hva trodde dere

~Lisbeth83~

Forumet er livet
når man var mindre så hadde man gjerne sine meninger om ting...
f.eks. vi fikk ny lærer i 2. kl. som var fra mo i rana...
som jeg da trodde var ett land (romania)
så lurte jo på hvordan det skulle gå når hun ikke kunne norsk...hehe
men fant jo fort ut at det kunne hun...

og en kystvakt båt som holdt til i nærheten som het sture gøran...
de voksne sa jo navnet så fort...så jeg trodde i MANGE år at den båtn het Stur i øran....hihi[8D]

har flere lignende, men kommer ikke på noen i farten..
flere som har lignende historier...alltid gøy å lese[:D]

vi drev å pratet om hva vi skulle bli når vi ble stor....
å lillebroren min sa at han skulle bli parabolantenne[:D][:D][:D]

jeg trodde til for noen år siden at jernia het jeknis

Min svigerfar er allergisk mot dyr. Og da mannen min var 5 - 6 år eller noe så var familien hans på biltur. Så spør han: "Far, hvis du dør så kan vi vel få hund?"
Det er jo et forferdelig spørsmål, men også litt logisk.. Måtte bare le når jeg fikk høre den historien..

Morsom tråd!

Da jeg var mindre var jeg en gang på besøk hos ei venninne. Moren sa til oss at vi ikke måtte gå inn i peisekjelleren for der var det lopper. Etter en stund dro venninne mi meg inn der allikevel. Jeg var selvsagt kjempenervøs og lurte på om loppene ikke var farlige, og hvor de var hen....Hun sa: de står jo rundt her...og pekte på klær og møbler som stod der inne.

Det gikk faktisk et par år før jeg skjønte at disse loppene var møbler og klær til loppemarked, og ikke dyret lopper, hehehe.

M

Hehe... artig tråd... broren min prøvde hele tiden å få meg til å forstå at jeg ikke alltid kom til å være eldst han.. (han var vel rundt 10 år) Jeg måtte jo skjønne at når gutter ble menn så ble de eldre enn damene [:D][:D][:D]

Hihi! Moro dette!
På rommet til min søster var det en slik luke som hørte til peisen oppe i stuen. Vet ikke hva det kalles. Men isåfall stod det trollabu på den(sikkert merke på ovnen) Men vi var sikker på at det var troll inni den. Store troll inni den lille luken der ja[:D]
Pappa hadde oxo en kamerat som het Dag Atle når jeg var liten. Jeg trodde han het dagakkle[:)]

hehe,artig[:)]

jeg kom hjem etter skola en gang å fortalte mamma at jeg hadde så immari lyst å dre til barnehjem..hun luete hvorfor i verden jag ville det.det ville jeg fordi 2 venner av meg skulle det,hehe.men det jeg sa til mamma at de skulle det viste det seg at det var sånn SFO etter skola greie jeg mente.trudde vel det var barnehjem jeg da,hehe.[:)]

det gjør faktisk min onkelunge også, han kaller kaptein sabeltann for kabelsatan [:D]

Husker ikke noe særlig fra meg, men har en niese som sa "satan" og løftet opp kap. sabeltann sverdet....hehe Satan=Sabeltann[:D]

Dere vet den den sangen "Jeg er en liten undulat som får så dårlig med mat..." Lenge trodde jeg de sang "For de er bordost, for de er bordost" istedet for "for de jeg bor hos"! [8D]

ORIGINAL: monicabebe

Morsom tråd!

Da jeg var mindre var jeg en gang på besøk hos ei venninne. Moren sa til oss at vi ikke måtte gå inn i peisekjelleren for der var det lopper. Etter en stund dro venninne mi meg inn der allikevel. Jeg var selvsagt kjempenervøs og lurte på om loppene ikke var farlige, og hvor de var hen....Hun sa: de står jo rundt her...og pekte på klær og møbler som stod der inne.

Det gikk faktisk et par år før jeg skjønte at disse loppene var møbler og klær til loppemarked, og ikke dyret lopper, hehehe.

M

Hehehe

Ler meg fillete her...[:D] Når jeg var liten jobbet bestemora mi som hjemmehjelp hos ei dame som ble kaldt fru Sanne... Av og til tok bestemor meg opp på fanget og fortalte meg en historie om "guds ande(ånd) som svevde over vannet"... I mange år trodde jeg historien handlet om stakkars fru Sanne som svevde over vannet... Syntes nok det var litt merkelig ja[&:]
Dattera mi kaller parafyme for paraline...

Husker ikke noe særlig morsomt fra jeg var liten men søsteren min hadde mange fine[:D]

Husker en gang vi spiste middag,søsteren min er og var veldig finspist...Mamma sa: "Nå må du spise opp maten din du er jo bare skinn å bein" hvorpå hun setter fram lippa og et fornærmet blikk å utbryter"neida jeg har armer rompe å navle og jeg"[:D][:D]

ORIGINAL: Hilde-Anita

Dere vet den den sangen "Jeg er en liten undulat som får så dårlig med mat..." Lenge trodde jeg de sang "For de er bordost, for de er bordost" istedet for "for de jeg bor hos"! [8D]

hehe!!jeg og trodde at det var det de sa[:D][:D]

Nabo gutten pleide å kalde godterier for hasj, vet ikke hvor han hadde fått det ordet fra, men det var veldig flaut og komme i butikken når han ropte ut at han ville ha hasj...[:D]

Morsomt å lese her ja. ler så jeg griner her.

Når jeg skulle bli stor skulle jeg bli nonne.

Så trodde jeg at tanten min oppe i Nord Norge var hun som bestemte om det skulle snø eller ikke ved å trykke på en lysbryter. Så hun fikk mange plagsomme telefonsamtaler fra niesen sin som ville ha snø.

Og venninnen min sa til meg at hvis man tok på en frosk så fikk man klumper i hendene. (træler) Og jeg tok jo selvsagt på denne frosken. Og dagen etterpå hadde jeg fått træler. Jeg var kjempe sur på venninnen min for at hun fikk meg til å ta på denne frosken. Men ble fort venner igjen når mamma sa hvorfor jeg hadde fått det.

Så lurte jeg en gang kusinen min som er 2 år yngre enn meg. Hun var mega forelsket i M. Jackson. Så jeg sa til henne at han ikke hadde tissemann. Og da gikk hun i 1 kl. Og når hun gikk i 6 kl trodde hun fortsatt på dette. Så skulle de ha en oppgave i musikktimen om han. Og da rekker kusinen min opp hånden i klassen og sier: Kusinen min sier at ikke m. jackson har tissemann.. hehe.

Så lurte jeg henne også med at hvis man spiste negler så vokste det små menn i magen din som spiste opp alt inne i magen. Så hun har aldri bitt negler.

hehe[:D]

Jeg trodde julenissen var livsfarlig og at det var han som laget uvær!![;)]hehe

Herregud!!! ler så jeg griner her...Søstra mi var også fæl til å gå i søvne når vi var små.
En gang satt ho på do med SVÆRE gummistøvler på seg og mine støvler OPPI doen... Usj.. og en annen gang når jeg nettopp hadde lagt meg og slukket lyset, REIV ho opp døra og tok på lyset igjen,lukka døra og gikk å la seg . Skjønte null!

At hvis jeg gravde litt ned i jorda så kom jeg til andre siden av kloden[:D] Der var det varmt og het Kina........hehehe

Back
Topp