Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Stelleveske til utflukterFødebagen, eller stelleveske til utflukter?![]()
Jeg har følgende:
Til babyen:
- Bleier
- Poser til brukte bleier/skittent tøy
- Engangsunderlag
- Stellematte
- Våtservietter
- Smekke
- Gulpekluter
- Skift
- Termos med varmt vann (trengs ikke hvis man fullammer)
- Flaske med kaldt vann (trengs ikke hvis man fullammer)
- Doseringsboks med MME-pulver (trengs ikke hvis man fullammer)
- Saks (vi bruker den til å klippe opp ferdigblandede MME-bokser men sikkert kjekt å ha uansett)
- Tåteflaske
- Smokk
- Reservesmokk
- Smokkelenke
- Salve
- Babycall (i tillegg til den vi har hjemme, så den ligger der fast)
- Smoothie og skje (ikke nødvendig i begynnelsen)
- Tutekopp (ikke nødvendig i begynnelsen)
- Et par leker
- Bitering
- Steriliseringspose
Til meg:
- Truseinnlegg (bind den første tiden)
- Tamponger
- Hårstrikk
- Paracet
- Papirlommetørkler
- Antibac
- Plaster
Glemte solkrem til begge! Har ennå ikke brukt det på baby da hun egentlig er litt liten til det, samt at vi unngår sola, men bedre føre var.Jeg har dette i veska nå på sommeren:
Til baby:
Bleier
Våtservietter
Gulpeklut
2 Bodyer
Bukse og genser
Sokker
Vaskeklut
Ekstra smokk
Solhatt
Solbriller
En liten leke
Engangs stelleunderlag
Til meg:
Bind
Ammeinnlegg
Ullinnlegg
Ekstra singlet tilfelle gulp
Hårstrikker
Engangslommetørkler
Solbriller
Ekstra linser
Vannflaske! Sykt tørst av amming!
Bruker du ammeinnlegg innenfor ullinnlegg eller varierer du det? Har kjøpt inn begge deler, men er litt usikker på hvordan jeg skal bruke de[emoji28]Glemte solkrem til begge! Har ennå ikke brukt det på baby da hun egentlig er litt liten til det, samt at vi unngår sola, men bedre føre var.
Er faktisk libero sine jeg har kjøpt en pakke avMå bruke engangs inni ullinnleggene, lekker for mye til å bare bruke ull. Første månedene lakk det ekstremt. Nå er det så varmt at jeg bare bruker engangs. kan å gå uten eller bare med ull nå, men ikke mens jeg ammer, da renner det andre brystet.
Du må selv finne ut hva som er best, men engangs er et must for meg og bruker vel to pakker i måneden! Er forskjell på merkene å, så prøv deg frem på hva du liker. Jeg kan kun bruke libero sine, får vondt av de andre merkene...
Tusen takk for et godt utfylt svar! [emoji119]Jeg har derimot vært av de som trenger lite, siden lille ikke trivdes i vogn måtte han bæres, og da måtte jo stelleting tas i sekk, så lærte raskt å pakke lett, og er egentlig glad for det.
De første ukene var det x antall bleier, gulpeklut, 1-2 fullskift baby (gulpebarn) og ammeskjold. Bind/truseinnlegg/ammeinnlegg var og med de første ukene, men hadde aldri lekkasjeproblemer mtp amming, så sluttet raskt å bruke det.
Etterhvert kunne vi droppe ammeskjold, begynte å ha med leke istedetfor.
Etter noen måneder avtok gulping, så da ble det bare bleier og litt leker iblant, fullammet enda, så trengte ikke noe ekstra.
Etter 6 mnd begynte vi med mat, så var vi ute en liten stund ble det med bananlapper, matmuffins, bær etc, pluss ei vannflaske til drikke.
Bruker lille smokk, om man gir flaske etc blir det jo fort endel ekstra som må med, men erfaringsmessig pakker man fort mer enn man trenger, hehe.
Dette var en fin liste synes jeg. Ser noenlunde likt ut i vår stelleveske, minus flaske/morsmelkerstatning. [emoji106]Jeg har følgende:
Til babyen:
- Bleier
- Poser til brukte bleier/skittent tøy
- Engangsunderlag
- Stellematte
- Våtservietter
- Smekke
- Gulpekluter
- Skift
- Termos med varmt vann (trengs ikke hvis man fullammer)
- Flaske med kaldt vann (trengs ikke hvis man fullammer)
- Doseringsboks med MME-pulver (trengs ikke hvis man fullammer)
- Saks (vi bruker den til å klippe opp ferdigblandede MME-bokser men sikkert kjekt å ha uansett)
- Tåteflaske
- Smokk
- Reservesmokk
- Smokkelenke
- Salve
- Babycall (i tillegg til den vi har hjemme, så den ligger der fast)
- Smoothie og skje (ikke nødvendig i begynnelsen)
- Tutekopp (ikke nødvendig i begynnelsen)
- Et par leker
- Bitering
- Steriliseringspose
Til meg:
- Truseinnlegg (bind den første tiden)
- Tamponger
- Hårstrikk
- Paracet
- Papirlommetørkler
- Antibac
- Plaster