buksene måtte brettes ned så de var lavest mulig i livet (ikke uvanlig med 4 brett for å få de langt nok ned)
Vi hadde vel også stooore t-skjorter og sykkelshorts, midtskill og seilersko. Helly Hansen allværjakker (i to farger, blå eller rød nederst og hvit øverst helst).

Levis 555 & 501. 501 skulle være oppklippt nede ved foten, adidasbukse med knapper nedover på siden, fruit of the loom-hettegenser, dr.marteens, armyboots, buffalosko.
Som vi så ut[X(]

Fruit of the loom- og Adidasgensere
Buffalosko
Crockerbukser
Skjerf i halsen
Vennskapsarmbånd
Levi's
Dr.Martens

Her var det Fila-Sko, Adidas bukser med knapper på sidene (sambo bruker forøvrig min enda, på trening)[X(], Rutete olabukser, Adidas/Champion/Fruit Of The Loom gensre....

høye buffalo sko og miss sixty bukse.
På barneskolen var det knappebukse som var tingen...

var grådig kult med gigantiske south pole og Flava bukser[8|]
samt de Matrix kåpene da....GRÅÅÅÅÅDIG kult[8D]

Skate sko med TYKKE lisser i neon farger. Dungeribukser som var tegnet og skrevet på med smiley og mobilnr, samme med skolesekkene og penalene[8|] Gummiarmband i flere farger. Bar mage, rett over trusekanten[X(] Farge hårtuppene i en annen farge enn resten av håret. Og masse masse mer som virker helt usmakelig idag[:-][8D]

OG JA.. Den gode gamle NOKIA mobilen såklart!![:D]

"sex-armbånd"
Buffalo sko
Toba&co bukser helst med snøring i enten siden eller skrittet.
De korte Only jakkene i forskjellige farger.
Skatesko
Fornarina bukser
Miss sixty bukser
"henge" overalt
Røyke
Rusbrus
Låne alt mulig av diverse venninner

först miss 60 bukser, leggvarmere og buffalo sko. det var haarmascare(hadde sören mer haarmascara enn blyanter i pennalet mitt) zack vesker og ryggsekker med en stropp som gikk tversover, korte topper og gensere fra JC(marwib og disse med rare figurer paa. Marwin bukser og skinnende tigths. Bukser med splitt bak og skjört over. tobacco bukser i ulike farger med belter paa, etter disse kom 2bacco bukser hvor det var en 'tatoo' rett over rumpa. mellow tigths (tigths med sleng nederst i mange ulike farger. saa ut som om noen hadde malt paa de)

saa kom britney spears og vi gikk alle i baggy treningsbukser med boxerkant og korte topper eller skoleuniformer med haarete rosa strikker i museflettene vaares. og etter det igjen:catsuits.

ORIGINAL: suki

Jeg var 14 år i 1990. Levis 501 bukse og cowboy-støvler var ihvertfall populært. Og for oss som var litt rocka var jo Grønsj-stilen litt kult. Stor rutete flannelsskjorte, knelang shorts, basketsko el. dr.Martens støvler f.eks.

Hvordan kunne jeg glemme dr.Martens og flanellsskjorte?

når jeg var 13 -15 år så var det diesel og levis bukser som var trange øverst og vide nederst. buksa skulle være lang og nesten dekke skoa. Fila eller puma sko. (puma skoa er jo inn igjen. Små tøffelaktige sko i semska skinn. rød eller blå med hvit pumastripe på siden. lissene skulle knytes slakt under pløsa og pløsa skulle stikke opp og være godt synlig. hettejakker og joggegensere fra diesel, levis,puma, champion og addidas.

så var det fester der vi hørte på britney spears og backstreet boys mm. det gikk med dårlig hjemmebrent, rusbrus og øl. så hendte det at det kom uinnbudne gjester på festene som puttet ecstasy i andres drinker og ramponerte stedet. (muttern er sikkert sjeleglad for at hun ikke hadde barn som holdt fester i hennes hus, det turte hverken jeg eller mine søsken siden vi visste hvordan det kunne gå og hvor sint og lei seg hun ville bli da). det var mang en som lå på gulvet full som en duppe og knapt visste hvor de var.
det er ille nok og nå er det sikkert enda verre. Huff...
Kanskje burde vi låse inn ungene våre og kaste nøkkelen når de blir tenåringer.........

ORIGINAL: FrøknaFraDalen

buffalo sko-miss sixty bukser-gå meg en glippe mellom buksa og genseren slik at litt av magen syntes[8|]-bli fortest mulig full...

jupp. lois me va vel ganske kult..

Buffalo, miss sixty, killahbabe!
ellers så var den andre vrien da..
Sefa! husker adidasgenserne veldig godt.

Men det var nok de førstnevnte som var KULT altså

Back
Topp