Hva var det beste ved fødselen?

M

Moderator Tonje

Guest
For dere som har født, hva var det beste ved fødselen deres?
- Hva var det verste?
 
Det beste mes fødselen var at den bare tok 2 timer. Det verste var riene som bare overlappet hverandre.
 
Det beste var at det gikk så fort her også [emoji4] 1,5 time fra 3cm til han var ute. Og såklart følelsen av å få baby på brystet for første gang [emoji173]️ Det verste var når hodet stod i åpningen, opplevdes mye verre enn med storesøster. Vet ikke om det var fordi han var såpass stor (4885 gram og 37 cm rundt hodet)
 
Hele fødselen. Gledet meg til fødsel og fikk en nydelig fødsel.
Det verste var vel når pressriene kom, men jeg ikke kunne presse enda. Eller hvor intense og vonde åpningsriene var på de siste cm.
 
Det beste var at jeg klarte å føde uten smertelindring og at fødselen gikk ganske raskt.
Det verste var smertene, blodtapet og det som følgde med.
 
Det beste var at alt gikk bra og at den var over.. Var mer intenst med 1/3 av tiden på forrige fødsel, me også deilig den ikke varte lenger!var også bra jeg ikke fikk noe nær døden opplevelse.. Det verste var egentlig at pressrriene jeg har gruet meg til siden jeg ble gravid aldri kom.. Det var veldig rart og forvirrende og ikke få den ekstreme pressetrangen og hjelpen av kroppen til slutt..men gikk jo fint siden jeg visste jo godt hun skulle bare ut og presset uansett..det var heller ikke så bra for mannen min som ble veldig skremt av å se baby helt stille idet hun kom ut, jeg så heldigvis ingen ting av dette, så rakk ikke bekymre meg mye før alt var helt fint med baby iløpet av 2 min:)
 
Beste at det var så raskt overstått når det først begynte.
Verste heftigheten mens det sto på, og ventetiden fra start av igangsettelse til det faktisk startet
 
Det beste var at han var ute på 3-4 pressrier (med storesøster presset jeg i 1,5 time). Det værste var at det bare var 30sek pause mellom åpningsriene, som var mye mer intense enn med storesøster (ble igangsatt nå).
 
Beste: når epiduralen slo inn. Verste: å våkne fra narkose etter KS uten at mannen og babyen var der. Og riene før epiduralen. Herregud så vondt!
 
Dersom en ser bort i fra babyen du endelig får møte. Ventetiden som er over. Og den enorme gleden og kjærligheten.
At fødselen var kort, problemfri og nesten smertefri. At alt en hadde gruet seg for var unødvendig. Og at den var jo over nesten før jeg rakk å få det med meg.
 
Det beste var at alt gikk bra med baby. Samtidig det beste og verste at det gikk så fort. 50 min fra vi kom på sykehuset og 4 cm til baby var ute. Bra fordi det var fort overstått, verste fordi det var ekstremt intenst og baby tålte det dårlig. Hun var helt hvitblå og uten pust da hun kom ut. Tok over 5 min og legehjelp før hun pustet. Glad jeg er ferdig og har en frisk og rask lita frøken [emoji173]
 
Det beste var at alt gikk bra med baby. Samtidig det beste og verste at det gikk så fort. 50 min fra vi kom på sykehuset og 4 cm til baby var ute. Bra fordi det var fort overstått, verste fordi det var ekstremt intenst og baby tålte det dårlig. Hun var helt hvitblå og uten pust da hun kom ut. Tok over 5 min og legehjelp før hun pustet. Glad jeg er ferdig og har en frisk og rask lita frøken [emoji173]
Åh, det hørtes både veldig dramatisk og fælt ut at hun fikk en så tøff start på livet utenfor magen! Dog, veldig godt at det gikk så fint, og at hun er frisk og rask nå :Heartred
 
Det beste var det øyeblikket jeg hørte ham gråte. Det var en helt merkelig opplevelse å ligge der totalt overgitt til andre, og kjenne dem romstere i magen, uten å se eller kunne bidra selv. Alt i alt var det en fin opplevelse, men vaginal fødsel er absolutt å foretrekke..
 
Det værste ble at den aldri kom i gang naturlig og endte med i ganrsettelse, som bare ga intense rier men null fremgang, Etter 17timer Harder rier ble det keisersnitt. Det triste med det er babyen ble tatt fra meg med en gang, fikk ikke sett han og snusa på han for en time senere og gikk glipp av den første timen hans. Keisersnitt og igangsettelse gjorde at det er først nå 6 dager senere at melka endelig er kommet i gang. Jeg har hatt mange tårer grunnet lite melk, men nå spruter det ut er bra og babyen koser seg :)
Jeg skulle ønske jeg fikk en vanlig fødsel og savner det

Det beste er at tross alt kom babyen trygt til verden og er frisk og tilfreds :)
 
Nå som den er kommet sånn på avstand og jeg har snakka den opp og ned så må jeg si at det aller beste var at kroppen var så klar i sin tale. Visste alltid hva den dreiv med og pressa gjorde den helt selv uten at jeg følte jeg måtte blande inn hjernen [emoji14]
 
Det beste var da de dro henne ut fra magen og jeg hørte henne skrike før hun var ute, ble så lettet og glad.
 
Det beste var det øyeblikket jeg hørte ham gråte. Det var en helt merkelig opplevelse å ligge der totalt overgitt til andre, og kjenne dem romstere i magen, uten å se eller kunne bidra selv. Alt i alt var det en fin opplevelse, men vaginal fødsel er absolutt å foretrekke..
Krysser fingrene for vaginal fødsel neste gang
 
Krysser fingrene for vaginal fødsel neste gang

Det var vel en av grunnene til at det var litt ekstra sårt: jeg vet jeg aldri skal gjøre dette igjen. Kjenner jeg faktisk er litt misunnelig på de som går og venter og er høygravide nå. [emoji85] Ble litt snytt for slutten, når han kom ut såpass tidlig. Men tross alt: det viktigste er at han kom ut frisk og rask, ikke hvordan han kom. [emoji4][emoji173]️
 
Det var vel en av grunnene til at det var litt ekstra sårt: jeg vet jeg aldri skal gjøre dette igjen. Kjenner jeg faktisk er litt misunnelig på de som går og venter og er høygravide nå. [emoji85] Ble litt snytt for slutten, når han kom ut såpass tidlig. Men tross alt: det viktigste er at han kom ut frisk og rask, ikke hvordan han kom. [emoji4][emoji173]️

Dette er min nr 2 så 1 til håper jeg det blir. Men føler det samme som deg, føler seg snytt med å miste 3 uker. Ser de andre skriver i april gruppen på siden "du vet du er høygravid når.." Og vil være en av de på en måte.
Men vi er jo heldig med å ha gutten vår i armene isteden da [emoji4]
Og ja, bare at dem kommer ut frisk er viktigere på hvordan de kommer ut på [emoji4]
 
Back
Topp