Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Syntetisk pels holder lenge for vanlig bruk, men ekte pels har faktisk en del egenskaper som er viktig om man skal ut på lengre turer i kulden. Ekte pels varmer bedre, får ikke is på seg og tørker mye bedre. Dette er ganske viktig om man f.eks. skal ut på lengre telttur på vinteren, i mange minusgraderPels har en funksjon på vinterklær, men syntetisk pels er like bra som ekte. Når pelsen ikke er et biprodukt av matproduksjon eller jakt synes jeg det er forkastelig å bruke det.
Ja, men barn skal ikke på polturer til vanlig.Syntetisk pels holder lenge for vanlig bruk, men ekte pels har faktisk en del egenskaper som er viktig om man skal ut på lengre turer i kulden. Ekte pels varmer bedre, får ikke is på seg og tørker mye bedre. Dette er ganske viktig om man f.eks. skal ut på lengre telttur på vinteren, i mange minusgraderdet er en grunn til at polfarere og skikkelige turfolk bruker ekte pels.
Men som sagt, for vanlig bruk er pelsen mest for pynt og man kan tørke pelsen innendørs på natten, noe som gjør ekte pels unødvendigså klart skal pelsen komme fra dyr som har levd et godt liv da
![]()
Fortell om det fantastisk, moderne materialer du bruker når du sender barn ut I 25 minus, snø og motvind!Men vi trenger jo ikke pelsen. Den er ikke nyttig for fem flate øre i 2015. Greit nok for 200 år siden når de ikke hadde like mye materiale å lage varme klær av, men nå er det jo bare tull!
MenEr du at man trenger pels for å være ute i 25 -?Fortell om det fantastisk, moderne materialer du bruker når du sender barn ut I 25 minus, snø og motvind!
Neida, for de aller fleste barn og for de aller fleste dagene I livet til mitt barn har du rett. Utvalget av materialer og ikke minst mulighet en til å gå inn I gode hus og biler gjør at vi sjelden trenger pels. Og I hvert fall ikke I slike mengder at det er nødvendig med dårlig dyrevelferd.
Neida! Mente at det er det beste materialet iMenEr du at man trenger pels for å være ute i 25 -?
Det var ikke akkurat noen løp-og-kjøp-anbefaling til alle som har kald lekeplass.25 minus, snø og motvind!
Vi klarer oss nemlig veldig fint utenNeida! Mente at det er det beste materialet i Det var ikke akkurat noen løp-og-kjøp-anbefaling til alle som har kald lekeplass.
helt enig !! er i mot pels brukt generelt både på barneklær og voksen klær å ting generelt !Det synes jeg er helt håpløst! Ingen av oss som bor her har behov for pels fra dyr på klærne der dyrene kun slaktes for bruk av pelsen. Hadde aldri kjøpt et slikt plagg!
Eneste gangene pels er ok er hvis det er av dyr som har levd gode og frie liv i naturen som ikke led da de døde.
Vi klarer oss også veldig fint uten ekte pels selv om det har vært ned mot 30 minusJeg hsr bodd på steder i landet der det har vært 20-25 minus grader og har klart meg helt fint uten pels! Synes det er forferdelig at det fremdeles er pels i motebildet i 2015! Kjempe trist
Jeg hsr bodd på steder i landet der det har vært 20-25 minus grader og har klart meg helt fint uten pels! Synes det er forferdelig at det fremdeles er pels i motebildet i 2015! Kjempe trist
Vi klarer oss også veldig fint uten ekte pels selv om det har vært ned mot 30 minus
Takk!Jeg hsr bodd på steder i landet der det har vært 20-25 minus grader og har klart meg helt fint uten pels! Synes det er forferdelig at det fremdeles er pels i motebildet i 2015! Kjempe trist