M
Moderator Tonje
Guest
For dere som har født, hva var det beste ved fødselen deres?
- Hva var det verste?
- Hva var det verste?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh, det hørtes både veldig dramatisk og fælt ut at hun fikk en så tøff start på livet utenfor magen! Dog, veldig godt at det gikk så fint, og at hun er frisk og rask nåDet beste var at alt gikk bra med baby. Samtidig det beste og verste at det gikk så fort. 50 min fra vi kom på sykehuset og 4 cm til baby var ute. Bra fordi det var fort overstått, verste fordi det var ekstremt intenst og baby tålte det dårlig. Hun var helt hvitblå og uten pust da hun kom ut. Tok over 5 min og legehjelp før hun pustet. Glad jeg er ferdig og har en frisk og rask lita frøken [emoji173]
Krysser fingrene for vaginal fødsel neste gangDet beste var det øyeblikket jeg hørte ham gråte. Det var en helt merkelig opplevelse å ligge der totalt overgitt til andre, og kjenne dem romstere i magen, uten å se eller kunne bidra selv. Alt i alt var det en fin opplevelse, men vaginal fødsel er absolutt å foretrekke..
Krysser fingrene for vaginal fødsel neste gang
Det var vel en av grunnene til at det var litt ekstra sårt: jeg vet jeg aldri skal gjøre dette igjen. Kjenner jeg faktisk er litt misunnelig på de som går og venter og er høygravide nå. [emoji85] Ble litt snytt for slutten, når han kom ut såpass tidlig. Men tross alt: det viktigste er at han kom ut frisk og rask, ikke hvordan han kom. [emoji4][emoji173]️