Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Blir overrasket over å lese at folk blir irriterte på foreldrene fordi barna gråter på flyet. Seriøst? Og dere har barn selv eller? I de fleste tilfeller må man ikke reise på ferie, men i noen tilfeller så gjør man det. Reise for å besøke venner eller familie. Man kan jo ikke vite at barna kommer til å gråte. Jeg har flydd en del med spedbarn fra 8 ukers alder og har aldri opplevd at mine barn gråter, men hvorfor skal jeg bli irritert på foreldrene? Blir dere også irriterte når barna gråter på butikken, bussen eller toget? For man MÅ heller ikke på butikken. Man kan jo sende noen andre eller bestille mat på nettet.. [emoji849]
Det jeg tenkte mest på var de som reiser i timesvis i fly på vei til syden osv. En kan ikke sammenligne det og å dra på butikken. Ofte så MÅ jeg på butikken, ja, og er nye alene med ungene. Ingen leverer mat på døra her jeg bor heller. I butikk kan en avbryte og gå ut dersom det ikke fungerer. Det kan man ikke på fly, og i butikk får de ikke trykk i ørene. Mange MÅ ta buss og tog, men man MÅ ikke til syden på ferie. En kan ikke vite at ungen kommer til å skrike, men å reise med fly på ferie er vel en av de tingene som en lett kan vente med til ungen er større, tenker jeg. Vi har klart oss fint uten sydentur i fem år. Har heller feriert i Norge og har kjørt bil til familie. I bil kan pause når som helst. Som hun over sier så er det forskjell på flytur innenlands og utenlands.
I det første innlegget ditt står det ingenting om foreldre som drar på sydentur. Har lest igjennom hovedinnlegget enda en gang og spørsmålet inneholder ikke ordet sydentur, så at du nå kommer med denne forklaringen er greit, men det var jo ikke det du skrev tidligere.
Mener ikke at en flytur og handletur er det samme, men lurer jo på om folk som blir sure på foreldrene på fly blir sure på butikken også. Når spørsmålet er generelt skrikende barn på flytur og det svares med at man blir sure på foreldrene syns jeg det er rart. Senere sies det at det kun gjelder sydenturer..
Hvis mannen min er fra Spania så kan jeg ikke reise dit på ferie for å treffe familien hans da? For det er jo så egoistisk å reise med baby til Spania? Alle som drar dit legger seg i solseng og later seg på stranden? Kanskje man skal la være å tro/mene så mye og irritere seg over andre og heller jobbe litt med sin egen tålmodighet? Da hadde verden blitt et bedre sted tror jeg.![]()
Jøss, er det ikke lov å mene forskjellig her eller? Mulig du føler deg støtt av min og andres mening, men dette er et forum og her er det mange meninger og tanker, jeg irriterer meg over foreldrene, fordi jeg mener man skal gjøre sitt ytterste for å unngå å sette barna sine i en slik situasjon der de kan bli redde,få vondt osv. Syns det er værre at noen irriterer seg over barna, de har da virkelig ikke gjort noe galt, de gir utrykk for missnøye i en situasjon de er satt i pga foreldrenes valg. Det handler på ingen måte om tolmodighet men medlidenhet for et barn i en vanskelig situasjon. Om du reiser med dine barn og er komfortabel med det så er jo det flott, da trenger du heller ikke bekymre deg for at noen skulle irritert seg over deg[emoji6]
Jeg er ikke bekymret for hva andre tenker om meg og mine valg. Er helt klart verre om man blir irritert på barna, ja, og selvfølgelig kan man ha sine meninger. Jeg snakker ikke om meg selv heller, for jeg har som sagt aldri hatt skrikende barn på fly. Jeg svarte ut i fra min mening, og min mening er at man bør slutte å forhåndsdømme og anta når man faktisk ikke vet 100%. Noen ganger skriker barn, og selv om det kan være irriterende så tenker jeg at det ikke er noen vits å bli sinna på foreldrene. Men for all del, du må bli så irritert som du bare vil. Det er ditt valg.![]()
Å bli sinna og å bli irritert er det forskjell på. Jeg ytrer ikke min irritasjon. Ser ikke helt greia med det, er voksen nok til å bite tenna sammen, nå var det i hovedinnlegget snakk om hva man tenker, så derfor svarte jeg hva jeg tenker utifra mitt ståsted.
Du har nok rett, noen må fly, men jeg tviler sterkt på at dette gjelder noe stor prosentdel av de som faktisk flyr med små barn, de aller fleste er nok på vei på ferie eller lignende, klart noen besøker kanskje familie lenger opp/ned i norge også, da er jo tog/bil en mulighet så er ikke med på at det er nødvendig heller. Så vi snakker nok en rimelig smal gruppe mennesker og barn som MÅ fly.
Når jeg skulle fly en ganske kort flytur med frøkna når hun var lita, så var det noen som høyt huffet seg og så "åh, en baby" i negativt tonefall. Vet ikke om de fikk med seg at jeg hørte det. Nesten så jeg håpet ungen skulle gråte fordi jeg synes det var så unødvendig. Men gikk over all forventning [emoji6]
Helt enig [emoji106]Gjør meg ingenting! Det som irriterer er når foreldrene overlater ca 3-7åringer til seg selv. Typ, nå må du underholde deg selv, det er helt ok å sparke og rive i sete til personen forran deg.. Men det beste er når barna endelig har sovnet, så vekker de dem for at maten har kommet! Da blir jeg irritert! Du vekker ikke slitne, kanskje overstimulerte barn som sover, bare fordi maten kom!!
Helt for barn på fly! Men gode forberedelser er alfa og omega!