Ja det er jo sant!Ja syns det jeg også, men mange syns vårt bruk av dobbelt navn er rart da så går begge veier
Men rart å se skjemaer her hvor man skal skrive tilltalsnamn og ikke fornavn og mellomnavn.
Nei det er ikke lett å skjønne seg på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det er jo sant!Ja syns det jeg også, men mange syns vårt bruk av dobbelt navn er rart da så går begge veier
Men rart å se skjemaer her hvor man skal skrive tilltalsnamn og ikke fornavn og mellomnavn.
Altfor mange navnJa det er jo sant!![]()
Nei det er ikke lett å skjønne seg påHar en kamerat som er fra Sverige og han har tre navn
og to etternavn
![]()
Hehe, neiAltfor mange navn![]()
Får ikke plass til å skrive hele navnet på skjemaer da jo![]()
Hehe vil tro de kanskje bare skriver etternavn og tilltalsnamn men aldri sett svensk pass så vet ikke.Hehe, neiEller pass tenker jeg da
Blir jo veldig smått, kan jo ikke skrive stort da liksom
![]()
Jepp, i Sverige har man mange navn og et tiltalsnavn, ofte det i midten av tre fornavn...Ja syns det jeg også, men mange syns vårt bruk av dobbelt navn er rart da så går begge veier
Tja om det i midten er mest vanlig å bruke vet jeg ikke helt, mest fordi jeg ser en utrolig god blanding av alt på jobb og blant kollegaer men mange har 3 navnJepp, i Sverige har man mange navn og et tiltalsnavn, ofte det i midten av tre fornavn...
En kongelig med fire fornavn er vel ikke på noe vis unormalt i så måte.
Det i midten er i alle fall vanlig mange steder i Sverige, både fremstilt på film og fra de jeg kjenner, men sikkert ulike tradisjoner i familier og bygder og ikke minst nå i senere tid hvor en kanskje av internasjonale årsaker setter tiltalsnavn først.Tja om det i midten er mest vanlig å bruke vet jeg ikke helt, mest fordi jeg ser en utrolig god blanding av alt på jobb og blant kollegaer men mange har 3 navn![]()
og 4 navn er nok delvis normalt men mange kongelige har 3 navn da mens noen jo har 4![]()
Kan hende ei på jobben fra Borås bruker første navnet som tiltalsnavn, og de fra Värmland har en god blanding ihvertfallDet i midten er i alle fall vanlig mange steder i Sverige, både fremstilt på film og fra de jeg kjenner, men sikkert ulike tradisjoner i familier og bygder og ikke minst nå i senere tid hvor en kanskje av internasjonale årsaker setter tiltalsnavn først.
Yey hurra for detDu hadde rett i et av de... ja hundre... navnene han fikk![]()
Dæven tippa riktig på første navnet joAlexander Gustav Magnus eller noe sånt...![]()
Serriøst!!!! Bertil!Yey hurra for det
Bertil var jo forventetSerriøst!!!! Bertil!
Navnet er Alexander Erik Hubertus Bertil, hertug av Södermanland.
Sikkert. Kan ikke mye om kongelige navn...Bertil var jo forventet