Hva tror dere den ferske svenske prinsen skal hete?

Ja syns det jeg også, men mange syns vårt bruk av dobbelt navn er rart da så går begge veier ;)
Men rart å se skjemaer her hvor man skal skrive tilltalsnamn og ikke fornavn og mellomnavn.
Ja det er jo sant! :)

Nei det er ikke lett å skjønne seg på:p Har en kamerat som er fra Sverige og han har tre navn :D og to etternavn :o

Ja det er jo sant! :)

Nei det er ikke lett å skjønne seg på:p Har en kamerat som er fra Sverige og han har tre navn :D og to etternavn :o
Altfor mange navn :o
Får ikke plass til å skrive hele navnet på skjemaer da jo :p

Hehe, nei:o Eller pass tenker jeg da:p Blir jo veldig smått, kan jo ikke skrive stort da liksom:p
Hehe vil tro de kanskje bare skriver etternavn og tilltalsnamn men aldri sett svensk pass så vet ikke.
Sett mange førerkort da og andre former for legitimasjon ;)

Ja syns det jeg også, men mange syns vårt bruk av dobbelt navn er rart da så går begge veier ;)
Men rart å se skjemaer her hvor man skal skrive tilltalsnamn og ikke fornavn og mellomnavn.
Jepp, i Sverige har man mange navn og et tiltalsnavn, ofte det i midten av tre fornavn...

En kongelig med fire fornavn er vel ikke på noe vis unormalt i så måte.

Jepp, i Sverige har man mange navn og et tiltalsnavn, ofte det i midten av tre fornavn...

En kongelig med fire fornavn er vel ikke på noe vis unormalt i så måte.
Tja om det i midten er mest vanlig å bruke vet jeg ikke helt, mest fordi jeg ser en utrolig god blanding av alt på jobb og blant kollegaer men mange har 3 navn :)

og 4 navn er nok delvis normalt men mange kongelige har 3 navn da mens noen jo har 4 :)

Tja om det i midten er mest vanlig å bruke vet jeg ikke helt, mest fordi jeg ser en utrolig god blanding av alt på jobb og blant kollegaer men mange har 3 navn :)

og 4 navn er nok delvis normalt men mange kongelige har 3 navn da mens noen jo har 4 :)
Det i midten er i alle fall vanlig mange steder i Sverige, både fremstilt på film og fra de jeg kjenner, men sikkert ulike tradisjoner i familier og bygder og ikke minst nå i senere tid hvor en kanskje av internasjonale årsaker setter tiltalsnavn først.

Det i midten er i alle fall vanlig mange steder i Sverige, både fremstilt på film og fra de jeg kjenner, men sikkert ulike tradisjoner i familier og bygder og ikke minst nå i senere tid hvor en kanskje av internasjonale årsaker setter tiltalsnavn først.
Kan hende ei på jobben fra Borås bruker første navnet som tiltalsnavn, og de fra Värmland har en god blanding ihvertfall :) ihvertfall det jeg har observert etter å ha spurt litt rundt og observert kundene våre :)

Jeg er litt glad han ikke fikk far og morfars navn, sånn i tilfelle en navneboom i Sverige som flytter seg til Norge etterhvert, siden mellomste min har det navnet :p

Back
Topp