Når det gjelder utstyr så er vi heldige med novemberbabyer fordi nyfødte ikke krever så mye utstyr de første ukene. For da har vi både Black friday med masse tilbud, samt jul rett rundt hjørnet.
Vi har litt etter de to andre, men kommer ikke til å kjøpe noe mer enn det mest nødvendigste og så heller ønske oss resten til jul.
Så vår liste med det vi må ha nå er:
-Bilstol med base (med rett helling i bil og som passer på vognen)
-Bilstolpose
-Bilspeil
-Vogn (duo med dypvogn og sportsdel)
-regntrekk til vogn
-Vognpose
-Organizer/koppholder (organizeren fra tinkafu er koppholder med liten stelleveske, så vi kommer til å bruke den Som stelleveske den første tiden).
-Stellematte
-Stellesaker
-Gulpekluter
-Dyne/sovepose
-Ammeskjold, salve og ammeinnlegg (engangs og ull)
-Div klær
Det som ikke en må ha med en gang, men som kan være praktisk senere er:
-stellebord
-badebalje (baby får plass i vasken de første ukene)
-ullfell til vognen
-Myggnett (lite mygg og fluer på vinteren)
-lekegrind
-babygym
-vippestol
-babycall (jeg pleier å ha mini med meg til en hver tid den første tiden, trenger kun Call når mini sover på annet rom enn jeg oppholder meg)
-Stelleveske (trenerer bare liten veske i starten, for klær til mini tar liten plass og vi farter ikke mye i starten)
-brystpumpe og flasker (du aner ikke om det er behov for det før etter fødsel)
Når det gjelder stellesaker, flaske og smukk, så anbefaler jeg å hente ut gratispakkene de forskjellige stedene da disse inneholder flere stelleartikler, en flaske og smukk slik at man får prøvd litt forskjellig uten å måtte kjøpe hele pakker/tuber i tilfelle det produktet ikke var noe bra/fungerte på baby.